November 28, 2024

Lucrători pe linia de producție la noua fabrică de clădire Ferrari NV E din Maranello, Italia, vineri, 21 iunie 2024.

Francesca Volpi |. Bloomberg |

ferrari Deși mulți giganți auto se confruntă cu presiunea industriei auto europene, acesta este considerat un caz special în industria auto europeană. Amenințare tarifară din SUA.

Președinte ales Donald Trump Luni, el a promis că va impune tarife mari pentru China, Canada și Mexic, una dintre primele sale acțiuni în funcție. ameninţa Schimbarea lanțului de aprovizionare al industriei auto și ridicarea preocupărilor investitorilor cu privire la creșterea costurilor.

Măsurile propuse de Trump includ un tarif de 10% pentru toate produsele chineze care intră în Statele Unite și un tarif de 25% pentru toate mărfurile din Canada și Mexic.

Având în vedere că știrile ar putea duce la scăderea stocurilor auto consecințe majore Pentru producătorii din SUA și europeni, mulți au construit fabrici și se bazează pe furnizorii mexicani de piese auto.

Primul anunț tarifar al lui Trump nu a menționat Europa, ceea ce este o veste bună pentru factorii de decizie din UE, deși blocul de 27 de națiuni s-ar putea îngrijora că este doar o chestiune de timp până când Trump își îndreaptă atenția către industria auto din regiune.

Ferrari, totuși, este de așteptat să fie imun la mare parte din impact.

„Pentru Ferrari, este o excepție, indiferent de tarife, nu vor începe producția în SUA”, a declarat analistul de acțiuni Morningstar Rella Suskin pentru CNBC, prin apel video Happened în Maranello, Italia.

„Problema pentru Ferrari este că, dacă ar fi 10%, 20% sau 30% (tarife), atunci ar putea transfera cu ușurință prețul către consumatori, doar având în vedere cine vizează și cât de scumpă este deja mașina”.

Trump a promis anterior un pachet de măsuri pentru a crește veniturile din SUA 10% sau 20% Impunerea de tarife asupra tuturor mărfurilor care intră în țară a stârnit îngrijorări într-o serie de industrii care se bazează în mare măsură pe comerț, inclusiv în automobile.

Pentru Morningstar’s Saskin, chiar dacă SUA impun tarife de până la 30% pentru toate bunurile din Europa, este posibil să nu împiedice potențialii clienți să cumpere Ferrari-uri. „Este ridicol, dar este ceea ce este”, a adăugat ea.

Un purtător de cuvânt al Ferrari nu a făcut niciun comentariu imediat când a fost contactat de CNBC.

„Mai puțin sensibil la preț decât majoritatea oamenilor”

Analistul auto mondial al RBC Capital Markets, Tom Narayan, a fost de acord, spunând că Ferrari pare să fie în poziția de a transfera orice creștere a prețurilor dacă Trump își respectă promisiunea de a crește tarifele.

Thomas Besson, șeful departamentului de cercetare în industria auto la Kepler Cheuvreux, a declarat că majoritatea analiștilor și investitorilor cred că producătorul auto italian este unic în rândul colegilor săi europeni în acest sens.

„Timpul va spune, dar probabil că este corect”, a spus Besson pentru CNBC prin e-mail.

Citi spune că regulile mai stricte privind emisiile pentru giganții auto europeni sunt „pur și simplu de nerealizat” în această etapă

Ferrari a avut un an puternic, depășind producătorii de automobile rivali din Europa. Acțiunile companiei listate la Milano au crescut cu peste 34% în acest an, semnificativ mai mari decât cele ale unor companii precum Franța. Renault Sau germană Grupul Mercedes-Benz.

„Nu ne așteptăm ca Ferrari să stabilească o bază de producție în SUA”, a declarat analistul auto Oddo BHF Anthony Dick pentru CNBC prin e-mail.

El a adăugat: „Din motive de marcă, dar și (probabil mai important) din motive industriale, deoarece ar impune ca grupul să stabilească o bază de aprovizionare locală, ceea ce nu ni se pare fezabil”.

Intrarea originală a fabricii Ferrari din Maranello. Marele Premiu al Emilia Romagna va avea loc în acest weekend pe circuitul Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari din Italia.

David Davies – Pa Pictures |. Getty Images

„Nu este clar în acest stadiu cum vor afecta tarifele cererea, dar putem presupune în mod rezonabil că clienții Ferrari vor fi mai puțin sensibili la preț decât majoritatea clienților”, a spus Dick, menționând că rivalii de mașini de lux ai grupului se vor confrunta cu tarife similare.

„Porschele sunt puțin diferite”

Perspectiva unor tarife suplimentare ale SUA ar putea fi un „obstacol mai mare” pentru Germania Porschea spus Besson de la Kepler Cheuvreux.

La fel cum Ferrari produce mașini exclusiv în Italia, VolkswagenPorsche, deținută de Porsche, și-a produs în mod tradițional modelele de lux în Germania.

„Porsche-ul este puțin diferit”, a spus Suskin de la Morningstar.

„Pot transfera un tarif de 10 la sută, dar un (tarif) mai mare, cum ar fi 30 la sută, ar putea fi puțin dificil de transferat clienților”, a continuat ea.

Pe 6 mai 2024, la uzina de asamblare Porsche din Leipzig, Germania, un muncitor a inspectat calitatea noului Porsche Macan complet electric.

Jens SchruteGetty Images Știri |

„Pot profita de compania-mamă Volkswagen, care are o oarecare capacitate disponibilă în SUA, dar ar trebui să investească destul de mult (în cheltuieli de capital) pentru a crea o linie de producție dedicată pentru Porsche”.

Acțiunile Porsche au scăzut cu aproximativ 26% în acest an.

Un purtător de cuvânt Porsche nu a făcut niciun comentariu imediat când a fost contactat de CNBC.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *