BOSE a prezentat la Adunarea Anuală a Acţionarilor Berkshire Hathaway din Omaha, Nebraska.
David A. Grogan |. David A. Grogan CNBC
Bose Corp. achizitioneaza McIntosh Group intr-o afacere care va oferi companiei din Massachusetts controlul asupra unuia dintre cele mai proeminente nume din domeniul audio high-end.
CEO-ul Bose, Lila Snyder, a declarat că McIntosh va continua să producă echipamentele audio de ultimă generație pentru care este cunoscută la sediul său de lungă durată din New York. Acordul include și Sonus Faber, o companie care fabrică manual difuzoare de ultimă generație în Italia.
Într-un interviu acordat CNBC, Snyder a spus că achiziționarea acestor două fabrici audio îi permite lui Bose să intre pe piața audio de lux de înaltă calitate.
„Luxuul are această oportunitate deoarece consumatorii sunt mai exigenți și sunt cu adevărat interesați de tradiție și poveste și de esența meșteșugului manual”, a spus ea.
Snyder, care a preluat funcția de CEO Bose în 2020, nu a furnizat termenii sau prețul tranzacției. McIntosh a fost deținut anterior de firma de capital privat Highlander Partners din Dallas.
McIntosh produce amplificatoare high-end și alte echipamente audio din 1949, un echipament vândut cu zeci de mii de dolari. Sonus Faber vinde o pereche de boxe cu 140.000 de dolari.
Achiziția demonstrează modul în care Bose răspunde unui mediu în care competiția pentru căști și electronice audio este mai intensă ca niciodată. Bose este o companie privată și nu împărtășește veniturile anuale, deși vânzările vor fi de aproximativ 3 miliarde de dolari în 2023. Potrivit Forbes. Are aproximativ 3.000 de angajați.
Bose intră pe piața audio de lux de înaltă calitate
Vânzările totale de audio de lux, definite ca produse cu prețuri de peste 5.000 de dolari, vor crește cu 12% în 2023, la aproximativ 2,8 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Futuresource Consulting. Acordul îi va permite lui Bose să testeze piața de vârf pentru produsele sale, care sunt deja scumpe — o pereche de căști Bose poate costa cu ușurință 350 de dolari.
„Aceștia sunt clienți diferiți, iar acum tehnologia și produsele noastre nu ajung cu adevărat la ei”, a spus ea.
Snyder nu a exclus posibilitatea ca Bose să producă căști cu marca McIntosh sau alte produse.
„Credem că există o oportunitate reală pentru articolele portabile și în spațiul de lux și performanță și sperăm că veți vedea produsele noastre în viitor”, a spus Synder.
Bose este cel mai bine cunoscut pentru difuzoarele și căștile sale, inclusiv pentru linia sa de căști QuietComfort, una dintre primele căști cu anulare a zgomotului care au apărut pe piață în 2000. Se înființează un grup care construiește sisteme de sunet pentru săli Alte decoruri profesionale anul trecut.
Piața audio a crescut de când Bose a devenit unul dintre puținele mărci de vârf.
Bose concurează acum cu unele dintre cele mai mari companii din lume, inclusiv mărÎn 2014, a cheltuit 3 miliarde de dolari pentru a achiziționa Beats Electronics și a lansat AirPods în 2016, vizând piața căștilor de ultimă generație.
Bose are, de asemenea, o nouă competiție axată pe audio.
Sonos, cel mai cunoscut pentru difuzoarele sale de acasă, a lansat primele căști cu anulare a zgomotului la începutul acestui an, deși compania a suferit din cauza răspunsului slab al utilizatorilor la aplicația sa reproiectată în mai. În ultimul deceniu, Bose a concurat și cu difuzoare inteligente de la: Amazon şi Google Pentru a stimula adopția, prețurile lor sunt adesea scăzute.
Achiziționarea celor două fabrici audio de lux ar putea ajuta Bose să crească pe piața audio auto, despre care Snyder a spus că reprezintă aproximativ o treime din totalul afacerii companiei. Sonus Faber, de exemplu, produce difuzoare pentru mașinile Lamborghini, iar unele Jeep-uri sunt echipate cu sisteme de sunet marca McIntosh. O posibilitate de care Bose este încântat, a spus ea, este că ar putea integra tehnologia sa de anulare a zgomotului în vehiculele electrice pentru a le face să ruleze mai silențios.
“Astăzi, există unele locuri în care marca Bose ar putea să nu poată intra. Lamborghini este un bun exemplu”, a spus Snyder. „Îți dorești cu adevărat ca acele vehicule de lux sau cele mai performante să aibă cea mai bună tehnologie de ultimă oră.”
ceas:De ce industria aparatelor auditive este pe cale să crească