November 26, 2024

Sigla gigantului din telecomunicații Orange a fost afișată la Mobile World Congress 2024 din Barcelona, ​​​​Spania.

Joan Cross |. Nurphoto prin Getty Images

Gigantul francez al telecomunicațiilor portocale a spus marți că lucrează cu Microsoft– Acceptă proprietarii OpenAI și Facebook Yuan Creați modele personalizate de inteligență artificială pentru a înțelege mai bine limbile regionale africane.

Orange a spus că lucrează cu OpenAI și Meta pentru a dezvolta modele personalizate de inteligență artificială, bazate pe modelele lor de inteligență artificială Whisper și Llama open source. Aceste modele sunt sisteme deschise și disponibile care pot fi adaptate la nevoi specifice și pot înțelege incapacitatea celor mai multe conversații Înțelegerea limbilor din Africa de Vest.

În prezent, majoritatea datelor pe care marile companii de inteligență artificială își antrenează algoritmii provin din Statele Unite, ceea ce înseamnă că modelele lor pot pierde context important, cum ar fi cultura și limba, atunci când vine vorba de regiuni la fel de diverse precum Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Steve Jarrett, director AI la Orange, a spus că acest lucru înseamnă că aceste modele pot avea dificultăți în înțelegerea comunicațiilor bazate pe text și vorbire compuse din limbi slab reprezentate.

„Cu un model deschis, puteți face ceea ce se numește reglare fină, care introduce informații suplimentare în model care nu au fost incluse atunci când a fost antrenat pentru prima dată”, a spus Jarrett pentru CNBC Africa de Vest, care în prezent nu are inteligență artificială, nu poate înțelege aceste limbi.”

CEO Lattice: Utilizăm inteligența artificială pentru a trece de la experimente la valoarea reală a afacerii

Orange intenționează să lanseze mai întâi un model de inteligență artificială care să acopere două limbi regionale din Africa de Vest – wolof și pulaer, care vor fi vorbite de aproximativ 16 milioane și, respectiv, 6 milioane de oameni până la începutul anului 2025.

Wolof este o limbă vorbită în Senegal, Gambia și sudul Mauritaniei, în timp ce Pular este vorbită în principal în Senegal.

Modelul open source de inteligență artificială va fi pus la dispoziție extern de către Orange și va fi furnizat cu o licență gratuită pentru utilizare necomercială, cum ar fi sănătatea publică și educația, a spus compania. Orange intenționează să-și extindă programul personalizat de modele AI pentru a acoperi în cele din urmă toate cele 18 țări din Africa de Vest.

„Operăm în țările din Africa de Vest și centrele noastre de contact vorbesc multe limbi locale, dar modelele actuale de inteligență artificială nu pot înțelege ce scriu sau spun acești oameni”, a declarat Jarrett pentru CNBC.

Șeful inteligenței artificiale de la Orange a spus că modelele mari de limbă, cum ar fi GPT de la OpenAI, Llama de la Meta și Claude de la Anthropic, nu sunt potrivite pentru nevoile africane, deoarece nu sunt instruite în mod specific pe datele din regiune.

Promoția „Inteligenta artificială suverană”.

Termenul se referă la ideea că țările și regiunile ar trebui să caute un control mai mare asupra infrastructurii tehnice de bază pe care se bazează sistemele de inteligență artificială prin localizarea stocării și procesării datelor pentru a se asigura că acestea reprezintă limbi, culturi și culturi și istorie specifice.

De asemenea, Orange speră să localizeze procesarea datelor și găzduirea modelelor OpenAI în centrele de date europene. Orange a spus că acest lucru îi va oferi acces din timp la cele mai recente și mai avansate modele de inteligență artificială OpenAI și o va ajuta să creeze noi aplicații, cum ar fi sistemele vocale de inteligență artificială pentru serviciul clienți.

Jarrett a spus că Orange se angajează să folosească inteligența artificială „în mod responsabil”, având în vedere preocupările de mediu asociate cu nevoile masive de energie ale tehnologiei și „nu folosește întotdeauna modele de limbaj masive (LLM) pentru a rezolva orice problemă”.

Pe lângă utilizarea sistemelor AI pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți, Orange folosește și tehnologia pentru a îmbunătăți o parte esențială a afacerii sale: rețeaua sa mobilă.

„În ceea ce privește rețelele, folosim inteligența artificială nu numai pentru a optimiza modul în care ne planificăm rețelele, ci și modul în care operăm corect rețelele”, a declarat Jarrett pentru CNBC.

„Cantitatea de date care provin de la toate dispozitivele din rețea este uriașă și, cu ajutorul sistemelor de inteligență artificială, putem ajuta la identificarea tiparelor în date care ne ajută să identificăm și să anticipăm defecțiunile înainte ca clienții noștri să observe.”

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *