Deșeurile de mobilier reprezintă o preocupare tot mai mare, deoarece consumatorii și companiile încearcă să-și reducă emisiile de carbon. Potrivit EPA, numai în Statele Unite aruncăm aproximativ 12 milioane de tone de mobilier în fiecare an, lăsând-o să putrezească în gropile de gunoi. Majoritatea au sub cincisprezece ani. Reciclarea mobilierului poate fi dificilă, în principal pentru că vânzarea și mutarea acesteia poate fi o durere.
Companiile de îmbrăcăminte precum Poshmark, Dpop și Thredup prosperă cu economii online, dar economisirea mobilierului este mult mai complicată din cauza dimensiunii articolelor. Craigslist și Facebook Marketplace listează mobilier, dar este la latitudinea consumatorului să decidă cum vor fi ridicate și livrate articolele. Acest lucru poate fi costisitor și potențial periculos, deoarece străinii invită străini în casele lor.
AptDeco oferă un nou model de afaceri. Startup-ul din New York este o piață online pentru cumpărarea și vânzarea de mobilier second hand, oferind articole pentru ridicare și livrare. De asemenea, colaborează cu comercianți importanți, cum ar fi West Elm și Pottery Barn, pentru a vinde modele de podea sau a revinde mărfuri returnate.
Reham Fagiri, fondator și CEO al AptDeco, a declarat: „Prin extinderea ciclului de viață al mobilierului, în general, aceasta va fi mai bună pentru mediu, atât în ceea ce privește recoltarea mai puțină a lemnului din păduri, cât și în ceea ce privește reducerea lanțului de aprovizionare asociat producției. mobilier.
Pentru marii comercianți cu amănuntul de mobilă, există o risipă uriașă în returnări și în logistica inversă implicată – de la costuri la emisiile de transport. În schimb, odată ce un client solicită o retur, mărcile partenere își vând acum marfa returnată pe AptDeco direct de la domiciliul clientului. AptDeco folosește propriul profil de revânzare pentru a stabili prețul articolelor, astfel încât acestea să se vândă rapid (de obicei în decurs de o săptămână). Apoi pot prelua articolele de la domiciliul returnatorului și le pot livra direct cumpărătorului revânzător, fără a fi nevoie să ducă mai întâi acele articole returnate la un centru de distribuție.
Kathleen O’Brien și-a achiziționat masa de sufragerie, suportul TV și tăblia de pat de la AptDeco.
„Literal, lumea este cam în flăcări, așa că orice pot face pentru a-mi reduce amprenta în lume este ceea ce încerc să fac, ca în fiecare aspect al vieții mele, în special în mobilier”, a spus Au.
Desi mobila se vinde cu 50% reducere fata de mobila noua, serviciul are un pret.
„Comisionul pe care îl câștigăm variază de la 15% până la 60%, în funcție de produs, marcă, stare și multe variații diferite”, a spus Fagiri.
Compania operează în toată Statele Unite, cu excepția Alaska și Hawaii. Rețeaua de transportatori a companiei pe numeroase piețe face ca potențialul său de expansiune să fie foarte atractiv pentru investitori precum Initialized Capital.
Zoe Perret, partener la Initialized Capital, a declarat: „Contribuirea la economia circulară prin operațiuni logistice este un exemplu excelent al tipului de companii rezistente la climă despre care credem că au viabilitate pe termen lung în următoarea fază a tehnologiei climatice.
AptDeco este susținut și de Comcast Ventures, Y Combinator, Hearst Lab, Great Oaks Venture Capital și Soma Capital. Până în prezent, compania a strâns fonduri totale de 14,5 milioane de dolari.
Fagiri a spus că compania a eliminat peste 19 milioane de lire de emisii de dioxid de carbon din mediu în cei 10 ani de la înființare. Acest lucru echivalează cu scoaterea de pe șosea a aproximativ 6,5 milioane de mașini.
Producătorul CNBC Lisa Rizzolo a contribuit la acest articol.