November 28, 2024

Nava container Gunde Maersk acostează în portul Oakland pe 24 iunie 2024 în Oakland, California.

Justin Sullivan |. Getty Images

Singapore-gigant danez de transport și logistică Maersk Cea mai recentă navă cu metanol cu ​​combustibil dublu a fost lansată joi în țara din Asia de Sud-Est, în timp ce industria își intensifică eforturile de decarbonizare.

Nou-numitul AP Møller, cu o lungime de 350 de metri, face parte din flota în creștere de nave Maersk capabile să funcționeze cu metanol și combustibili marini convenționali.

Într-un interviu pentru CNBC “Squawk Box Asia,Ditlev Blicher, președintele Maersk Asia Pacific, a declarat că navele reprezintă cea mai recentă tehnologie pentru pregătirea industriei de transport maritim pentru decarbonizare.

„(Această tehnologie) permite industriei să treacă de la combustibili negri sau combustibili fosili la ceea ce numim e-metanol sau metanol verde, reducând astfel în mod semnificativ emisiile de carbon ale transportului obișnuit”, a spus el.

Maersk definește, în linii mari, combustibilii verzi ca fiind combustibili care reduc emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 65% pe parcursul ciclului lor de viață, comparativ cu combustibilii fosili de referință.

Potrivit agenției, deși metanolul este produs în principal din combustibili fosili, acesta poate fi produs și din surse de energie regenerabilă durabilă. Agenția Internațională pentru Energii Regenerabile.

Maersk a spus că navele care utilizează metanol verde ar putea reduce emisiile de CO2 cu până la 280 de tone pe zi, făcându-l un pas cheie către obiectivul companiei de a reduce emisiile nete până în 2040.

Metanolul verde are, de asemenea, un conținut mai scăzut de sulf, reducând emisiile de oxizi de sulf care provoacă poluarea aerului și ploile acide, Potrivit Forumului Economic Mondial.

Blicher a spus că AP Møller este a noua din cele 25 de comenzi de nave cu combustibil dublu pe care Maersk intenționează să le finalizeze în 2027.

Potrivit companiei, înlocuirea a doar 12 nave „normale” cu altele care funcționează cu metanol verde ar putea reduce emisiile de CO2 cu 1,5 milioane de tone – aproape de două ori mai mult decât emisiile de CO2 ale orașului Copenhaga în 2022.

Viitorul transportului maritim?

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *