Pe 4 iulie 2024, BYD a fotografiat vehicule electrice la prima fabrică de vehicule electrice (EV) din Asia de Sud-Est din Rayong, Thailanda.
Charlene Tirasupa |
BEIJING – Se scurge timpul pentru ca producătorii auto străini tradiționali să se adapteze la piața vehiculelor electrice din China, semnalând analiștilor din industrie că companiile trebuie să-și intensifice eforturile cu partenerii locali pentru a supraviețui.
Producătorii de automobile pe bază de combustibili fosili s-au străduit să-și pună un loc pe cea mai mare piață auto din lume. schimbare rapidă Devenind una dintre proporțiile actuale de vehicule cu energie nouă Mai mult de jumătate din toate mașinile vândute la nivel național.
Dacă mărcile străine „nu pot lansa în curând vehicule competitive cu energie curată pe piața chineză, singura speranță de a economisi cota de piață ar putea fi prin cooperarea cu companiile autohtone”, a declarat Tu Le, fondatorul și directorul general al Sino Auto Insights.
“Dar este prea puțin prea târziu? Poate pentru unele mărci străine”, a spus el.
producător auto american General Motorsgerman Volkswagen și japoneză Nissan Veniturile ambelor companii din China au scăzut între 2019 și 2023, conform calculelor CNBC ale datelor companiei.
2023, Coreea de Sud Grăbiţi-vă Vânzări raportate în China Cu peste 30% mai scăzut decât nivelurile din 2020. Tesla În comparație, vânzările în China au crescut de peste șase ori între 2019 și 2023.
ca Preocupările investitorilor se intensificăconducerea revizuiește planurile. Directorul executiv al GM, Mary Barra, a declarat, în cadrul unui apel privind veniturile luna trecută, că compania a avut întâlniri cu acționarii și membrii consiliului de asociere pentru a discuta despre „restructurare” pentru a crește profiturile în China. Odinioară piața cu cele mai mari încasări a GM.
Beijingul solicită producătorilor auto din SUA, Germania și alți producători străini care au intrat în China cu zeci de ani în urmă să formeze asociații mixte cu companii locale, adesea deținute de stat.
Abia în 2022, autoritățile chineze permite Companiile auto străine dețin în totalitate drepturile de producție locale. Dar este o piață profitabilă, dominată de General Motors și Volkswagen. Începând cu 2022, clasarea pe primele două în ceea ce privește cota de piață.
BYD din China şi de bun augur De atunci, vânzările lor au continuat să crească, consolidându-și prima și, respectiv, a doua poziție pe piață, potrivit datelor din octombrie ale Asociației Chinei pentru Autoturisme.
„Vicii (producătorii de automobile) se trezesc cu faptul că nu pot să stea pe loc și să-și vadă poziția pe piață continuă să fie erodata, trebuie să facă ceva, trebuie să facă ceva mare”, a spus David Norman, un Hong Kong. constructor de automobile.
Anul trecut, el a reprezentat Stellantis din Olanda în achiziția unei companii pentru aproximativ 1,59 miliarde de dolari. 20% din participația la Zero Sports Car.
„Pentru a curăța globul de cristal, cred că cu siguranță vom vedea mai multă colaborare”, a spus Norman. „Conducerea tehnologică a noilor companii de vehicule energetice din China este uriașă și continuă să crească”.
Companiile chineze de vehicule electrice au Afișaj integrat de divertisment asemănător unui smartphoneproiectoare și tehnologie de asistență pentru șofer în vehiculele lor pentru a supraviețui pe piața locală competitivă.
Deși versiunea Tesla de asistență pentru șofer nu a fost încă aprobată în totalitate în China, producătorii autohtoni și-au dezvoltat propriile versiuni. Folosit de companii locale precum Xpeng și BYD NVIDIAde cipuri, în timp ce gigantul chinez de telecomunicații Huawei construiește un sistem de asistență la conducere și sisteme de divertisment în mașină de la alți producători auto.
Stephen Dyer, co-lider și șeful afacerii auto din Asia a AlixPartners, a declarat: „Cred că pentru a avea mașini competitive în China, companiile (străine) trebuie să aibă sisteme de propulsie avansate, comparabile cu ceea ce vedem pe unele mașini chinezești.
El se așteaptă ca producătorii auto străini să coopereze cu companii chineze în domeniul asistenței șoferilor, nu numai pentru piața locală, ci și pentru piețele de peste mări.
Volkswagen a avut anul trecut Investiție de 700 milioane USD Pornirea vehiculelor electrice în China Motoare Xpeng Produceți modele pentru livrare în China în 2026. Investiție de 2,4 miliarde EUR (2,5 miliarde USD) Filiala sa de software pentru automobile formează un parteneriat cu producătorul chinez de cipuri pentru conducere autonomă robot de orizont.
Alți parteneri cheie în tehnologia avansată de asistență a șoferului includ Anunțul Toyota de anul trecut Am înființat un joint venture cu startup-ul chinez de conducere autonomă Pony.ai pentru a produce mașini în masă.
Companiile chineze ar putea să nu fie ușor achiziționate
Rămâne de văzut dacă producătorii auto străini pot construi un avantaj eficient prin parteneriatul cu companii chineze care își vând propriile mașini sau tehnologie pe aceeași piață.
„Concurența dintre mărcile autohtone de vehicule cu energie nouă este prea acerbă”, a declarat în chineză Weng Yajun, partener de fuziuni și achiziții la firma de avocatură JunHe din Shanghai (tradus de CNBC). „Ai putea depune tot efortul și totuși să vinzi doar câteva mașini.”
Ong se așteaptă ca jucătorii din industrie să „lupte ca naiba” pentru a supraviețui pe termen scurt, în loc să dobândească
Producătorii de automobile din China au redus prețurile pentru a atrage cumpărători în timp ce lansează o mulțime de modele noi în doar un an. chiar Vehiculele de stat sunt într-o situație dificilă.
Wang Yiming, analist la Huaxing Securities, a spus că acest lucru înseamnă că producătorii auto străini trebuie să concureze cu producătorii de automobile de stat pentru orice achiziții locale. El a adăugat că, deși startup-urile chineze pierdeau bani, nu erau încă în punctul în care doreau să se vândă.
Participația Volkswagen în Xpeng Motors rămâne cea mai importantă colaborare de pe piața chineză până în prezent între un producător de automobile străin și o startup chineză de vehicule electrice.
Compania germană încearcă alte strategii pentru a-și recâștiga cota de piață. Luna aceasta, marca sa Audi a fost partenerată cu SAIC, producătorul auto de stat chinez rola O nouă marcă de mașini electrice din China și-a anulat sigla cu patru inele și, în schimb, scrie „AUDI” cu majuscule rotunjite.
Yang Jing, directorul de ratinguri corporative pentru Fitch Ratings Asia Pacific, a declarat că cota de piață a producătorilor auto străini din China ar putea scădea anul viitor, iar unele mărci se vor retrage practic din China.
Companiile auto globale se confruntă, de asemenea, cu concurența din partea producătorilor auto chinezi care se extind în străinătate, a menționat Yang. Ea a menționat că, în ciuda tarifelor, cum ar fi în UE, „companiile chineze nu vor renunța cu ușurință la expansiunea în străinătate pentru o profitabilitate mai mare”.