November 25, 2024

Redare digitală a proiectului The Line al NEOM în Arabia Saudită

Line, NEOM

În deșertul din nord-vestul Arabiei Saudite, un șantier masiv de construcții este plin de macarale și piloți și este înconjurat de un drum nou construit. Două șine traversează locul ca niște tăieturi adânci în nisip, formând ceea ce planificatorii numesc coloana vertebrală a sistemului feroviar de mare viteză.

Infrastructura scheletului formează baza The Line, un oraș high-tech de mai multe miliarde de dolari despre care arhitecții săi spun că va găzdui în cele din urmă 9 milioane de oameni între doi zgârie-nori de sticlă lungi de 106 mile și oameni înalți de peste 1.600 de metri.

Proiectul, care se estimează că va costa sute de miliarde de dolari, este doar unul dintre locațiile ultra-futuriste planificate de Neom, creația prințului moștenitor al Arabiei Saudite Mohammed bin Salman, care vrea ca regiunea să aducă milioane de noi rezidenți arabi în Arabia Saudită. Arabia și revoluționează viața și tehnologia din țară. Este un pilon central al Vision 2030, care are ca scop diversificarea economiei saudite departe de dependența de veniturile din petrol și crearea de noi locuri de muncă și industrii pentru populația sa tânără în creștere rapidă.

Costul lui Neom este Estimată a ajunge la 1,5 trilioane de dolari. De la anunț, Fondul de Investiții Publice al Arabiei Saudite, un fond suveran masiv care gestionează în prezent active de 925 de miliarde de dolari, a turnat miliarde de dolari în investiții în străinătate, iar mai mulți investitori străini strâng numerar în regat.

În acest an, însă, a avut loc o schimbare bruscă în direcția cheltuielilor, cu un accent clar pe Păstrați investițiile acasă împreună cu raport de reducere a costurilor Proiecte mari precum Neom. Schimbările au loc pe fondul creșterii deficitelor saudite, a perspectivelor cererii de petrol și a prețurilor scăzute ale petrolului la nivel mondial.

Construcția proiectului Line al NEOM în Arabia Saudită, octombrie 2024

Giles Pendleton, „The Line” de NEOM

Acest lucru ridică întrebarea: Are Arabia Saudită destui bani pentru a-și atinge obiectivele înalte? Sau va trebui să fie mai agil pentru a-și face traiectoria de cheltuieli sustenabilă?

Un finanțator din Golf cu ani de experiență în Arabia Saudită a declarat pentru CNBC: „Trecerea PIF către investițiile interne a fost recunoscută pe scară largă, dar acum recunoașterea oficială arată că sunt încă necesare cheltuieli semnificative. Arabia Saudită a investit milioane în proiect. Zece miliarde de dolari au investit în proiect. nu a sugerat încă nicio rentabilitate financiară.

Finanțatorul a vorbit anonim pentru că nu erau autorizați să vorbească cu presa.

Andrew Leiber, cercetător la Universitatea Tulane care studiază economia politică a Orientului Mijlociu, consideră că ritmul actual de cheltuieli nu va continua.

„Numărul de mega-proiecte „să plătim mai întâi și apoi să sperăm la o rentabilitate financiară” în curs de desfășurare este nesustenabil”, a spus Leiber.

„Fiind vorba de acestea”, a adăugat el, „monarhia Arabiei Saudite a dat dovadă de o oarecare flexibilitate ori de câte ori apar realități economice. Cred că, în cele din urmă, unele proiecte vor fi eliminate în liniște pentru a-și elibera finanțele.” buget.

Redare digitală a proiectului The Line al NEOM în Arabia Saudită

Line, NEOM

Arabia Saudită octombrie Prognoza de creștere a scăzut De asemenea, și-a crescut previziunile privind deficitul bugetar pentru anii fiscali 2024-2026, deoarece cheltuielile sunt de așteptat să crească într-o perioadă de timp și veniturile din petrol se așteaptă să scadă. Produsul intern brut real este acum așteptat să crească cu 0,8% în acest an Aceasta a fost o scădere bruscă față de o estimare anterioară de 4,4%, potrivit Departamentului de Trezorerie.

