Nava container Gunde Maersk acostează în portul Oakland pe 24 iunie 2024 în Oakland, California.
Justin Sullivan |. Getty Images
Singapore-gigant danez de transport și logistică Maersk Cea mai recentă navă cu metanol cu combustibil dublu a fost lansată joi în țara din Asia de Sud-Est, în timp ce industria își intensifică eforturile de decarbonizare.
Nou-numitul AP Møller, cu o lungime de 350 de metri, face parte din flota în creștere de nave Maersk capabile să funcționeze cu metanol și combustibili marini convenționali.
Într-un interviu pentru CNBC “Squawk Box Asia,Ditlev Blicher, președintele Maersk Asia Pacific, a declarat că navele reprezintă cea mai recentă tehnologie pentru pregătirea industriei de transport maritim pentru decarbonizare.
„(Această tehnologie) permite industriei să treacă de la combustibili negri sau combustibili fosili la ceea ce numim e-metanol sau metanol verde, reducând astfel în mod semnificativ emisiile de carbon ale transportului obișnuit”, a spus el.
Maersk definește, în linii mari, combustibilii verzi ca fiind combustibili care reduc emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 65% pe parcursul ciclului lor de viață, comparativ cu combustibilii fosili de referință.
Potrivit agenției, deși metanolul este produs în principal din combustibili fosili, acesta poate fi produs și din surse de energie regenerabilă durabilă. Agenția Internațională pentru Energii Regenerabile.
Maersk a spus că navele care utilizează metanol verde ar putea reduce emisiile de CO2 cu până la 280 de tone pe zi, făcându-l un pas cheie către obiectivul companiei de a reduce emisiile nete până în 2040.
Metanolul verde are, de asemenea, un conținut mai scăzut de sulf, reducând emisiile de oxizi de sulf care provoacă poluarea aerului și ploile acide, Potrivit Forumului Economic Mondial.
Blicher a spus că AP Møller este a noua din cele 25 de comenzi de nave cu combustibil dublu pe care Maersk intenționează să le finalizeze în 2027.
Potrivit companiei, înlocuirea a doar 12 nave „normale” cu altele care funcționează cu metanol verde ar putea reduce emisiile de CO2 cu 1,5 milioane de tone – aproape de două ori mai mult decât emisiile de CO2 ale orașului Copenhaga în 2022.
Viitorul transportului maritim?
Fiind cel mai mare transportator oceanic din lume, Maersk este un lider cheie în comerțul global, multe alte companii urmând exemplul în adoptarea metanolului.
Blicher a spus că industria în ansamblu a comandat aproximativ 170 de nave cu metanol cu combustibil dublu, contribuind la extinderea dimensiunii.
„Maersk, industria și baza noastră de clienți conduc și investesc în această tehnologie”, a spus Blicher, menționând că clienții lucrează din ce în ce mai mult la propriile obiective de decarbonizare.
Totuși, deși construirea de economii de scară este crucială, el crede că va fi nevoie de mai mult pentru a trece industria de la combustibilii negri, deoarece metanolul este mai scump de produs.
Blicher se așteaptă ca răsturnarea scalei să vină din reglementările care reduc combustibilul negru.
„Discutăm creșterea prețului combustibilului negru pentru a ne asigura că prețul combustibilului negru reflectă impactul acestuia asupra economiei”, a spus el.
Singapore este cel mai mare port de realimentare din lume, deschizând drumul diverse inițiative Promovați transportul sustenabil.
În octombrie, Maersk a crescut prognoza pentru întregul an Perturbarea Mării Roșii a dus la o cerere puternică și la prețuri mai mari după raportarea unor rezultate puternice în trimestrul trei. Veniturile au fost de 15,8 miliarde de dolari, în creștere față de 12,1 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.