Retailerul spaniol Mango se angajează într-un plan de expansiune îndrăzneț în Statele Unite, sperând să-și renunțe la imaginea de fast fashion și să se poziționeze ca un brand de ultimă generație.
CEO-ul Mango, Toni Ruiz, a declarat pentru CNBC că compania privată cu sediul în Barcelona intenționează să deschidă 42 de magazine noi în Statele Unite până la sfârșitul acestui an și intenționează să deschidă alte 20 de magazine în 2025, în principal în Sun Belt și regiunea de nord-est.
Extinderea de 70 de milioane de dolari include un nou centru logistic în afara Los Angeles și aproximativ 600 de noi locuri de muncă, ducând forța de muncă a companiei din SUA la aproximativ 1.200 până anul viitor.
„Acesta este un angajament pe termen lung”, a spus Ruiz. „Avem și oportunități de a deschide magazine mai mari în Statele Unite”, a menționat el, adăugând că Mango va deschide o serie de magazine cu mai multe linii, axate pe produse pentru bărbați și copii.
Vânzările Mango în SUA au crescut cu peste 10% în acest an, iar compania se așteaptă la o creștere de două cifre din nou anul viitor.
În prezent, cea mai mare piață a Mango este Spania, unde își are sediul. În timp ce Statele Unite sunt una dintre primele cinci piețe ale sale, compania își propune să crească vânzările în regiune pentru a ieși din primele trei. Ținta face parte din planul strategic mai amplu al Mango, care se concentrează pe creșterea vânzărilor de la aproximativ 3,1 miliarde de euro pe an la 4 miliarde de euro până în 2026.
Mango, cunoscut pentru elementele de bază ale modei europene, încearcă să se repoziționeze ca un brand premium și să le arate consumatorilor că nu este un brand fast-fashion. Ruiz a spus că procesul de proiectare a durat șapte până la opt luni și totul a fost proiectat intern, în Barcelona.
„Avem în interior tot designul, toate elementele grafice, toate accesoriile – asta este foarte important pentru noi, așa că 100% este realizat aici. Avem și 500 de angajați care se ocupă de produs de la început până la sfârșit”, a spus Ruiz. “Încercăm să ne îmbunătățim. Ce înseamnă promovare? Credem că clienții noștri apreciază cu adevărat această creativitate, acest design, acest stil propriu. De aceea, facem eforturi puternice, nu numai în ceea ce privește calitatea, designul, ci și, de ce nu-l pret?
Ruiz a spus că planurile de creștere ale Mango în SUA se concentrează pe magazine, deoarece locațiile concrete vor permite companiei să se apropie de consumatori și să-și spună povestea în moduri noi.
Compania calcă pe urmele unei multitudini de alți rivali internaționali, inclusiv H&M din Suedia, Zara din Spania și Uniqlo din Japonia, îndreptându-se spre piața din SUA pentru creștere. Toți se luptă pentru a câștiga familia medie americană, care cheltuiește aproximativ 2.000 de dolari pe an pe haine, potrivit unei companii. Cercetarea arborilor de împrumut.
Mango a deschis magazine în Washington, D.C. și Massachusetts, dar alimentat de informații despre comerțul electronic, și-a pus ochii pe Sunbelt pentru următoarea etapă de creștere.
Ruiz a spus că site-ul web Mango, care acum reprezintă aproximativ 33% din vânzările totale, îi ajută pe retaileri să stabilească de unde cumpără clienții și ce cumpără.
„Aceasta este o mare provocare pentru noi, deoarece știm că fiecare stat din Statele Unite este ca o țară din Europa, deci din cauza clienților, din cauza modului în care se îmbracă”, a spus Ruiz. „Este important să înțelegem diferențele dintre state… de aceea încercăm să mergem înainte, pas cu pas.”