Containere în apropierea unei nave de marfă au ancorat la un doc din orașul-port Busan, din sud-est, pe 24 noiembrie 2024.
Anthony Wallace |. AFP |
Industria de transport maritim se confruntă cu o penurie globală de navigatori, alimentând un set îngrijorător de probleme, inclusiv CV-uri false, accidente maritime și creșterea tarifelor de marfă.
„Am observat o lipsă de navigatori”, a declarat Rhett Harris, analist senior la Drewry, pentru CNBC. El a spus că, în ciuda creșterii „exponențiale” a numărului de nave în ultimii ani, a spus el, dar. forța de muncă necesară acestor nave nu a ținut pasul.
„Companiile trebuie să angajeze navigatori cu un nivel de experiență mai mic decât cel ideal”, a adăugat Harris, menționând că oferta de ofițeri, în special de ingineri, este mai mică decât cea de ofițeri de punte.
Astăzi, tinerii acordă prioritate echilibrului dintre viața profesională și viața privată și sunt reticenți în a urma cariere care necesită perioade lungi de timp departe de casă.
Li Dazhen
Șef global de cercetare FertiStream
Atacurile Houthi din Marea Roșie și conflictul în curs de desfășurare dintre Rusia și Ucraina au un efect secundar asupra ofertei de marinari calificați, au declarat experții pentru CNBC.
“Atât Ucraina, cât și Rusia oferă o mare ofertă de navigatori profesioniști. Cu toate acestea, conflictul dintre Ucraina și Rusia a redus cu adevărat oferta de navigatori din ambele țări, deoarece se confruntă cu o lipsă generală de forță de muncă din cauza războiului”, a spus Daejin Lee.
Filipine, China, Rusia, Ucraina și Indonezia sunt cei mai mari furnizori de navigatori din lume, potrivit celui mai recent raport 2021 privind defalcarea forței de muncă a navigatorilor de la Camera Internațională de Transport Național (ICS) și BIMCO.
Înainte ca Rusia să invadeze Ucraina în februarie 2022, Navigatorii ruși și ucraineni reprezintă aproape 15% din forța de muncă mondială în transport maritimAfișarea datelor ICS.
ICS a spus CNBC prin e-mail că se așteaptă să aibă un deficit de 90.000 de navigatori instruiți până în 2026. „Cititorii politici trebuie să dezvolte o strategie națională pentru a aborda penuria de navigatori”, a spus grupul de transport maritim.
„Dacă vrem să rezolvăm deficitul de navigatori necesar pentru a menține industria înfloritoare, atunci trebuie să recrutăm în mod proactiv o forță de muncă mai diversă, care este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă în prezent industria noastră”, a spus ICS.
Evenimentele geopolitice aduc și mai multe pericole pentru mare Rebelii Houthi susținuți de Iran continuă să atace navele din Marea RoșieAcest lucru face rolul mai puțin atractiv, a adăugat ICS.
Nu mai este o carieră atractivă
Henrik Jensen, CEO al Danica Crewing Specialists Group, o companie internațională de servicii de recrutare și personal maritim, a declarat că personalul maritim existent preferă, de asemenea, să lucreze la țărm decât să meargă pe mare. Pe deasupra, navigația devine din ce în ce mai puțin atractivă pentru generațiile mai tinere, ceea ce ar putea fi cuiul în sicriul carierei.
„În trecut, salariile navigatorilor erau suficient de mari pentru a face din aceasta o opțiune atractivă din punct de vedere financiar. Dar acum, tinerii acordă prioritate echilibrului dintre viața profesională și viața privată și nu sunt dispuși să urmeze cariere care necesită perioade lungi de timp departe de casă”, a spus Lee de la FertiStream.
Pentru cei care au crescut cu internetul și telefoanele mobile la îndemână, viața pe mare fără conectivitate constantă poate să nu fie ideală, a spus Harris, Drewry.
Ca urmare, mai multe companii încearcă să atragă generațiile mai tinere cu facilități de divertisment și fitness la bord și croaziere mai scurte de două până la patru luni, a observat el.
CV-uri false și accidente
Experții din industrie spun că o aprovizionare strânsă de navigatori a dus la companiile care oferă salarii mai mari pentru a atrage talente dintr-un bazin limitat de talente, dar a determinat, de asemenea, candidații să-și încerce norocul la posturi vacante necalificate, trimițând CV-uri șlefuite pentru a intra în ele.
Analiştii spun că CV-urile false au devenit mai frecvente în industrie de la lipsă, navigatorii falsificându-şi din ce în ce mai mult experienţa la bord şi concediul pe mare.
„Sunt mulți oameni care își modifică CV-urile pentru a obține note mai mari și salarii mai mari”, a spus Jensen, după ce a încercat să confirme experiența foștilor angajatori ai acestor navigatori, a găsit mii de astfel de CV-uri modificate.
Cei de la bord plătesc prețul.
“Lipsuri, lipsuri severe… mă afectează. Nu găsesc oamenii potriviți (pentru echipajul meu)”, a spus căpitanul unei companii maritime globale, care a cerut CNBC să nu-și folosească numele de teamă de represalii. compania lor.
Pe 30 septembrie 2024, o navă care transporta containere a trecut prin Upper Bay din New York.
Caitlin Oakes |
“Standardurile pentru navigatori sunt în scădere. Pentru că acum au nevoie doar de oameni cu licenţă”, a spus căpitanul, adăugând că recent a fost nevoit să concedieze mai mulţi navigatori ale căror abilităţi au fost puse la îndoială.
De asemenea, navigatorii existenți trebuie să meargă pe mare pentru perioade mai lungi de timp în mod continuu, în timp ce din ce în ce mai puțini sunt capabili să facă acest lucru. Oboseala și stresul mental pot duce la afectarea sănătății mintale la unele persoane și chiar pot duce la accidente la bordul navelor.
Subhangshu Dutt, directorul executiv al Om Maritime, a declarat că siguranța navelor și a echipajelor ar putea fi compromisă din cauza unor factori precum lipsa de experiență, lipsa întreținerii adecvate și oboseala.
într-o World Maritime University Research 2024Peste 93% dintre cei 9.214 navigatori chestionați au menționat oboseala drept cea mai frecventă provocare legată de siguranță la bordul navelor. Aproximativ 78% au raportat că nu și-au luat o zi liberă pe toată perioada contractului, care poate dura câteva luni.
Transportul maritim este o parte integrantă a lanțului de aprovizionare mondial – Reprezentând mai mult de 80% din volumul comerțului global Potrivit Organizației Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare, se desfășoară pe mare.
Dutt a spus că lipsa echipajului ar putea, de asemenea, perturba lanțurile de aprovizionare, deoarece navele ar putea rămâne blocate în porturi.
În plus, salariile navigatorilor reprezintă o mare parte din costurile de exploatare a navelor, iar costurile sunt de așteptat să rămână ridicate pe măsură ce companiile cresc salariile pentru a atrage și reține talentul, a spus Li. Acest lucru ar putea menține ratele de transport ridicate, adăugând o presiune inflaționistă, a explicat el.
Alți experți sunt de acord că deficitul de navigatori va persista câțiva ani, recunoscând-o drept unul dintre cele mai mari obstacole cu care se confruntă industria.
„Aceasta este într-adevăr una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria”, a spus Li.