Hiroki Takeuchi, co-fondator și CEO al GoCardless.
Zed Jameson |. Bloomberg |
LISBONA, Portugalia — Unicornii Fintech nu se grăbesc să devină public după ce cumpără acum, plătește mai târziu, compania Klarna a solicitat o ofertă publică inițială în SUA, dar sunt cu ochii pe semnele când piețele se vor deschide din nou.
Săptămâna trecută, Klarna a făcut o Documente clasificate care urmează să fie eliberate în S.U.A.Se încheie luni de speculații cu privire la locul în care compania suedeză de plăți digitale va deveni publică. Momentul IPO rămâne neclar, Klarna încă nu a decis prețul sau numărul de acțiuni care vor fi oferite publicului.
Cu toate acestea, dezvoltarea a stârnit zgomot în comunitatea fintech, observatorii pieței întrebându-se dacă mișcarea semnalează o renaștere a IPO-urilor mari fintech. Nu pare să fie cazul în acest moment, dar fondatorii spun că vor fi cu ochii pe piața IPO, prețurile și, în cele din urmă, performanța acțiunilor.
Hiroki Takeuchi, directorul executiv al startup-ului de plăți online GoCardless, a declarat săptămâna trecută că nu este momentul ca compania sa să tragă pistolul de pornire pentru o IPO. El vede publicitatea ca fiind mai mult o piatră de hotar în călătorie decât obiectivul final.
„Piața a fost foarte provocatoare în ultimii câțiva ani”, a declarat Takeuchi, a cărei companie GoCardless a fost evaluată recent la peste 2 miliarde de dolari, în timpul unei discuții moderate de CNBC la conferința de tehnologie Web Summit din Lisabona, Portugalia.
„Trebuie să ne concentrăm pe construirea unei afaceri mai bune”, a adăugat Takeuchi, menționând că dacă startup-urile reușesc, „restul va urma”. GoCardless este specializată în plăți recurente, tranzacții efectuate în mod regulat din contul bancar al unui consumator, cum ar fi o donație lunară către o organizație caritabilă.
Lucy Liu, co-fondatorul companiei de plăți transfrontaliere Airwallex, a fost de acord cu Takeuchi și a spus că acum nu este momentul potrivit pentru ca Airwallex să devină public. Într-un interviu separat, Liu a spus CNBC despre gândurile ei Jack Zhang, cofondatorul și CEO-ul Airwallex, a spus anterior — Compania se așteaptă să fie „gata pentru oferta publică inițială” până în 2026.
„Fiecare companie este diferită”, a spus Liu pe scenă, stând pe același panou cu Takeuchi. Ea a spus că Airwallex se concentrează mai mult pe a deveni cea mai bună persoană pentru a rezolva fricțiunile plăților transfrontaliere globale.
O IPO este un obiectiv în traiectoria companiei, dar nu este piatra de hotar finală, a spus Liu. „Suntem într-un dialog constant cu acționarii noștri investitori”, a spus ea, adăugând că asta se va schimba „când va veni momentul”.
„Stelele aliniate” pentru IPO-urile fintech
Totuși, un lucru este sigur – analiștii sunt acum mai optimiști cu privire la perspectivele pentru IPO-uri fintech decât înainte.
„Am enumerat cele cinci mânere care deschid fereastra (IPO) și cred că vedetele sunt macro, ratele dobânzilor, politica, alegerile s-au încheiat, volatilitatea”, a spus Navina Rajan, analist senior de cercetare pentru piețele private sunt consecvenți.
„Este cu siguranță un loc mai bun, dar la sfârșitul zilei, nu știm ce se va întâmpla, America are un nou președinte”, a continuat Rajan. „Va fi interesant să vedem momentul și evaluarea IPO”.
Potrivit datelor PitchBook, companiile fintech au strâns aproximativ 6,2 miliarde de euro (6,6 miliarde de dolari) în capital de risc de la începutul anului până pe 30 octombrie.
Jaidev Janardana, CEO și co-fondator al băncii digitale britanice Zopa, a declarat pentru CNBC că o IPO nu este o prioritate de top pentru compania sa.
„Nu este cea mai mare preocupare a mea, sinceră”, a spus Janardana pentru CNBC „Cred că suntem încă norocoși să avem acționari pe termen lung care susțin creșterea viitoare”.
El a sugerat că piața privată este încă cel mai bun loc pentru a construi companii tehnologice concentrate pe investiții de creștere.
Cu toate acestea, CEO-ul Zopa a adăugat că vede semne ale unei piețe IPO mai favorabile în următorii ani, cu potențial deschidere a Statelor Unite în 2025.
Ginaldana a spus că acest lucru ar trebui să însemne că Europa este mai deschisă la IPO anul viitor. El nu a spus unde plănuiește să o listeze Zopa.