Imagini Sopa |
Datele publicate de Menlo Ventures miercuri au arătat că cheltuielile întreprinderilor pentru inteligența artificială generativă au crescut cu 500% în acest an, de la 2,3 miliarde de dolari în 2023 la 13,8 miliarde de dolari.
Raportul a mai constatat că OpenAI a pierdut cota de piață a inteligenței artificiale a întreprinderilor, scăzând de la 50% la 34%. Cota de piață a Anthropic s-a dublat de la 12% la 24%. Raportul arată că acest rezultat provine dintr-un sondaj efectuat pe 600 de factori de decizie IT din întreprinderi din companii cu 50 sau mai mulți angajați.
Menlo este un investitor în Anthropic. OpenAI nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Partenerul Menlo Ventures, Tim Tully, a declarat pentru CNBC că schimbarea puterii se datorează parțial progresului Claude 3.5, majoritatea companiilor utilizând trei sau mai multe modele mari de IA. El a spus că, deși OpenAI și Anthropic domină utilizarea de către companie a modelelor de inteligență artificială, oamenii „se joacă cu modelele” și acest obicei „nu este o dată bine înțeleasă”.
„Dezvoltatorii sunt foarte pricepuți – știu să comute rapid înainte și înapoi între modele”, explică Tully. „Ei aleg modelul care se potrivește cel mai bine cazului lor de utilizare… și cel mai probabil acesta va fi Claude 3.5.”
YuanCota de piata ramane la 16% coerentponderea a rămas la 3%. Google a crescut de la 7% la 12%, iar Mistral a scăzut cu 1 punct procentual la 5% în 2024.
Raportul a constatat că modelele de bază precum ChatGPT de la OpenAI, Gemini de la Google și Claude de la Anthropic domină în continuare cheltuielile corporative, modelele de limbă mari primind 6,5 miliarde de dolari în investiții corporative.
Raportul lui Menlo este optimist cu privire la agenții de inteligență artificială; Conducerea tendinței de inteligență artificială și zone de investiții în 2024. Google, Microsoft, AmazonOpenAI și Selecția antropică Tehnologia este urmărită. Agenții de inteligență artificială sunt văzuți ca un pas dincolo de chatbot. Ei pot efectua sarcini complexe în mai mulți pași în numele utilizatorului și pot genera propriile liste de activități, astfel încât utilizatorul să nu fie nevoit să-i ghideze pas cu pas prin întregul proces.
„Chestia cu agenția este reală – nu este hype”, a spus Talley pentru CNBC. „Nu cred că va vindeca neapărat cancerul, dar va face oamenii mai productivi și va ajuta companiile să genereze venituri? Da”.
Raportul a constatat că generarea de cod este cazul principal de utilizare pentru IA generativă, mai mult de jumătate din răspunsurile la sondaj numind-o drept utilizare primară. Urmează susținerea chatbot-urilor, reprezentând 31%, urmată de căutarea și recuperarea întreprinderilor, extragerea și conversia datelor și rezumatul întâlnirii.