Pe 16 noiembrie 2024, finala jocului mobil Tencent’s Honor of Kings, organizată la Beijing, a atras un record de 33.000 de fani.
CNBC |. Evelyn Cheng
BEIJING — Gigantul chinez al jocurilor de noroc Tencent Jocul său pentru mobil „Honor of Kings”, care a fost lansat în Statele Unite și alte țări în iunie, se așteaptă la o creștere globală a numărului de jucătoare.
Meciul a devenit deja o senzație în China, atrăgând sâmbătă un record de 33.000 de fani pe Stadionul din Beijing pentru a vedea două echipe care concurează pentru un mare premiu de 3 milioane de dolari.
Multe dintre mulțime erau femei tinere, ceea ce reflectă modul în care interesul pentru jocurile mobile s-a extins dincolo de jucătorii bărbați stereotipi din era consolelor și jocurilor pe computer.
Lansat în China în noiembrie 2015, atractia jocului constă în curba de învățare ușoară și timpul de joc relativ scurt de aproximativ 15 minute. Oricine are un smartphone poate juca jocul gratuit oricând și oriunde.
„„Onoarea regilor” a devenit o modalitate importantă pentru mine de a socializa”, a spus Gao Tianyun, conform traducerii CNBC în mandarin. Ea a început să joace jocul ca student în doi ani la facultate în 2017 și a devenit comentator profesionist pentru turneele sale un an mai târziu.
Gao, un major englez din Shanghai, a găzduit competiții „Onoarea regilor” în două limbi, inclusiv un eveniment internațional la Riad, capitala Arabiei Saudite, în august. Ea a spus că și-ar dori ca sporturile să devină la fel de mainstream ca sporturile tradiționale, menționând că una dintre inspirațiile ei sunt comentatorii de fotbal chinezi.
Tencent și-a intensificat planurile de expansiune globală pentru „Honor of Kings” anul acesta, filiala sa Level Infinite anunțând în februarie o investiție de 15 milioane de dolari în dezvoltarea unui campionat global pentru joc.
Versiunile internaționale ale jocului sunt disponibile sub diferite nume, cum ar fi Arena of Valor din 2016, dar cea mai recentă lansare globală a Honor of Kings începe în 2022. Lansat abia în 2020. Iunie America de Nord, Europa și Japonia.
La mai puțin de o lună mai târziu, jocul a fost descărcat de peste 50 de milioane de ori în afara Chinei, potrivit companiei.
În mare parte, centrat pe mobil
O mare parte din creșterea jocurilor femeilor provine din preferința lor de a juca jocuri pe smartphone-uri, mai degrabă decât din investițiile în console și alte tehnologii.
„Aproape jumătate dintre jucătorii de sex feminin joacă jocuri doar pe platforme mobile, așa că avem un public țintă uriaș”, a declarat Jackie Huang, șeful departamentului de esports global al Tencent Games TiMi L1 Studio Honor of Kings. „Dar vrem să vedem asta. „Continuați să creșteți.
El a spus că 45% dintre jucătorii din lume sunt femei, iar componența de gen a utilizatorilor „Onoarea Regilor” este „relativ echilibrată. Ne străduim să oferim utilizatorilor o experiență de joc de înaltă calitate, indiferent de modul în care se identifică”.
Jocurile sunt cea mai mare sursă de venit a Tencent, din care reprezintă jocurile internaționale A reprezentat aproximativ 28% din totalul afacerii sale de jocuri în al treilea trimestru.
Compania deține, de asemenea, Riot Games, dezvoltatorul versiunii pentru PC a League of Legends, care a devenit unul dintre cele mai populare jocuri din sporturile globale cu propriul turneu anual. „Honor of Kings” susține că are 100 de milioane de jucători în fiecare zi și folosește un format similar, împărțit în două echipe a câte cinci jucători fiecare.
Zeng Xiaofeng, vicepreședinte al companiei de cercetare Niko Partners din China, a declarat că astfel de jocuri multiplayer sunt a doua categorie de jocuri în rândul jucătorilor de sex feminin, după jocurile puzzle. Analiza sa a constatat că 95% dintre femei preferă jocurile pe mobil.
Zeng a spus că, dacă „Onoarea Regilor” poate menține primul loc în China și poate atinge acest statut în străinătate, jumătate din veniturile Tencent vor veni de pe piața internațională. El a spus că cele mai mari piețe de peste mări ale jocului în ceea ce privește veniturile sunt Statele Unite, India, Malaezia și Indonezia.
Pe piața cheie din Asia de Sud-Est, Zeng a spus că, din cauza bazei scăzute, rata de creștere a jucătorilor de sex feminin este de două până la trei ori mai mare decât a jucătorilor de sex masculin. Noul campionat global „Glory of Kings” a avut loc luna trecută la Jakarta, capitala Indoneziei, și a participat echipa malaeziană Black Shrew Esports. A câștigat premiul I de 300.000 USD.
stadiu incipient
În prezent, indiferent cât de populară este Honor of Kings în rândul femeilor, competiția este în continuare dominată de bărbați. Ambele echipe care concurează sâmbătă la Beijing sunt formate din jucători de sex masculin.
Huang a menționat că campionatul global din acest an include jucătoare din echipa Franței Vitality, care este, de asemenea, condusă și antrenată de femei.
El atribuie popularitatea „Onorii Regilor” în rândul femeilor personajelor feminine din joc. Multe personaje au puteri diferite și se bazează pe figuri istorice sau mitologice chinezești.
În 2021, organizatorul evenimentului Honor of Kings China a lansat și un eveniment pentru jucătoare. Finala feminină de anul acesta este programată să aibă loc în decembrie, Premiul este de aproximativ 41.000 USD pentru echipa câștigătoare.
Chirag Ambwani, vicepreședinte senior pentru jocuri și divertisment la SensorTower, care se concentrează pe jocurile mobile, a declarat: „Epidemia a accelerat foarte mult ritmul de intrare a femeilor în domeniul jocurilor de noroc și continuăm să vedem o creștere a participării femeilor. “
Motivele includ conținut profesional și accesibil, a spus el, adăugând că implicarea în joc a crescut în general.
În ceea ce privește expansiunea globală a Honor of Kings, Ambwani a spus că cercetările SensorTower arată „o creștere sănătoasă”, cu venituri medii per utilizator depășind 5 USD în Statele Unite și Canada.