Economia țării a oscilat, de asemenea, brusc de la un excedent bugetar de 27,68 miliarde de dolari în 2022 la un deficit de 21,6 miliarde de dolari în 2023, din cauza creșterii cheltuielilor publice și a reducerii producției de petrol din cauza acordului de reducere a producției OPEC+. Guvernul proiectează un deficit de 21,1 miliarde de dolari în 2024, cu venituri de 312,5 miliarde de dolari și cheltuieli de 333,5 miliarde de dolari.

Autoritățile saudite se așteaptă ca bugetul să rămână în deficit în următorii ani, în timp ce urmăresc Viziunea 2030, dar adaugă că sunt pe deplin pregătiți pentru acest lucru.

Traiectoria de cheltuieli a Arabiei Saudite este sustenabilă, spune ministrul de finanțe

„Veniturile noastre din afara petrolului au crescut semnificativ și acum reprezintă aproximativ 37% din cheltuieli”, a spus ministrul saudit de finanțe, „Aceasta este o diversificare semnificativă, care vă oferă un sentiment de confort că, în ciuda fluctuațiilor prețului petrolului, puteți încă manevra și. Rămâi stabil „Scopul nostru este să ne asigurăm că programul nostru este stabil și previzibil. “

„Nu vom clipi, avem resurse financiare semnificative și suntem foarte disciplinați în poziția noastră fiscală”, a spus ministrul.

Arabia Saudită are un rating de credit A/A-1 cu o perspectivă pozitivă de la S&P Global Ratings și un rating de credit A+ de la Fitch Ratings cu o perspectivă stabilă. Împreună cu rezerve valutare mari – 456,97 miliarde USD în septembrie, o creștere anuală de 4%, Potrivit băncii centrale a țării Acest lucru permite Arabiei Saudite să-și gestioneze cu ușurință deficitul, au declarat economiștii pentru CNBC.

făcut cu înflorire

Riad emite cu succes obligațiuni,Folosirea piețelor datoriilor pentru a strânge peste 35 de miliarde de dolari Până acum anul acesta. Arabia Saudită a introdus, de asemenea, o serie de reforme pentru a promova și reduce riscurile investițiilor străine și pentru a diversifica sursele de venituri, despre care S&P Global a declarat în septembrie „va continua să îmbunătățească economia Arabiei Saudite”.

Întrebat dacă traiectoria de cheltuieli a regatului a fost sustenabilă, Al-Jadan a răspuns: „Desigur, da”, adăugând că guvernul a publicat recent date pentru următorii trei ani, „și credem că este foarte durabil”.

Cu toate acestea, mulți analiști din afara Regatului, precum și persoane din cadrul Regatului și care lucrează la proiectul NEOM, sunt sceptici cu privire la fezabilitatea unui proiect la scară largă. Raport Reduceri drastice ale unor proiecte – în cazul feroviar de mare viteză, unde dimensiunea țintă a fost redusă de la 106 mile la 1,5 mile, iar ținta populației a fost redusă de la 1,5 milioane la mai puțin de 300.000 până în 2030 – subliniază această îngrijorare la un nivel mai ridicat. nivel.

„Ne aflăm într-un punct de cotitură interesant în istoria lui Neom”, a spus directorul general adjunct.

Directorii Neom recunosc că faza actuală de lucru la The Line este de a construi o clădire de 1,5 mile lungime, ceea ce ar face în continuare cea mai lungă clădire din lume. Cu toate acestea, ei au spus că obiectivul final de 106 mile nu s-a schimbat, subliniind că orașele nu au fost construite peste noapte și construcția continuă într-un ritm rapid.

Pentru Tariq Solomon, președinte emerit al Camerei Americane de Comerț din Arabia Saudită, „există speranță pentru transparență și unele reduceri de programe”.

„Creșterea împrumuturilor externe saudite reflectă provocările la adresa viabilității Vision 2030”, a spus el pentru CNBC.

„În timp ce datoria de 26,5% din PIB rămâne gestionabilă, presiunile minore continue subliniază nevoia de disciplină fiscală și ținte realizabile”.

Solomon a menționat că mulți rezidenți din Arabia Saudită doresc să îmbunătățească infrastructura pe care o folosesc în viața de zi cu zi, cum ar fi transportul public, conexiunea la internet, școlile și îngrijirea sănătății din Riad.

„Calea de recuperare a Arabiei Saudite nu este să construiască stațiuni de schi în deșert, ci să construiască prin inovație, complexitate și curajul de a urmări un impact real”, a spus el.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *