November 26, 2024

Vedere panoramică a avioanelor pe aeroportul Heathrow din Londra, Marea Britanie, în fața orizontului londrei pe 11 octombrie 2016.

Jack Taylor |. Știri Getty Images |

LONDRA – Directorul executiv al aeroportului Heathrow a declarat luni că va îndemna guvernul britanic să ia o decizie finală privind construcția unei a treia piste pe aeroportul din Londra până la sfârșitul anului 2025, adăugând că ultimele discuții au înregistrat „un impuls pozitiv”.

Thomas Woldbye a spus conferinței Airlines 2024 că aeroporturile au nevoie de capacitate suplimentară care să susțină creșterea economică și strategia industrială a guvernului. Cu toate acestea, el a spus că în cele din urmă revine statului să aprobe planurile, care au fost controversate de zeci de ani.

„Heathrow rămâne fără capacitate… așa că dacă vrem să depășim un anumit număr la Heathrow, fie că este vorba de 90 de milioane de pasageri sau orice altceva, avem nevoie de o a treia pistă”, a spus Waldby.

„Deci următorul lucru este, dacă asta ne dorim, cum ne dăm seama de asta. „Noi” aici nu suntem doar Heathrow, ci companiile aeriene, guvernele, parlamentele, toți cei din jurul nostru. Decideți”.

“Proiectul este acolo, știm cum să-l construim. Există de mult timp”, a continuat el. „Îi spun toate acestea (guvernului Regatului Unit), cererea există. Dar acesta va fi unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din istoria Marii Britanii, așa că trebuie să întrebăm guvernul dacă sunteți dispus să faceți parte din aceasta călătorie? Dacă nu, uităm.

Walderbye a adăugat că a existat „un impuls absolut pozitiv” în spatele unor astfel de discuții cu comitetul noua administratie a munciiși se așteaptă ca o decizie finală să fie luată „cumva” înainte de sfârșitul anului 2025.

“În caz contrar, vom continua să pierdem bani și timp. Iau decizia în serios și iau decizia corectă”, a spus el, adăugând că ar fi o decizie ghidată de strategia generală a Marii Britanii. Walderbye a explicat că, dacă proiectul va primi aprobarea guvernului, dar fără finanțare publică, aeroportul ar trebui să prezinte o propunere clară, cu costuri, acționarilor Heathrow, în care era încrezător că va fi susținută.

El a spus că aeroportul încearcă să mărească capacitatea cât mai mult posibil prin măsuri de eficiență pe cele două piste existente și lucrează la un plan de creștere care să nu implice o a treia pistă.

Vorbind la aceeași conferință la începutul zilei, secretarul pentru Transport Louise Hague a declarat: „Voi sprijini întotdeauna extinderea aeroporturilor atâta timp cât aceasta ne stimulează economia și își respectă angajamentele de mediu”.

CEO-ul Virgin Atlantic, Shai Weiss, în ziua a doua a Farnborough International Airshow, marți, 23 iulie 2024, în Regatul Unit.

CEO-ul Virgin Atlantic spune că bugetul Marii Britanii este „taxa de creștere”, iar tarifele pentru aviație vor crește

Dezbaterea privind construirea unei a treia piste pe cel mai aglomerat aeroport din Europa a durat aproape două decenii, dar planurile auA fost supusă mai multor revizuiri guvernamentale și juridice și consultări publice.

grupuri de mediu Prietenii Pământului Există o opoziție puternică față de extinderea aeroportului Heathrow pe motiv că va crește emisiile de gaze cu efect de seră și va afecta fauna sălbatică locală. Alții cred că va fi Creșteți poluarea fonică și traficul în zone rezidențiale aglomerate și va necesita perturbări publice semnificative, inclusiv lucrări majore la M25, un drum important din jurul Londrei.

În 2020, Curtea Supremă a Regatului Unit a anulat o hotărâre a unei instanțe inferioare conform căreia aprobarea guvernului anterior a celei de-a treia piste a fost ilegală, deoarece nu a ținut cont de angajamentele țării în baza Acordului de la Paris.

Expansiunea Heathrow va fi salutată de multe companii aeriene, care s-au dezamăgit de mult de concurența acerbă și de costul ridicat al achiziționării de sloturi la nodul de transport.

Numărul de pasageri de pe aeroportul Heathrow a crescut de la 62 de milioane în 2022 la 79 de milioane în 2023, pe măsură ce călătoriile din cauza pandemiei continuă să revină. Compania aeriană a transportat un record de 80,9 milioane de pasageri în 2019.

de mai jos Planul de extindere a aeroportului anunțat în urmă cu șase ani,Chiar acumSe așteaptă să fie actualizat, proiectul va presupune construirea unei a treia piste la nord-vest de cele două piste existente, precum și construirea unui nou terminal care să înlocuiască Terminalul 3 existent.

Limita sa actuală de operare este de 480.000 de zboruri pe an, iar planurile actuale vor adăuga alte 260.000 de zboruri pe această bază.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *