November 18, 2024

Aproximativ unul din cinci americani spune că primește în mod regulat știri de la „influenți de știri” pe rețelele sociale. Potrivit unui nou studiu Centrul de Cercetare Pew.

Creșterea celebrităților din rețelele de socializare este valabilă în special în rândul celor mai tineri utilizatori și vine pe fondul polarizării sporite din jurul alegerilor prezidențiale din SUA.

„Considerăm influenții de știri ca fiind sursele cu autoritate ale audienței lor despre ceea ce se întâmplă în lume”, a declarat Galen Stocking, cercetător în domeniul științelor sociale în calcul la Pew Research Center, pentru CNBC „Ceea ce am descoperit în acest sens este că, pe de o parte, 65%. au spus că găsesc că informațiile pe care le primesc de la influenți de știri îi ajută să înțeleagă mai bine lumea.”

Aproape 40% dintre adulții sub 30 de ani care au participat la studiu au spus că obțin informații de la persoane independente de pe rețelele sociale, cea mai mare pondere din orice grup de vârstă.

Basil Smikle, strateg democrat și profesor de la Universitatea Columbia, a spus că această schimbare are loc cel puțin din 2016.

„O parte din ea este comoditatea”, a spus Smickel. “Aveți acces la toate informațiile de care aveți nevoie pe telefonul dvs.. Așa că, deoarece rețelele sociale vă transmit informații, este greu să ignorați ușurința de a avea informații la îndemână.”

Dar Smicle a spus că comoditatea poate deveni un obicei greu de înlăturat și ar putea duce la o răspândire mai largă a dezinformării.

„Când obții informații prin intermediul rețelelor sociale, de unde știi cât de originală este?”, a spus el. „Este greu să verifici asta și, din păcate, algoritmului nu-i pasă. Pur și simplu îți trimite în continuare același tip de informații.”

Centrul de Cercetare Pew definește aproximativ 500 de conturi drept „influenți de știri”, iar aproximativ două treimi dintre aceștia au fost activi pe mai multe platforme între iulie și august.

Site-ul de social media X rămâne cel mai popular, 85% dintre respondenții influenți spunând că au vizitat site-ul. Yuan– Are Instagram pe locul doi, urmat de YouTube, Cele mai populare platforme Generația Z (cei născuți între 1997 și 2012) ocupă locul trei. TikTok se clasează sub Threads și Facebook Meta și se clasează pe locul șase ca popular printre influenți.

Riscul de dezinformare

Întrebări despre influența creatorilor independenți de social media asupra politicii a izbucnit înainte iar după alegerile prezidenţiale.

Ambii candidați au folosit rețelele de socializare pentru a atrage tinerii alegători, mai ales dacă au fost aleși președinte Donald Trump Apare în Joe Rogan Podcast și Vicepreședinte Kamala Harris S-a alăturat Podcast „Call Her Daddy” – Ambele podcasturi au un număr mare de urmăritori pe rețelele sociale.

Vicepreședintele Kamala Harris este intervievat de Alex Cooper pe podcastul „Call Her Dad”.

cheamă-i tată

„Ușurința cu care puteți oferi informații alegătorilor crește exponențial și pot continua să vă inund cu informații până la punctul în care, la un anumit moment, încetați să le căutați”, a spus Smickel.

Rețelele de socializare sunt, de asemenea, o opțiune mult mai ieftină pentru candidații care încearcă să ajungă la un public mai larg, mai ales atunci când adăugați influenți care pot posta știri despre candidat și platforma lor, a spus Smicle.

Profesorul de la Universitatea Syracuse, Joshua Dahl, a spus că candidații ar putea, de asemenea, să-și transmită mesajul mai ușor prin podcasturi, mai degrabă decât prin interviuri online tradiționale. Dahl a spus că interviurile online din alegerile recente au avut tendința de a fi mai ofensatoare decât interviurile pe podcasturi independente sau conturi de rețele sociale.

„Ar putea fi bine pentru alegători să aibă un interviu dur, dar dacă este o serie de întrebări cu capcană rapidă, nu știu dacă campania ar fi de acord să facă asta”, a spus el.

Un rezultat, crede Smickel, este că dezinformarea se răspândește mai ușor.

„Internetul folosește niște standarde pentru a determina ce este real”, a spus el. „Aceste balustrade au fost răspândite prin intermediul rețelelor sociale.”

