Pavlo Gonchar |. Sopa Images |
Companie: Henry Schein (HSIC)
Afaceri:Henry Schein este o companie de soluții medicale. Acesta operează prin două segmente: distribuție de asistență medicală și tehnologie și servicii cu valoare adăugată. Segmentul Healthcare Distribution distribuie o gamă de produse, inclusiv consumabile, echipamente mici, produse de laborator, echipamente mari și servicii de reparații de echipamente. Segmentul Tehnologie și Servicii cu valoare adăugată oferă software, tehnologie și alte servicii pentru practicienii din domeniul sănătății. Oferă soluții de management al cabinetelor stomatologice medicilor și stomatologilor. De asemenea, dezvoltă soluții de tratament ortopedic pentru extremitatea inferioară (picior și gleznă) și extremitatea superioară (în primul rând mână și încheietura mâinii).
Capitalizarea bursieră: 9,36 miliarde USD (75,08 USD per acțiune)
Henry Schein 2024
Activist: Ananm Capital Management
proprietate: nu se aplică
Cost mediu:nu se aplică
Activiștii au comentat: Ananym Capital Management este o firmă de investiții activistă din New York, lansată pe 3 septembrie. Comitetul) membri operativi P2 Capital Partners). Ananym caută companii de înaltă calitate, dar subevaluate, indiferent de industrie. Firma preferă să lucreze pe cale amiabilă cu companiile din portofoliu, dar este, de asemenea, dispusă să urmeze lupte prin procură ca ultimă soluție. Acesta deține aproximativ 10 poziții în portofoliu și gestionează în prezent 250 de milioane de dolari.
Ce s-a întâmplat
18 noiembrie, relatează Reuters Ananym îl îndeamnă pe Henry să-și reînnoiască consiliul de administrație, să reducă costurile, să abordeze planificarea succesiunii și să ia în considerare vânzarea afacerii sale de distribuție medicală.
în culise
Henry Schein este unul dintre cei mai importanți distribuitori la nivel mondial de produse și servicii de îngrijire a sănătății pentru medicii și stomatologii din cabinet. Compania operează prin două segmente care oferă produse și servicii distincte aceleiași baze de clienți: (i) distribuție de asistență medicală și (ii) servicii de tehnologie și valoare adăugată. Healthcare Distribution acoperă distribuția lui Henry Schein de produse dentare și medicale, cum ar fi produse de laborator, produse farmaceutice, vaccinuri, produse chirurgicale, produse de specialitate dentară și teste de diagnostic. Acest segment a reprezentat 93,5% din vânzările nete și a fost împărțit în stomatologie (61,1% din totalul vânzărilor nete) și medical (32,4% din vânzările nete). În timp ce strategia principală de introducere pe piață a companiei este capacitățile sale de distribuție, aceasta își vinde, de asemenea, propriul portofoliu de produse de marcă corporativă și produce anumite produse de specialitate stomatologică. În ceea ce privește dimensiunea, compania este lider global în distribuția stomatologică și ocupă locul al doilea în distribuția medicală, după medicii din cabinet. Alte segmente de la Henry Schein, Tehnologie și servicii cu valoare adăugată (6,5% din vânzările nete) acoperă vânzarea de software de management al cabinetelor și alte produse cu valoare adăugată. Compania are o capitalizare de piață de aproximativ 9 miliarde de dolari și generează aproximativ 1 miliard de dolari în fluxuri de numerar libere anual.
În ciuda poziției sale de lider pe piață, a structurii atractive de piață, a propunerii de valoare diferențiate și a profitabilității puternice, Henry Schein nu a oferit nicio valoare acționarilor în ceea ce privește randamentul total al acționarilor în ultimii cinci ani (0% la 15 noiembrie), comparativ cu 59% pentru indicele S&P 500 Healthcare și 105% pentru colegii săi agenți. Principalul motiv pentru performanța slabă este evident: controlul costurilor. Din 2019, veniturile companiei au crescut cu o rată de creștere anuală compusă de 5%, iar profitul său brut a crescut cu o rată de creștere anuală compusă de 6%. Dar compania a folosit toate veniturile suplimentare și unele cheltuieli pentru cheltuieli de exploatare, rezultând o creștere cu 8% a cheltuielilor anuale de exploatare și o scădere a marjei EBITDA ajustate de la 10% la 8%. Cu alte cuvinte, în 2019, compania a avut venituri de 10 miliarde USD, profit brut de 3,1 miliarde USD și EBITDA de 916 milioane USD. Astăzi, compania are venituri de 12,5 miliarde USD, profit brut de 3,9 miliarde USD și EBITDA de 815 milioane USD. O parte din motivul acestui fapt este că compania a cheltuit mai mult de 4 miliarde de dolari (aproape 45% din capitala sa actuală de piață) pe achiziții proaste care au generat profituri ale capitalului investit cu mult sub costul capitalului companiei. În plus, conducerea nu a reușit să integreze aceste achiziții, ceea ce a dus la cheltuieli de vânzare, generale și administrative umflate. Primul lucru pe care trebuie să-l facă Henry Schein este să implementeze planul cuprinzător de restructurare a costurilor anunțat al companiei, de peste 100 de milioane de dolari. Economiile potențiale de 300 de milioane de dolari ar putea crește câștigul pe acțiune cu 35% sau mai mult.
Apoi, compania trebuie să facă o treabă bună în alocarea capitalului. Trebuie să înceteze să folosească fluxul de numerar pentru a face achiziții sau să plătească datoria care costă 6% și să înceapă să folosească fluxul de numerar pentru a răscumpăra acțiuni la acele prețuri. Raportul preț-câștig al companiei pentru următoarele 12 luni este de 13 ori, aproape de cel mai mic nivel din ultimii 15 ani. Henry Schein are un flux de numerar stabil și un bilanț solid. În plus față de fluxul de numerar, poate crește efectul de levier net de la 2,6x la 3,0x pentru a achiziționa mai mult de 10% din acțiunile sale curente în circulație și 40% din acțiunile sale în circulație până în 2026, în loc să facă o acțiune slabă de 300 până la 400 de milioane de dolari. răscumpărări (<5% din capitalizarea pieței) și-a anunțat o țintă pentru 2025. Pe lângă acești pași, activitatea companiei în domeniul sănătății oferă oportunități strategice. În timp ce Henry Schein a pătruns cu succes pe piața medicilor de cabinet ca al doilea jucător ca mărime, mediul de afaceri este mult mai competitiv, favorizând distribuitorii mai mari. Vânzarea activului ar putea avea o valoare de 2,5 miliarde de dolari sau mai mult, ceea ce s-ar adăuga la prețul acțiunilor și ar putea fi folosit pentru a răscumpăra în continuare acțiunile cu discount ale companiei.
Multe companii au probleme serioase cu care activiștii trebuie să le suporte. Aceasta este o companie care nu are nevoie de activiști pentru a supraviețui, dar ar beneficia foarte mult dacă s-ar putea ajuta la optimizarea operațiunilor și a bilanţului. Henry Schein a fost o companie grozavă care a zbuciumat și a rămas singură într-un moment în care ar fi putut crește dramatic. O parte din motivul pentru care piața a permis acest lucru a fost din cauza comparațiilor cu colegii adormiți Patterson și Undergraduate. Benco este o companie privată, iar rentabilitatea pe trei ani a lui Schein de -12% depășește cu mult cea a lui Patterson -41%, dar Schein ar trebui să fie comparată cu cele mai mari companii de distribuție de asistență medicală din SUA, cum ar fi Cardinal Health (+135%), Cencora (+) 93%) și Maxon (+173%). Poate nu în ceea ce privește dimensiunea sau piața finală, ci în ceea ce privește dorința și dăruirea față de acționari. Acest lucru necesită o actualizare a plăcii de bază. Mai mulți directori erau cu Henry Schein de mai bine de un deceniu, iar consiliul de administrație nu avea experiență de top în distribuție. Un nou consiliu ar putea veni la bord și ar putea dezvolta un plan de succesiune pentru Stanley Bergman, care a fost CEO timp de 35 de ani. Acest lucru este mai ușor atunci când compania poate păstra conducerea superioară. Însă sub actualul consiliu, compania a înregistrat niveluri îngrijorătoare de rotație a directorilor executivi din 2021.
Ananym nu are încă o istorie ca activist, dar cunoscând Charlie Penner și Alex Silver la fel de bine ca noi, ne așteptăm ca ei să muncească din greu pentru a lucra pe cale amiabilă cu managementul pentru a crea valoare pentru acționari. Nu ne așteptăm ca compania să insiste ca șeful lui Ananym să obțină un loc în consiliu. Cu toate acestea, ne așteptăm că Ananym va recomanda câțiva directori calificați din industrie care pot ajuta la efectuarea modificărilor necesare pentru a crea valoare semnificativă pentru acționari de la nivelul consiliului de administrație. Dar nu confundați comportamentul prietenos cu investitorii și interacțiunile prietenoase cu slăbiciunea. Compania este un fiduciar pentru investitorii săi și va lua toate măsurile necesare pentru a crea valoare pentru companiile din portofoliu. Fereastra de nominalizare a directorilor nu se va deschide până pe 21 ianuarie 2025 și ne așteptăm ca părțile să ajungă la un acord înainte de atunci.
Ken Squire este fondatorul și președintele 13D Monitor, un serviciu instituțional de cercetare privind activismul acționarilor, și fondatorul și managerul de portofoliu al 13D Activist Fund, un fond mutual care investește în portofolii activiști 13D.