SailGP semnează Rolex ca prim partener de titlu al evenimentului mondial de navigație
Cu amabilitatea: SailGP
Autoproclamatul eveniment de curse de iahturi de Formula 1 a semnat Rolex ca primul său partener de titlu pentru cursele de elită cu vele.
SailGP va începe sâmbătă sezonul 2025 la Dubai, redenumit acum „Rolex SailGP Championship”.
„În al cincilea sezon, SailGP sărbătorește o perioadă de creștere semnificativă”, a declarat directorul general al ligii, Russell Coutts. „Acest lucru va accelera următoarea fază a creșterii noastre și ne va stabili poziția de primul campionat global al navigației.”
Producătorul de ceasuri de lux elvețian a colaborat pentru prima dată cu acest sport în timpul regatei inaugurale din 2019. Parteneriatul de campionat va dura zece ani până în 2034.
SailGP este un campionat global în care mai mult de o duzină de echipe naționale din Statele Unite, Italia, Germania și alte țări concurează pe catamarane identice cu hidrofoil de 50 de picioare, de înaltă tehnologie, de mare viteză.
Bărcile concurează cu viteze care se apropie de 60 de mile pe oră pentru un mare premiu de 7 milioane de dolari.
SailGP semnează Rolex ca prim partener de titlu al evenimentului mondial de navigație
Cu amabilitatea: SailGP
SailGP a fost înființată utilizând un model de afaceri de proprietate centrală, cu scopul de a trece la un model de proprietate privată în primii cinci ani. Liga a declarat pentru CNBC că 10 dintre cele 12 echipe din sezonul viitor vor fi proprietate privată, iar echipele viitoare vor fi deținute și finanțate independent.
Anul trecut, un număr de titani de pe Wall Street au susținut mișcarea, inclusiv co-fondatorii Alianței și Oracol Președintele Larry Ellison și președintele Avenue Capital Group, Mark Lasry.
2023, un grup de investitori Avenue Sports Fund, condus de Lasry, a achiziționat Team USA pentru 35 de milioane de dolari.
Pe măsură ce interesul crește, Multe echipe au atras și sponsori importanți, inclusiv mărci precum Red Bull, Emirates, Mubadala, Rockwool și Deutsche Bank.
„Ceea ce ați văzut în ultimii trei ani este că navigația a depășit alte ligi”, a spus Lasry pentru CNBC. “Gaga Box” în Mai.
În timpul Marelui Premiu al Spaniei din sezonul trecut, CBS a atras cea mai mare audiență de televiziune din SUA, cu 1,78 milioane de telespectatori.
Potrivit raportului ligii, cele 13 meciuri ale sale din al patrulea trimestru au fost difuzate în 212 regiuni din întreaga lume, cu evaluări în creștere cu 48% de la an la an și o audiență medie de aproximativ 200 de milioane.
Cel de-al cincilea sezon al SailGP își va extinde audiența liniară cu noi oferte de difuzare în Germania, Italia, Brazilia și Spania.
„Fiind un sport tradițional în multe piețe, navigația a avut în trecut participanți și spectatori înstăriți”, a spus Coutts. „Angajăm o nouă generație de fani ai curselor, ceea ce este deja demonstrat prin conținutul nostru digital și datele de implicare socială, pe lângă baza noastră de fani pe piețele în care se află noile echipe, cum ar fi Italia și Brazilia.”