Wang Qiang, Chief Operating Officer al Blue Sky.
Politețe: cer albastru
Alegerile prezidențiale din SUA au făcut cunoștință cu milioane de oameni în Bluesky.
Aceasta este ceea ce spune acest startup Weibo Obținut Au existat 8,7 milioane de utilizatori noi de ziua alegerilor, subliniind interesul consumatorilor pentru alternative la X (fostul Twitter) al lui Elon Musk și Threads de la Meta. În timp ce aceste platforme mai mari de socializare încă depășesc Bluesky, startup-ul are acum peste 22 de milioane de utilizatori și nu dă semne de încetinire.
Chief Operating Officer Bluesky, Rose Wang, a declarat pentru CNBC că creșterea Bluesky poate părea bruscă, dar compania se confruntă cu o creștere explozivă a utilizatorilor de mai bine de un an.
Septembrie, cer albastru explica 2 milioane de utilizatori turmă la În urmă cu o săptămână, Curtea Supremă a Braziliei a suspendat temporar serviciile lui X în țară pentru că nu a numit reprezentanță legală locală și nu a respectat politicile de moderare a conținutului din țară.
cerul albastru a experimentat valul anterior În iulie 2023, X (pe atunci încă denumit Twitter) a limitat temporar numărul de postări pe care utilizatorii le puteau citi pe zi.
Compania se asteapta ca atunci cand Brazilia lift Wang a spus că a fost interzis în octombrie, dar după alegeri, impulsul lui Blue Sky se simte acum diferit.
„Este atât de tare când bunica ta spune: „Oh, știu ce faci”, a spus ea.
Dacă Bluesky continuă să atragă rapid utilizatorii, ar putea fi în pragul unui punct de cotitură, a spus David Carr, editor de cercetare la firma de analiză a internetului Sameweb. Carr a spus că popularitatea aplicației este similară cu cele din primele zile ale Google, când motorul de căutare a început să atragă interesul și publicitatea consumatorilor, în timp ce se ferește de concurența din partea motoarelor de căutare mai vechi și mai mari, cum ar fi AltaVista și Yahoo.
„Am văzut aceste inversări cel puțin la începutul istoriei rețelelor sociale”, a spus Carr, menționând că odată puternicul Myspace a pierdut în cele din urmă în fața Facebook.
Eclozat din cuibul lui Twitter
În apogeul pandemiei în 2021, Wang și actualul CEO Bluesky, Jay Graber, locuiau într-o casă de 22 de persoane din San Francisco împreună cu alți antreprenori ambițioși, inclusiv cu unii dintre fondatorii startup-ului de inteligență artificială Anthropic.
La acea vreme, CEO-ul Twitter de atunci, Jack Dorsey, căuta un lider Proiecte interne Pentru așa-numitele rețele sociale descentralizate, el selectat Graeber.
„Jay a fost intervievată de șeful proiectului Bluesky și îmi amintesc că a ținut un discurs la noi acasă”, a spus Wang. „Toți am spune: „Asta e grozav”.
Premisa din spatele Bluesky este că utilizatorii își vor putea captura profilurile și datele în aplicație și le vor putea partaja pe alte rețele sociale care includ software-ul său open-source.
Wang a spus că colegii lui Graeber au susținut ideea, iar ea a primit și sprijin de la Twitter. Întrebarea cheie, a spus ea, este când este momentul potrivit pentru a introduce o nouă rețea socială pe piață.
Wang se alătură lui Graber și altor membri ai proiectului membrii initialiMai târziu în acel an, a spus ea, Daniel Holmgren și Paul Frazee au ajutat la lansarea unui proiect în calitate de contractori pentru a învăța cum să construiască o rețea socială descentralizată care ar putea fi la fel de mare ca funcționează protocoalele de rețea.
Graber a cerut apoi Twitter să dezactiveze Bluesky pentru independență, iar în octombrie 2021, ea format Conform documentelor depuse în Delaware, Bluesky Social a permis echipei sale să continue să dezvolte tehnologia de bază a rețelei sociale descentralizate (cunoscută acum ca AT Protocol) și aplicații ca o corporație de folos public.
Dorsey Dă jos Funcționează ca CEO al Twitter și este condus de Parag Agrawal noiembrie 2021. dezvăluite public Bluesky PBLLC, înființată acum, a declarat în februarie 2022: „Misiunea noastră este să dezvoltăm și să promovăm adoptarea în masă a tehnologiilor de conversație publică deschise și descentralizate”.
Momentul a fost perfect, a spus Wang.
a propus Musk cumpărare Twitter în aprilie 2022, achiziție de 44 de miliarde de dolari complet În octombrie 2022, cu doar câteva zile înainte ca Musk să preia oficial Twitter, echipa Bluesky publică Anuntati mai multe detaliiDespre proiectul lor și au lansat o listă de așteptare pentru aplicația Bluesky.
„Îmi amintesc că Jay a venit la mine și mi-a spus: „Hei, ghiciți câți oameni sunt pe lista de așteptare? Au fost un milion de oameni în trei zile”, a spus Wang. „Am fost ca, oh, ei bine, acum este momentul.”
Jay Graeber, CEO al Blue Sky Corporation.
Politețe: cer albastru
În 2023, primirea unei invitații la Bluesky a devenit virală printre utilizatorii dornici de rețele sociale, iar startup-ul a decis să-și deschidă Lista de asteptare Acesta va fi lansat publicului în februarie 2024, pregătindu-se pentru mai multe valuri de creștere a utilizatorilor în acel an.
cerul albastru declara În octombrie anul trecut, compania a strâns 15 milioane de dolari într-o rundă de investiții condusă de Blockchain Capital, ducând finanțarea totală a startup-ului la 36 de milioane de dolari, a raportat Pitchbook.
Deși Blockchain Capital a investit în mai multe companii de criptomonede, Wang a spus că Bluesky nu are nimic de-a face cu criptomonede. Dar ea a spus că are un spirit „descentralizat”.
Wang a spus că nimeni de la Blue Sky nu este interesat de „a avea o autoritate centrală care să controleze toate datele”.
Deși Bluesky a început ca un proiect secundar în cadrul Twitter, startup-ul și-a pierdut ultimele conexiuni rămasela aplicația originală Weibo. În luna mai a acestui an, Dorsey a dezvăluit într-o declarație că a părăsit consiliul de administrație Bluesky. interviu În timp ce îl respecta pe Graber, a decis să-și îndrepte atenția către un protocol concurent numit Nostr.
Dorsey a spus că crede că Knost este mai în concordanță cu viziunea sa inițială pentru viitorul rețelelor sociale și este mai puțin birocratic.
„Tot ce ne-am dorit în descentralizare, tot ce ne-am dorit într-un protocol open source, a devenit dintr-o dată o companie cu capital de risc și un consiliu de administrație”, a spus Dorsey despre Bluesky. „Nu asta am vrut să ajut să creez.”
Graber a recunoscut rolul lui Dorsey în povestea originii lui Bluesky într-un interviu acordat CNBC.
„În 2019, Jack a avut o viziune mai bună pentru rețelele sociale și de aceea m-a ales să construiesc acest proiect și îi suntem atât de recunoscători pentru construirea acestui proiect”, a spus ea.
Pierderea lui Dorsey îi oferă Bluesky mai multă credibilitate în rândul utilizatorilor, în special celor care cred în natura descentralizată a aplicației și nu doresc să se asocieze cu Mark Zuckerberg de la Musk, Meta și Threads sau cu alți miliardari Oricine are vreo relație.
Graber a declarat joi pentru „Money Movers” de la CNBC că descentralizarea și deschiderea Bluesky fac ca aplicația să fie „dovada miliardarului”, deoarece utilizatorii își pot lua datele oricând în altă parte.
„Dacă cineva îl cumpără sau Bluesky iese din afaceri, totul este open source”, a spus Graber. „Ceea ce se întâmplă cu Twitter nu se va întâmpla nouă în același mod, deoarece aveți întotdeauna opțiunea de a vă muta imediat și nu trebuie să o luați de la capăt.”
Viitorul afacerilor cu cerul albastru
Jack Johnston, director senior de inovare socială la agenția de marketing digital Tinuiti, a declarat că agenții de publicitate au observat popularitatea în creștere a Bluesky și doresc să afle mai multe despre demografia utilizatorilor săi.
„Aceasta este prima întrebare pe care o pun multe mărci și, spre bine sau rău, Bluesky nu dezvăluie prea multe despre aceste date, în afară de numărul de utilizatori care accesează platforma”, a spus Johnston.
Wang a spus că are sens că Bluesky a atras interesul agenților de publicitate, dar publicul platformei s-ar putea alătura serviciului actual fără reclame, în parte pentru că s-au săturat să vadă potopul de reclame online pe alte aplicații sociale.
„Nu cred că generația Z va face asta”, a spus Wang.
Graber a făcut ecou acest sentiment la „Money Movers” de la CNBC, spunând că Bluesky „nu va construi un algoritm care să vă împingă reclame și să blocheze utilizatorii. Acesta nu este modelul nostru”.
Wang a spus că, dacă Blue Sky continuă să ofere servicii de calitate utilizatorilor, „mărcile vor veni”, dar „trebuie să-și dea seama cum să vorbească cu oamenii sincer”.
Wang a spus că Blue Sky nu are planuri actuale de a construi o afacere de publicitate online, dar compania este deschisă la idee atâta timp cât nu este o experiență intruzivă. Ea a indicat modelul de publicitate „bazat pe comunitate” Reddit, în care companiile pot difuza reclame online adaptate intereselor utilizatorilor în anumite subreddit-uri Reddit, ca un exemplu al modului în care startup-urile pot căuta un exemplu de publicitate.
Wang a subliniat, de asemenea, modelul de impuls al TikTok, pe care agenții de publicitate îl pot folosi pentru a promova videoclipuri organice de la creatori terți, ca și cum ar fi reclame interne.
„Videoclipul funcționează bine pentru că este real”, a spus Wang. „Îmbunătățiți videoclipul și apoi asigurați-vă că creatorul primește o reducere mai mare decât ar face-o în mod normal.”
Wang a spus că Bluesky caută modalități de a sprijini utilizatorii „care fac de fapt web-ul minunat și distractiv”.
Wang a spus că pe „termen mediu și lung”, Bluesky ar putea, de asemenea, să-și construiască propria platformă de plăți, care ar permite utilizatorilor să se plătească reciproc și să ia un comision din fiecare tranzacție.
Carr de la Sameweb a spus că, în ciuda popularității Bluesky, eventualele planuri de monetizare ale startup-ului riscă să deranjeze utilizatorii.
„Cum faci să transformi asta într-o afacere, iar versiunea mai dubioasă a ei este: „De unde știu că, odată ce monetizezi asta, nu o vei face într-un mod pe care îl urăsc?”” Carr spuse.
ceas: CEO Bluesky: Platforma noastră este „foarte diferită” de orice altă platformă din rețelele sociale