Vehicul electric Ford Explorer parcat pe un transportor auto la o fabrică Ford. Acesta este primul vehicul electric Ford din Europa. Producătorul american Ford speră să reducă 2.900 de locuri de muncă în Germania până la sfârșitul anului 2027 pentru a reduce costurile.
Rolf Wennan Bernd |. Picture Alliance |
Ford a declarat miercuri că va reduce cu aproximativ 14% din forța de muncă europeană, deoarece cererea slabă de vehicule electrice, lipsa sprijinului guvernamental pentru trecerea la vehicule electrice și concurența sporită au dus la pierderi mari în ultimii ani.
Compania americană este cel mai recent producător auto după Nissan, Stellantis și General Motors pentru a reduce costurile, deoarece industria se confruntă cu o concurență crescândă din partea rivalilor chinezi din Europa, scăderea cererii în China și o trecere la vehicule electrice care sunt încă prea scumpe pentru majoritatea consumatorilor.
Vad Acesta a spus că cele 4.000 de disponibilizări vor avea loc în principal în Germania și Regatul Unit. La nivel global, disponibilizările reprezintă aproximativ 2,3% din cei 174.000 de angajați ai Ford.
Măsurile reprezintă o lovitură deosebit de mare pentru Germania, cea mai mare economie din Europa și cel mai mare producător de automobile. Volkswagen Amenință să închidă fabrici, să reducă salariile și să elimine mii de locuri de muncă în efortul de a deveni mai competitiv.
Agravarea crizei politice a țării a adăugat, de asemenea, incertitudinea întreprinderilor care se confruntă cu tensiunile comerciale tot mai mari cu China și cu victoria lui Donald Trump la alegerile din SUA.
Ford a spus că reducerile de locuri de muncă din Europa vor avea loc până la sfârșitul anului 2027.
Producătorii de mașini europeni „se confruntă cu vânturi contrare competitive și economice semnificative, în timp ce se confruntă cu inconsecvențele dintre reglementările privind emisiile de CO2 și cererea consumatorilor de vehicule electrice”, a spus compania într-un comunicat.
Vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9% până în septembrie anul acesta, depășind cu mult declinul la nivel de industrie de 6,1%.
Ford a cerut, de asemenea, în mod specific guvernului german să ofere mai multe stimulente și o infrastructură de încărcare mai bună pentru a ajuta consumatorii să treacă la vehicule electrice.
Berlinul a încetat subvențiile pentru mașinile electrice în decembrie. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările germane de vehicule electrice au scăzut cu 28,6%.
Directorul financiar Ford, John Lawler, a declarat: „Ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă politică clară și clară pentru promovarea vehiculelor electrice, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative… … și o mai mare flexibilitate în atingerea obiectivelor de conformitate cu CO2. .
Ford a trecut printr-o restructurare dureroasă în Europa, anunțând în februarie 2023 că va concedia 3.800 de oameni.
Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice produse din China, spunând că acestea beneficiază de subvenții nedrepte din partea guvernului chinez.