Alaina Wood, una dintre influențele de știri enumerate în raportul Pew, a spus că dezinformarea devine adesea prea răspândită pentru a fi combatetă înainte de a avea un impact real.

Conținutul lui Wood se bazează în primul rând pe știrile despre climă, în special seria ei care evidențiază poveștile climatice pozitive. Ea a spus că, după ce comunitățile din estul Tennessee au fost lovite de uraganul Helene în septembrie, informațiile greșite au început să se răspândească despre oameni acuzați că au furat după furtună.

„Toată lumea este de acord că ajută cu adevărat să încerci să rezolvi dezinformarea înainte ca aceasta să devină realitate”, a spus ea. Problema, a spus Wood, este că videoclipurile care corectează dezinformarea adesea nu se răspândesc la fel de larg ca clipurile originale.

Mai mulți bărbați, conservatori

Descoperirile anterioare ale Centrului de Cercetare Pew Mai multe știri despre consumatorii femeilor Există mai mulți influenți decât bărbați pe site-uri precum Facebook, Instagram și TikTok, dar un nou sondaj arată că aproape două treimi dintre cei care influențează știrile sunt bărbați.

Diferența este cea mai pronunțată pe YouTube și Facebook, unde 68% și, respectiv, 67% dintre influențatorii de știri sunt bărbați. Aproximativ 50% dintre respondenții de pe TikTok sunt bărbați, comparativ cu 48% femei, iar 2% se identifică ca non-binari sau nedeterminați de gen.

Joe Rogan (stânga) în podcast-ul său cu fostul președinte al SUA și candidat republican la președinție Donald Trump la Trump National Multi-Purpose din Miami, Florida, pe 22 octombrie 2024. Vorbind în timpul unei discuții la masa rotundă cu liderii comunității latino la Lar Miami Resort (dreapta) ).

Getty Images

Matteo Recantini, un alt influencer enumerat în raport care se ciocnește adesea cu alți creatori online din cauza dezinformarii și a politicii naționale, a spus că a observatExistă diferențe semnificative în distribuția de gen a telespectatorilor și ideologiile lor politice pe platforme.

„Am fost râs de mine pe YouTube”, a spus el pentru CNBC. “Nu mă împiedică să postez ceea ce postez. Dar aș spune că marea majoritate a oamenilor care răspund la videoclipurile mele sunt foarte conservatori. Și aș spune că YouTube este probabil cel mai apropiat lucru de MAGA.”

Dintre influenții care au răspuns cercetătorilor Pew cu o înclinație politică explicită, 52% s-au identificat mai mult cu o politică de dreapta, se arată în raport. Disparitatea este amplificată pe unele platforme, inclusiv pe Facebook, unde de trei ori mai mulți respondenți se identifică ca fiind conservatori decât liberali.

Recantini a spus că audiența sa de pe TikTok, unde a început să-l urmărească pe rețelele sociale și rămâne platforma sa principală astăzi, este mai liberală și predominant feminină.

„Majoritatea oamenilor interacționează cu conținutul care le place, care alimentează algoritmi și creează camere de ecou”, a spus Recantini, „Dacă nu realizezi acest lucru, ajungi să crezi că există 100 de oameni în jurul tău pentru că aveți această afinitate pentru informațiile pe care le consumați.”

Creați o insulă

Stratificarea politică pe rețelele sociale este probabil să se intensifice doar în timp.

X maestru Mosc a devenit un aliat apropiat al lui Trump, atragând critici de la mulți pe rețelele de socializare și determinând pe unii să părăsească platforma complet.

Jay Rosen, profesor de jurnalism la Universitatea din New York și unul dintre influenții enumerați în raportul Pew, a anunțat că va pleca de la X luni după alegeri.

„Pentru o vreme, Twitter a fost o modalitate de a educa publicul despre jurnalism și a fost gratuit.” A scris pe X. “Cred că uneori am fost eficient în acest rol. Nu mai știu cum se mai face asta.”

Startup-ul Weibo Bluesky se poziționează ca o alternativă la X, obţine Peste 1,25 milioane de utilizatori noi au fost adăugați în săptămâna după victoria lui Trump.

„Sunt pe deplin conștient de faptul că decizia oamenilor de a nu posta pe X amplifică camera de eco”, a spus Recantini. „Așadar, asta creează un public mai radical pentru că asta este tot ce aud”.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *