Noua investiție în pizza a lui Buffett se încadrează perfect în portofoliul Berkshire
Renumitul pasionat de mâncare nedorită Warren Buffett tocmai a cumpărat acțiuni dintr-un lanț național de pizza care se tranzacționează aproape de cel mai scăzut nivel din acest an. Un dosar recent de reglementare a arătat că Berkshire Hathaway, sub conducerea directorului executiv Warren Buffett, a cumpărat peste 1,2 milioane de acțiuni ale Domino’s Pizza în ultimul trimestru, în valoare de aproximativ 550 de milioane de dolari. Având în vedere dimensiunea mică a vastului portofoliu al Berkshire (numai peste 300 de miliarde de dolari în numerar), adjuncții de investiții ai lui Buffett, Ted Weschler și Todd Combs Combs) ar putea fi în spatele investiției. Oricare ar fi ideea originală, Domino’s Pizza este în concordanță cu alte investiții pe termen lung ale gigantului conglomerat din Omaha. Berkshire Hathaway deține deja 100% din See’s Candy Co. și Dairy Queen și include Coca-Cola Co. și proprietarul de hot dog Oscar Meyer, Kraft Heinz, printre principalele sale exploatații. Buffett, un miliardar în vârstă de 94 de ani, cunoscut pentru obiceiurile sale alimentare infantile, a spus celebru că va bea cu bucurie cinci cutii de Cola și va mânca McDonald’s în fiecare zi. Cu toate acestea, în ciuda dietei sale aparent îngăduitoare, Buffett rămâne sănătos. „Mănânc ca un copil de șase ani”, a spus odată CEO-ul Berkshire. Buffett a glumit cândva: „Sunt un sfert din Coca-Cola”, în 2014, Berkshire a investit 3 miliarde de dolari în Restaurant Brands International, proprietarul Burger King și Tim Hortons în anii 1990 deține o acțiune mare în McDonald’s. Acțiunile DPZ Mountain Domino’s Pizza au fost în decalaj față de S&P 500 până acum în acest an. Value Bet Domino’s este în conformitate cu filozofia de investiții valorice a Berkshire, concentrându-se pe fluxul de numerar, raportul preț-câștig și criteriile raportului preț-cartă. Între timp, este posibil ca Berkshire să fi profitat de vânzările puternice ale Domino din iulie, când acțiunile au scăzut cu 17%. Acțiunile celui mai mare lanț de pizza din lume au scăzut cu peste 13% într-o singură zi, cea mai mare scădere din 2008, după ce compania le-a spus investitorilor că vânzările vor fi sub așteptările inițiale și că deschiderile în străinătate Numărul de noi magazine va fi mai mic decât inițial. planificat. Datele FactSet arată că raportul preț-câștig al lui Domino a scăzut la 23,7, ca urmare, cel mai mic din acest an. Războiul pizza Lanțul de pizza s-a străduit să crească vânzările în Statele Unite, pe măsură ce concurența se intensifică pentru clienții atenți la costuri. „Elementele fundamentale rămân sub presiune pe termen scurt”, a spus analistul Barclays Capital Jeffrey Bernstein „Asemenea cu „războaiele burgerului” din anii trecuți, conducerea consideră că acum suntem în „războaiele pizza”, totul se pune accentul pe valoarea incrementală. „Deși dezvăluirea lui Berkshire a stimulat acțiunile Domino, acțiunile companiei au crescut cu doar aproximativ 10% în acest an, rămânând cu mult în urma rentabilității de 25% a S&P 500. Analistul Barclays, care s-a întâlnit recent cu conducerea Domino’s, a spus că miza recent dezvăluită a Berkshire a fost menționată în cadrul întâlnirii, dar compania nu are multe de adăugat. „Nu credem că au vorbit cu Warren”, a spus Bernstein pentru CNBC, referindu-se la conducerea Domino, dar este posibil ca directorii să „ar fi primit întrebări de la grup înainte de anunțul de acțiuni”.