Cu piața de artă dând semne de încetinire, Londra caută să atragă o nouă generație de cumpărători de artă și să prezinte tineri artiști în curs de dezvoltare.
Potrivit statisticilor, vânzările globale de artă vor scădea cu 4% anual în 2023 Art Basel 2024 și UBS Art Market ReportDupă doi ani de creștere, a scăzut la 65 de miliarde de dolari.
I-a determinat pe profesioniști din industrie – cum ar fi Elio D’Anna, co-fondator și CEO al galeriei House of Fine Arts (HOFA) din Mayfair din Londra – să-și îndrepte atenția către colecționari mai tineri și tineri artiști.
„În urmă cu cinci ani… țintesam mai mulți cumpărători între 35 și 45 de ani, aproape 50/50 bărbați și femei. Dar acum vedem mai mulți cumpărători între 25 și 35 de ani”, a declarat el pentru CNBC Said în „The Arta aprecierii”.
Creșterea numărului de tineri colecționari vine într-un moment în care inteligența artificială – și cum să o valorificăm pentru a crea lucrări – rămâne un puzzle. subiecte fierbinți în lumea artei.
Acesta este cu siguranță punctul central al lui D’Anna. HOFA reprezintă artistul Sougwen Chung, care folosește roboți proiectați de Chung pentru a crea împreună lucrări. Chung, folosind pronumele „ei”, se referă la mașină ca unitatea de operare a desenului (DOUG).
„Acum sunt implicat în principal în performanța robotică și munca cu relicve culturale, ceea ce înseamnă conversia numerelor precum date, date de mișcare, date spațiale etc. în lucrări reale tangibile pe care publicul le poate experimenta”, a spus Zhong pentru CNBC.
Chung, un fost cercetător la MIT Media Lab, a spus că au folosit 20 de ani din propriile sale date de desen pentru a antrena robotul. „Este cu adevărat, foarte interesant pentru că putem vedea propria mea contribuție stilistică, propria mea decizie de luare… transferă și traduce într-un sistem de mașini”, au spus aceștia.
Artistul Sougwen Chung și una dintre operele lor de artă, create folosind robotul DOUG pe care l-au proiectat.
CNBC
În octombrie, casa de licitații Phillips din Londra a vândut una dintre lucrările lui Chung, „Spectral”, pentru 35.000 de dolari într-o licitație numită „Spectral”.spaţiu”, o colaborare cu HOFA.
phillips a văzut a Creșterea numărului de tineri colecționari Cumpărați lucrări ale artiștilor în viață. Pentru Henry Highley, șeful vânzărilor private europene, Spaces întruchipează „intersecția fascinantă dintre tehnologie și artă”.
„Philips recunoaște importanța și importanța artei cu inteligență artificială pe… piața mai largă a artei”, a spus Haley pentru CNBC „Ne dorim cu adevărat să avem ceva nou și proaspăt”.
„Schimbarea generațiilor”
La Frieze London, faimosul târg de artă al orașului, care atrage colecționari și celebrități bogați, lucrările tinerilor artiști au fost expuse în cabinele galeriei într-o zonă specială „focus” de lângă intrare.
„Secțiuni precum Focus, care reprezintă artiști tineri, iau în serios această schimbare de generație și țin cont de tipurile de artiști pe care colecționarii mai tineri sunt interesați să îi susțină”, a declarat Eva Langret, directorul Frieze London, Tania Bryer de la CNBC la evenimentul din octombrie.
Potrivit raportului Art Market 2024, găsirea de noi cumpărători este o prioritate de top pentru dealeri, mulți descriind unii clienți ca „în vârstă” sau cu colecțiile pline.
Statele Unite și Europa au fost descrise ca „în mod esențial saturate” și, în unele zone, lipsite în mod special de următoarea generație de colecționari”, se arată în raport. În 2023, Statele Unite ale Americii vor fi cea mai mare piață de artă din lume, iar China va depăși Marea Britanie pentru a ocupa locul al doilea.
Artista Charlotte Edey cu unele dintre lucrările sale expuse la târgul de artă Frieze din Londra.
CNBC
La Frieze, instalația artistei multidisciplinare Charlotte Edey este expusă ca parte a „Focus” la standul galeriei Ginny On Frederick. Lucrarea ei constă dintr-o serie de picturi și tapiserii în rame de lemn.
Edey a descris show-ul drept „niveluri diferite de expunere” și a declarat pentru CNBC că munca ei se bazează pe „imagini ale spațiilor interioare din case, spații domestice și modul în care acestea pot fi folosite… ca un instrument pentru a explora ceea ce este mai emoțional, sau un structură mentală asemănătoare fizică.
Curatorul Cedric Fauq a spus că secțiunea „Focus” oferă oportunități unice pentru artiștii în curs de dezvoltare. „Focusul le permite artiștilor să-și impulsioneze practica, să încerce lucruri noi și să-și prezinte experimentele lumii”, a spus el pentru CNBC.
Langret a spus că Frieze speră să atragă cumpărătorii generației Z și mileniali prin site-ul său Frieze Viewing Rooms. „Tânăra generație este foarte fericită să cumpere lucrări online și să descopere online produsele oferite de târgurile de artă”, a spus ea.
Nu sunt doar târguri de artă care caută să atragă publicul mai tânăr. Galeria de artă contemporană Moco Museum are filiale în Amsterdam și Barcelona și a deschis o filială la Londra în august. Cofondatorul său, Kim Logchies-Prins, a spus că publicul tânăr este în centrul atenției. „Ei vor să fie populari și am plănuit-o cu ei în minte”, a spus ea.
„Întotdeauna prezentăm nume grozave. Așadar, îl vezi mereu pe (Andy) Warhol, pe (Jean-Michel) Basquiat, pe (Jeff) Koons și apoi sunt câțiva artiști în curs de dezvoltare, așa că cred că într-o vizită primești puțin o mică perspectivă asupra lumii artei”, a spus Logchies-Prins.