Vânzătorii în lipsă au pariat împotriva celei mai mari companii aeriene de marfă din Canada
Un fond speculativ cu sediul la Londra este în scurtcircuit cu cea mai mare companie aeriană de marfă din Canada, Cargojet, invocând îngrijorări cu privire la îmbătrânirea flotei, practicile contabile și stilul de conducere a companiei. Edgar Allen, fondatorul și directorul de investiții al High Ground Investment Management, a dezvăluit poziția descendentă a companiei față de Cargojet la Conferința de investiții Sohn din 20 noiembrie. Fondată în 2002 de președintele executiv Ajay Virmani, operează o flotă de 41 de aeronave și are aproape 1.900 de angajați. Se crede că compania domină piața canadiană a mărfurilor aeriene cu o cotă de peste 80%. Cu toate acestea, Allen a spus că două treimi din transportul aerian este de fapt transportat de companiile aeriene comerciale de pasageri, care sunt „complet insensibile la preț”. Managerul fondului speculativ a spus că asta înseamnă că ar fi o provocare, dacă nu imposibil, pentru Cargojet să crească prețurile pentru a crește profitabilitatea, deoarece clienții săi vor apela probabil la alternative mai ieftine. “Dacă nu știi nimic despre companiile aeriene de marfă, ai crede că sunt afaceri groaznice. Nu sunt diferențiate, sunt mărfuri, nu au nicio marcă și barierele lor la intrare sunt foarte scăzute”, a spus Allen unui grup de profesioniști în investiții din Londra. . Vorbitorul a ținut un discurs. Linia CJT-CA 1Y Allen a recunoscut dominația Cargojet pe piața de livrare peste noapte din Canada, dar a văzut semnale roșii cu vechimea flotei și practicile contabile ale companiei. El a subliniat că vârsta medie a aeronavelor Cargojet este de 30 de ani, ceea ce este mult mai mare decât cea a concurenților precum United Parcel Service (21 de ani) și FedEx (19 ani). Allen a susținut, de asemenea, că compania nu a reușit să actualizeze vechimea flotei sale. Raportul „Discuția și analiza de către conducere a stării financiare și a rezultatelor operațiunilor” lansat alături de rezultatele financiare trimestriale a indicat aceeași valoare pentru „vârsta medie” a aeronavei sale din primul trimestru al anului 2023. Vă rugăm să lăsați un mesaj la CNBC Pro pentru un răspuns. Cele mai grave acuzații ale vânzătorilor în lipsă se concentrează pe practicile contabile ale Cargojet, în special în ceea ce privește plățile de taxe și deprecierea aeronavelor. „Au un mod foarte viclean de a evita impozitele”, a susținut Allen. „Conturile pe care le oferă autorităților fiscale sunt complet diferite de conturile pe care ni le oferă nouă. „În aceste conturi, nu fac deloc bani”, a adăugat el. CNBC nu a putut verifica aceste informații. „Model de afaceri unic și poziție pe piață” Cu toate acestea, mai mulți analiști de pe Wall Street au opinii complet diferite asupra perspectivelor Cargojet. Konark Gupta de la Scotiabank menține o perspectivă pozitivă asupra acțiunilor, oferind acțiunilor o țintă de preț de 174 USD (123 USD), reprezentând un avantaj de 43% față de nivelurile actuale. Gupta a recunoscut unele provocări pe termen scurt, dar a spus că vede slăbiciunea recentă a prețului acțiunilor drept o „oportunitate de cumpărare”, citând „modelul unic de afaceri și poziția pe piață” ale companiei într-o notă adresată clienților. Acțiunile companiei listate la Toronto au avut performanțe slabe în acest an, în creștere cu 2%, în timp ce acțiunile canadiene în ansamblu au crescut cu aproape 25%. Acțiunile au scăzut cu aproximativ 4% de la discursul lui Allen Sohn. Analistul de acțiuni RBC Capital Markets, Walter Spracklin, este mai optimist cu privire la acțiuni, stabilind o țintă de preț de 189 USD, ceea ce înseamnă că mai există un potențial de creștere de 56%. Spracklin a evidențiat o creștere puternică a vânzărilor și o cerere puternică în sezonul de vârf. Cu toate acestea, analistul BMO Research Fadi Chamoun, unul dintre cei doi analiști cu un rating „hold” asupra acțiunilor, a dat un ton mai prudent, invocând îngrijorări cu privire la presiunile inflaționiste din industria companiilor aeriene. „Deși există multe oportunități pentru management de a îmbunătăți productivitatea, simțim că presiunile inflaționiste din ecosistemul aviației pot afecta marjele (caștigurilor ajustate) în următorii ani”, a spus Chamoun într-o notă pentru clienți 120 USD, indicând un dezavantaj de 1,3% Când Allen a publicat slide-ul intitulat „Cargojet este scump,” acțiunile se tranzacționau la 27 de ori câștigurile. Prin comparație, companiile aeriene vechi Lufthansa tranzacționează cu câștigurile de 7 ori, iar United Airlines tranzacționează cu 9 ori. Managerul fondului speculativ consideră că Cargojet este încă supraevaluat pe baza acestor valori de evaluare, în ciuda performanței slabe a prețului acțiunilor din acest an. Allen a atras, de asemenea, atenția asupra stilului de viață și relațiilor de mare profil ale lui Virmani, inclusiv relația sa cu starul muzical Drake, al cărui avion privat poartă numele Cargojet. „Așa cum Tesla a pariat pe Elon Musk, Cargojet a fost cu adevărat un pariu pe domnul Vermani”, a observat Allen.