Pe 19 decembrie 2020, un avion Ryanair a decolat de pe aeroportul Eindhoven din Olanda.
Nicholas Economu |. Fotografii Noor |
Ministerul spaniol pentru drepturile consumatorilor a amendat vineri cinci companii aeriene bugetare cu 179 de milioane de euro (186 de milioane de dolari) pentru „practici abuzive”, inclusiv perceperea unor taxe suplimentare pentru bagajele de mână.
Ryanair a luat partea leului din lovitura pedepsia primit o amendă de 107,78 milioane de euro. Compania aeriană spaniolă Vueling a obligat să plătească 39,2 milioane de euro EasyJet amendat cu 29 de milioane de euro. A doua companie aeriană ca mărime din Scandinavia, Norwegian Air, și compania spaniolă Volotea, au fost lovite fiecare cu amenzi de peste 1 milion de euro.
Ministerul a spus că cele cinci companii aeriene ar trebui să oprească practica de a solicita taxe suplimentare pentru bagajele de mână și de rezervare a locurilor în apropierea pasagerilor dependenți. Compania aeriană a fost, de asemenea, criticată pentru că a tipărit tarife „disproporționate și abuzive” pentru bilete, presupus că a omis sau nu a clarificat informațiile privind prețurile de pe site-ul său web și nu a permis plățile în numerar pe aeroporturile spaniole.
Asociația Aeronautică a Spaniei (ALA) a anunțat că va contesta în instanță amenda pentru bagajele de mână, considerând pedeapsa „vădit ilegală” și contrară normelor europene, potrivit unui comunicat al grupului industrial tradus de CNBC.
„Dacă este implementată, decizia Departamentului pentru Drepturile Consumatorului ar însemna un prejudiciu ireparabil pentru pasageri, căutând să-i priveze de libertatea de a-și ajusta itinerariile la nevoile lor și obligându-i să plătească pentru serviciile de care ar putea să nu aibă nevoie”, potrivit unei traduceri CNBC. , a declarat președintele ALA, Javier Gandara.
CNBC a contactat compania aeriană pentru comentarii.
Ryanair a spus că va „face imediat recurs împotriva amenzilor ilegale și nefondate ale Spaniei pentru bagaje”, șeful executivului Michael O’Leary afirmând că sancțiunile „au fost impuse din motive politice de către Ministerul spaniol al Consumatorilor și încalcă în mod clar legislația UE”.
„Succesul Ryanair și al altor companii aeriene low-cost din Spania și din întreaga Europă în ultimii ani se datorează în întregime regimului de cer deschis al Europei și libertății companiilor aeriene de a stabili prețuri și politici fără interferență din partea guvernelor naționale, motiv pentru care amenda ilegală de astăzi în Spania este”, a subliniat el.
În mod similar, Norwegian Air a spus că va contacta autoritățile spaniole și UE pentru a contesta acuzația, menționând că politica sa privind bagajele reflectă angajamentul său de a „oferi călătorii sigure și accesibile”.
„Suntem total în dezacord cu decizia Ministerului spaniol al Consumatorilor și considerăm că sancțiunile propuse sunt scandaloase”, a declarat easyJet într-un comunicat, subliniind că compania aeriană consideră că politica sa privind bagajele de mână respectă toate legile aplicabile. „Vom face apel în mod oficial prin intermediul instanțelor de judecată și ne vom apăra cu fermitate poziția”.
După ce au îndurat o recuperare îndelungată în urma perturbării călătoriilor cauzate de Covid-19, companiile aeriene cu buget redus s-au confruntat cu o serie de probleme, inclusiv creșterea prețurilor la combustibil, decarbonizarea globală și incertitudinea geopolitică. Livrările de avioane ale producătorilor americani au fost îngreunate companie boeing O grevă de două luni a mașinilor din această toamnă a costat Ryanair mai mult de 5 miliarde de dolari în pierderi și a afectat creșterea traficului de pasageri, a declarat compania aeriană pe 4 noiembrie. Degradează Din cauza întârzierilor zborurilor, obiectivul său privind volumul de pasageri pentru anul fiscal 2026 este de 210 milioane de pasageri, comparativ cu prognoza anterioară de aproape 215 milioane de pasageri.
Luna trecută, a raport de date globale Piața companiilor aeriene low-cost este de așteptat să crească la un CAGR de peste 10% între 2023 și 2028, menționând că accesibilitatea este o prioritate de top pentru astfel de companii aeriene, care implementează măsuri de reducere a costurilor, cum ar fi taxele suplimentare pentru bagaje.
în prognoza iunieAsociația Internațională a Transportului Aerian a remarcat că profitabilitatea companiilor aeriene, inclusiv companiile aeriene fără buget, este de așteptat să atingă un venit record de 996 de miliarde de dolari în 2024, o creștere anuală de 9,7%.