CEO-ul Virgin Atlantic, Shai Weiss, în ziua a doua a Farnborough International Airshow, marți, 23 iulie 2024, în Regatul Unit.
Bloomberg |. Getty Images
LONDRA — Directorul executiv al Virgin Atlantic, Shai Weiss, a declarat luni că bugetul de referință al guvernului laburist britanic din octombrie a propus o „taxă de creștere” pe măsură ce cotele de impozitare cresc pentru industria aviației.
Weiss a declarat în cadrul conferinței Aviation 2024 de la Londra că laburiștii și guvernul conservator anterior „nu au făcut suficient pentru a recunoaște aviația ca un activ strategic pentru Regatul Unit”.
„Tot ceea ce vedem este o creștere a taxei pentru pasagerii companiilor aeriene”, a spus Weiss. Serviciul pasagerului aerian (APD) Taxate companiilor aeriene și operatorilor de aeronave pe bază de pasager, tarifele variază în funcție de distanța parcursă și clasa de zbor și sunt de obicei (deși nu întotdeauna) transferate clienților sub formă de tarife de avion.
„Eu numesc (bugetul) o taxă de creștere”, a spus Weiss luni, adăugând că, deși este necesar să se acopere deficitul bugetar al Regatului Unit, este, de asemenea, important să se recunoască contribuția industriei aviatice la economia generală a Marii Britanii.
Conform politicii Muncii, tarifele economice APD pe distanțe scurte vor crește de la 13 GBP la 15 GBP (18,90 USD) din aprilie 2026, iar tarifele pentru alte clase de la 28 GBP la 32 GBP. Pentru călătoriile între 2.001 și 5.500 de mile, APD va crește de la 90 lire sterline la 102 lire sterline în clasa economică și de la 216 lire sterline la 244 lire sterline în alte clase.
În ceea ce privește majorarea ratei dobânzii APD, Trezoreria Marii Britanii a declarat că ratele dobânzilor vor fi majorate pe baza inflației măsurate de Indicele prețurilor de vânzare cu amănuntul și crescute în continuare pentru a se ține cont de factorii de inflație neincluși în bugetul anterior. Potrivit previziunilor Trezoreriei, rata mai mare APD – care include și rata de 50% plătită de pasagerii cu avioanele private – ar urma să crească veniturile anuale de la aproximativ 100 de milioane de lire sterline la 500 de milioane de lire sterline.
Taxele pentru aviație sunt o sursă din ce în ce mai populară de venituri pentru guverne, deoarece lucrează pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de carbon. Specialiștii din industrie cred că companiile aeriene se luptă deja cu profituri scăzute, iar prețurile în creștere ale biletelor trage în jos economia mai largă, descurajând totodată investițiile în: combustibil durabil pentru aviație.
Secretarul britanic pentru transport, Louise Hague, va vorbi la același eveniment luni după-amiază.
Muncii a câștigat prima victorie electorală în 14 ani, după ce a curtat agresiv afacerile în timpul verii, ca parte a campaniei sale electorale și a promițător reforme de reglementare și politici pro-creștere. Cu toate acestea, multe întreprinderi și grupuri comerciale britanice au reacționat negativ la buget, care conține creșteri de taxe în valoare totală de 40 de miliarde de lire sterline (50,2 miliarde de dolari), în principal pentru afaceri.
Ministrul de Finanțe Rachel Reeves a subliniat în mod repetat că aceste măsuri sunt necesare pentru a acoperi decalajul din finanțele publice și pentru a reduce datoria Regatului Unit.
Șeful Confederației Industriei Britanice a declarat luni la conferința anuală a grupului comercial de la Londra că întreprinderile amână deciziile privind extinderea și investițiile după buget, care a fost publicat la scurt timp după ce Muncii a anunțat un buget. O serie de reforme pe piața muncii.
Rain Newton-Smith a spus că majorarea contribuțiilor angajatorilor de asigurări naționale (impozitul pe venit) și măsurile cuprinse în proiectul de lege Legea drepturilor de muncă I-a prins pe mulți oameni cu privirea și a pus „o povară grea afacerii”.
CNBC a contactat Trezoreria Marii Britanii pentru comentarii.
Întrebările lui Trent continuă
Weiss de la Virgin Atlantic a declarat în cadrul conferinței Aviation 2024 că „cu puțin noroc” compania aeriană va reveni la profitul operațional în 2024 și va atinge din nou profituri record.
companiile aeriene în aprilie raport În ciuda veniturilor record de 3,1 miliarde de lire sterline, a pierdut în continuare 139 de milioane de lire sterline (175 de milioane de dolari) în 2023 și a spus că se așteaptă să revină la rentabilitate pe măsură ce dificultățile din perioada pandemiei se atenuează. Virgin Atlantic, cu sediul în Marea Britanie, este deținută în proporție de 49% de American Airlines deltaVirgin Group al lui Richard Branson deține un pachet de 51%.
Weiss a mai spus că este pregătit pentru problema motorului Rolls-Royce Trent 1000 – care a afectat multe companii aeriene care operează Boeing B787 – pentru a afecta programul Virgin Atlantic și situația financiară pe tot parcursul anului 2025. , menționând că lucrurile ar putea ajunge mai bine sau mai rău.
Reparatii motor planul de sol Zborurile Virgin Atlantic au fost amânate Rute către Accra și reluarea serviciilor către Tel Aviv până în iarna 2025-2026.
Weiss a adăugat că se aștepta ca prețurile Virgin Atlantic să fie „relativ stabile” anul viitor, în ciuda problemelor Trent 1000 și a problemelor mai largi ale lanțului de aprovizionare din industrie care reduc capacitatea totală de pasageri.