Fondurile speculative au pariat pe acțiunile cheie ale lanțului de aprovizionare cu petrol și gaze, spunând că câștigurile ar putea depăși 300%
Fondul speculativ Granular Capital cu sediul la Londra a dezvăluit un nou interes pentru Borr Drilling, spunând că acțiunile foratorului offshore ar putea crește cu până la 300% sau 400%. Granular este cel mai mare acționar al Borr Drilling, care furnizează nave de foraj în larg companiilor importante din industria petrolului și gazelor, cu închiriere pe termen determinat, pentru o taxă fixă. Lucrarea fondului speculativ se concentrează pe flota lui Borr de 24 de instalații de foraj moderne, care sunt nave specializate utilizate pentru susținerea producției de petrol și gaze în ape puțin adânci. Thiago Mordehachvili, fondatorul și directorul de investiții al Granular, a declarat că mai multe dinamici fundamentale ale pieței întăresc cazul investițiilor. În primul rând, a spus Mordehachvili, nu a existat nicio construcție nouă de platforme jackup în mai mult de un deceniu, deoarece preocupările de mediu, sociale și de guvernare (ESG) au alungat băncile din industria de foraj. În plus, aproximativ o treime din flota globală de foraj cu jack-up se apropie sau depășește vârsta de pensionare, ceea ce sugerează că mai puțin echipament poate fi disponibil în viitor. „Aprovizionarea aproape a dispărut”, a declarat Modhachivili la Conferința Thorne de la Londra, „Nu au existat comenzi noi în ultimul deceniu. Băncile au părăsit activitatea de foraj din cauza preocupărilor ESG, de asemenea, din cauza randamentelor mai scăzute. Este puțin probabil să fie construite instalații de ridicare joase și noi în climatul economic actual, ceea ce face ca flota existentă să fie mai valoroasă. Fondul estimează că, chiar dacă construirea noilor platforme costa 300 de milioane de dolari fiecare, costurile de leasing pentru navlosirea navelor ar trebui să crească semnificativ de la nivelurile actuale pentru a genera profituri bune. Creșterea prețului va crește, de asemenea, prețul flotei existente a lui Borr și va crește fluxul de numerar al acesteia. Borr Drilling, fondată în Norvegia de președintele Tor Olav Trøim și listată la Bursa de Valori din New York, se tranzacționează în prezent la aproximativ 4 dolari pe acțiune, în scădere cu aproximativ 45% până în prezent. Analistul de la Arctic Securities Sebastian Grindheim și-a menținut prețul țintă de 7,50 USD pentru acțiuni, un avantaj de 85% față de nivelurile actuale, deși a remarcat că perspectivele companiei pentru ultimul trimestru sunt „oarecum convenabile”, deoarece clienții rămân atenți la excesul de petrol. Principalul jucător al industriei, Saudi Aramco, și-a amânat planurile de creștere a producției cu cel puțin 12 luni, ducând la suspendarea unor contracte. Cu toate acestea, Borr a asigurat și trei prelungiri de contract, inclusiv contracte cu ExxonMobil din Malaezia, Valeura Energy din Thailanda și Fieldwood Energy din Mexic, oferind o anumită vizibilitate a veniturilor până în 2026. Prețul țintă median al analiștilor este de 6 USD, ceea ce reprezintă un avantaj de 48% față de nivelurile actuale. Analistul Fearnley Securities Truls Olsen a fost cel mai conservator, cu un câștig de 28%, în timp ce analistul Evercore ISI Jason Bandel a avut un câștig de 122%. De asemenea, Mordehachvili a respins orice îngrijorare că tranziția la energia verde ar avea un impact negativ asupra Bor pe termen scurt și mediu. „Ne plac zonele de apă puțin adâncă, deoarece acestea sunt practic câmpuri maro, iar hidrocarburile sunt mult mai curate și mai ieftine de extras decât în altă parte”, a declarat Mordehachvili de la Granular pentru CNBC Pro, în marginea conferinței. de petrol. Așa că vorbim despre a fi în partea de jos a curbei costurilor.” Mordehachvili a spus că dinamica pieței a devenit mai complicată pentru concurenți, deoarece există și mai puține șantiere navale dispuse să construiască astfel de nave. Singapore, care a construit anterior 50% din instalațiile de foraj cu cric din lume, și-a convertit o mare parte din capacitatea sa de producție în alte utilizări. Puținele șantiere navale rămase capabile să construiască aceste nave specializate își îndreaptă atenția către proiecte de energie regenerabilă, așa cum demonstrează recenta transformare a Seatrium în urma fuziunii sale cu Keppel Offshore and Marine. Cu toate acestea, investitorii trebuie să fie conștienți de anumite riscuri. Săptămâna aceasta, Seatrium a semnat un acord cu șantierul naval Cochin din India pentru a construi platforme de foraj cu cric, potențial scăzând costurile în viitor.