Jacques Silva |. Fotografii Noor |
Google propune mai multe modificări la rezultatele căutării sale în Europa, după ce unii rivali mai mici s-au plâns că modificările anterioare ale Google au cauzat o scădere a traficului pe site-urile lor. scrisoare Autoritățile de reglementare antitrust din UE iau în considerare taxarea companiei conform noilor reguli tehnologice ale UE.
Conform Legii pieței digitale, Google nu are voie să își recomande produsele și serviciile pe platforma sa. Proiectul de lege, care a intrat în vigoare anul trecut, își propune să controleze puterea marilor companii de tehnologie.
De atunci, cel mai popular motor de căutare web din lume a încercat să rezolve cererile conflictuale de la site-urile de comparare a prețurilor, restaurante, companii aeriene și micii retaileri deopotrivă. Ultimele trei grupuri au raportat o scădere cu 30% a clicurilor directe de rezervare din cauza modificărilor recente ale Google.
„Ca urmare, recomandăm modificări suplimentare la rezultatele căutării noastre europene pentru a încerca să îndeplinim aceste cerințe, îndeplinind în același timp obiectivele stabilite de DMA”, a spus directorul juridic Google, Oliver Bethell, într-o postare pe blog marți.
Modificările includ introducerea unei unități extinse și formatate identic, care permite utilizatorilor să aleagă între site-urile de comparație și site-urile furnizorilor, un nou format care le permite concurenților să afișeze prețuri și imagini pe site-urile lor și o nouă unitate de anunțuri pentru site-urile de comparație.
„Credem că cea mai recentă propunere este modalitatea corectă de a echilibra compromisurile dificile implicate în DMA”, a spus Besser.
Pentru rezultatele căutării în Germania, Belgia și Estonia, Google intenționează, de asemenea, să elimine harta care arată locațiile hotelurilor și rezultatele de sub hartă, similar vechiului format „zece link-uri albastre” de acum ani, ca parte a unui scurt test pentru a evalua interesul utilizatorilor. .
„Suntem foarte reticenți în a face acest pas, deoarece eliminarea caracteristicilor utile nu va aduce beneficii consumatorilor sau întreprinderilor europene”, a spus Bessel.
Google a fost în centrul atenției Comisiei Europene din martie. Încălcarea DMA poate costa o companie până la 10% din cifra de afaceri anuală globală.