Pe 12 noiembrie 2024, Baidu a lansat o pereche de ochelari cu un asistent de inteligență artificială încorporat, oferind un concurent chinez pentru ochelarii Meta Ray-Ban.
Bloomberg |. Getty Images
BEIJING – giganții tehnologici ai Chinei Baidu Veniturile din al treilea trimestru raportate joi au scăzut cu 3% față de an, dar au depășit așteptările pieței pe fondul creșterii cloud-ului de inteligență artificială.
Veniturile pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie au fost de 4,78 miliarde USD.
Baidu a remarcat că veniturile sale din marketing non-online au crescut cu 12%, până la 1,1 miliarde de dolari, determinate în principal de afacerea sa de inteligență artificială în cloud.
Acțiunile companiei listate în SUA au scăzut cu aproape 4% la tranzacționarea înainte de piață după anunțarea rezultatelor.
Analiştii se aşteaptă ca compania să raporteze următoarele pentru trimestrul curent, conform estimărilor London Stock Exchange Group (LSEG):
- venituri: 4,63 miliarde USD
- Venitul net: 857,17 milioane USD
Baidu are raportVenituri 34,45 miliarde de yuani (4,75 miliarde USD), profit net 6,68 miliarde de yuani Al treilea trimestru al anului 2023.
Baidu, cu sediul la Beijing, operează unul dintre principalele motoare de căutare de browser web din China, precum și o aplicație populară de cartografiere. Compania vinde și servicii de cloud computing. Marketingul pe internet reprezintă o mare parte din veniturile companiei.
CEO-ul Baidu, Robin Li, a spus în raportul financiar că creșterea afacerii în cloud cu inteligență artificială a compensat impactul „slăbiciunii continue” în domeniul de marketing online al Baidu și a comentat performanța modelului de inteligență artificială generativă Ernie și a chatbot-ului companiei.
„Capacitățile noastre puternice de inteligență artificială câștigă o acceptare mai largă pe piață, așa cum demonstrează adoptarea în creștere a lui Ernie”, a spus el.
Baidu și-a promovat chatbot-ul Ernie ca o alternativă nativă la ChatGPT al OpenAI, care nu este încă disponibil în China. Baidu a declarat săptămâna trecută că botul Ernie are în prezent 430 de milioane de utilizatori, iar programul accesează modelul său de inteligență artificială de aproximativ 1,5 miliarde de ori pe zi, mai mult de dublu față de 600 de milioane de ori în august.
„În ciuda presiunilor pe termen scurt, rămânem fermi în strategia noastră centrată pe inteligență artificială și încrezători în traiectoria noastră de dezvoltare pe termen lung”, a spus Lee joi: „Pe măsură ce extindem AI, avem curajul să ne uităm la modul în care aceasta conduce Innovate și să creeze valoare pentru consumatori, întreprinderi și societate în ansamblu.”
Compania a anunțat și luna aceasta că Ochelari Xiaodu AI Va intra în vânzare în prima jumătate a anului viitor. Dispozitivul purtabil vine cu cel puțin o lentilă și utilizează capabilitățile de inteligență artificială ale lui Ernie, precum și capacitățile de cartografiere și căutare ale lui Baidu. Deși Baidu încă nu a dezvăluit prețurile, se așteaptă ca produsul să fie o alternativă chineză la produsele populare Meta Ochelari inteligenți Ray-Ban.
Baidu a anunțat o rotație de management luna trecută, cu He Junjie, fostul șef al grupului de ecosisteme mobile, Deveniți ofițer financiar interimar al companieiiar fostul CFO Luo Rong a devenit liderul departamentului mobil.
„Norul de inteligență artificială a continuat să prezinte o dezvoltare sănătoasă și durabilă în trimestrul al treilea”, a spus el în raportul financiar „În același timp, operațiunile Apollo Go au continuat să facă progrese, întărindu-ne încrederea în eficacitatea călătoriei complet autonome. – salutarea modelului de afaceri”.
Apollo Go, care operează afacerea cu robotaxi a Baidu, a raportat o creștere cu 20% a curselor în trimestrul al treilea, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În al treilea trimestru, numărul mediu de curse pe lună a crescut la 329.333, mai mare decât 287.500 de persoane în prima jumătate a anuluicalculat conform CNBC.