Cumpărători în afara unui magazin Target înainte de Black Friday, marți, 26 noiembrie 2024, în Clifton, New Jersey, Statele Unite.
Victor J. Blue |. Getty Images
Pe măsură ce sezonul sărbătorilor se încălzește, comercianții cu amănuntul au noi oportunități de a atrage cei mai pretențioși cumpărători și de a-i convinge să cheltuiască bani pe articole neesențiale, cum ar fi haine de petrecere, produse cosmetice sau jucării.
Dar sezonul de cheltuire gratuită nu a sporit vânzările pentru toată lumea.
Rapoartele de câștiguri de la comercianții cu amănuntul din ultimele două săptămâni arată o prăpastie mare între mărcile care câștigă vânzări și cele care pierd vânzări.
Ţintă, a lui Kohl şi cel mai bun cumpăr Ambele companii au raportat rezultate dezamăgitoare pentru trimestrul al treilea, deoarece tranzacțiile timpurii de sărbători nu au reușit să facă suficient pentru a-și stimula afacerile. pe de altă parte, Walmart, articolele sportive ale lui Dick şi Abercrombie & Fitch Vânzările au fost puternice în ultimele trimestre.
Rapoartele vin după mai bine de doi ani de inflație în SUA, determinând cumpărătorii să devină selectivi în privința cheltuielilor lor, echilibrând în același timp prețurile în creștere pentru alimente, locuințe, mese la restaurant și multe altele. Aceste tipare continuă, Chiar dacă inflația s-a răcitforțând comercianții cu amănuntul să muncească mai mult pentru a-i determina pe clienți să-și deschidă portofelele.
Neil Saunders, managing director al GlobalData Retail, a declarat că consumatorii exigenți au făcut ca decalajul dintre retailerii de succes și cei aflați în dificultate să fie și mai evidentă în timpul sezonului de cumpărături de sărbători.
„Oamenii încă cheltuiesc, dar s-ar putea să nu aibă atâția bani de cheltuit”, a spus el. „Deci, în loc să cumpere cinci lucruri, s-ar putea să cumpere trei lucruri. În acest mediu, este ușor să spui: „Ei bine, de unde nu voi cumpăra nimic? Pe cine o să elimin?” cele mai puternice.” Retailerii slabi.
Stabiliți așteptări
Cheltuielile de vacanță în noiembrie și decembrie sunt de așteptat să crească cu 2,5% până la 3,5% față de 2023, cu un interval de 979,5 miliarde dolari până la 989 miliarde dolari, potrivit Federației Naționale de Retail, un grup de comerț cu amănuntul. Creșterea de un an a fost mai lentă decât creșterea de 3,9% din sezonul de sărbători 2022-2023, când cheltuielile au totalizat 955,6 miliarde de dolari. Datele NRF exclud reprezentanțele de mașini, benzinăriile și restaurantele.
Cu toate acestea, prognozele comercianților cu amănuntul pentru sezonul sărbătorilor variază foarte mult. Atât Abercrombie, cât și Dick Prognoza pentru întregul an a crescut în această săptămână și au spus că se așteaptă la un sezon puternic de cumpărături de sărbători.
„Am observat un răspuns puternic din timp la linia noastră de produse de sărbători și suntem gata și încântați să intrăm într-un vârf de vânzări de mare viteză în această săptămână”, a declarat directorul operațional Abercrombie, Scott Lipesky, la apelul pentru veniturile companiei.
Nordstrom şi Walmart a exprimat o atitudine mai precaută.
În timpul apelului Nordstrom privind veniturile, CEO-ul Erik Nordstrom a spus proprietarul magazinului universal S-a observat că tendința de cumpărături s-a încetinit la sfârșitul lunii octombrie și a încorporat acești factori în previziunile sale. În ciuda faptului că a depășit previziunile de vânzări ale Wall Street pentru trimestrul al treilea, compania a făcut o modificare modestă a indicațiilor, ridicând nivelul inferior al prognozei sale de vânzări.
Directorul financiar Walmart, John David Rainey, a declarat pentru CNBC că sărbătorile au „un început destul de bun”, dar consumatorii cheltuiesc în continuare cu prudență și așteaptă prețuri mai bune.
marii comercianți cu amănuntul Prognoza de vânzări a crescut Cu toate acestea, rezultatele reflectă o schimbare promițătoare a tendințelor. Vânzările de mărfuri generale ale Walmart (articole din afara departamentului de băcănie sau culoare de produse de uz casnic) au crescut anual pentru al doilea trimestru consecutiv. Anterior, vânzările de bunuri zilnice au scăzut timp de 11 trimestre consecutive.
Rainey a spus că volatilitatea reflectă probabil atât diminuarea presiunilor inflaționiste asupra gospodăriilor din cauza prețurilor mai mici la alimente, cât și capacitatea companiei de a adăuga mai multe articole discreționare pe site-ul său prin intermediul piețelor terțe, permițându-i să vândă mai multe articole neesențiale.
Target și Kohl o au. prognoză pesimistă. Cole avertizează că va avea un Vânzările au scăzut mai mult decât se aștepta şi Anunțul schimbării CEO înaintea sezonului crucial de cumpărături.
Target a spus că se așteaptă ca vânzările comparabile să fie aproximativ neregulate în trimestrul de vacanță. Valoarea include vânzările de pe site-ul web Target și magazinele deschise cel puțin 13 luni.
În ciuda prognozei sumbre, Target subliniază modul în care încearcă să capteze atenția și dolarii cumpărătorilor. În timpul apelului pentru venituri de săptămâna trecută, directorul comercial Rick Gomez a declarat că Target va vinde peste 150 de articole inspirate din filmul „Wicked” de la Universal, inclusiv îmbrăcăminte, alimente, produse de înfrumusețare și jucării. De asemenea, va oferi fanilor Taylor Swift discuri de vinil și cărți exclusive de Vinerea Neagră.
Target se va baza pe o strategie de vânzare cu amănuntul dovedită pentru a genera trafic: după ce a redus prețurile la 5.000 de articole la începutul acestui an, compania va reduce prețurile pentru încă 2.000 de articole în perioada sărbătorilor.
dorințe și nevoi
Saunders de la GlobalData a spus că magazinele universale precum Target, Kohl’s și Macy’s au o perioadă mai grea în acest sezon de sărbători, deoarece vând mai multe articole la cerere decât în produsele la cerere.
Anul acesta, clienții „acordă mai multă atenție experienței” și doresc să cumpere cadouri cu valoare practică.
„Lucruri precum jocurile prostești și șosetele noutăți și chestii de genul – acestea sunt domenii în care oamenii cu adevărat reduc, pentru că sunt doar achiziții fără rost pe care oamenii nu vor să risipească bani, chiar dacă este doar pentru un cadou.” spuse el. „Ei vor ca cadoul să fie util și relevant.”
Este posibil ca unele companii să fi achiziționat prea mult inventar înainte de sezonul de cumpărături sau să fi achiziționat o combinație greșită de produse. De exemplu, a spus Sanders, în timp ce se pregătea de Vinerea Neagră la Kohl’s, a văzut expuse o mulțime de îmbrăcăminte și aparate mici, cum ar fi cafetiere și friteuze. Dacă cumpărătorii nu ies în forță, aceste articole pot ajunge pe rafturile libere.
„M-am uitat la ea și m-am gândit: „Se va vinde asta?”, a spus el. “Pentru că traficul în magazine nu a crescut încă. Deci de ce s-ar schimba asta după Black Friday?”
Marshal Cohen, consultant șef de vânzare cu amănuntul la firma de cercetare de piață Circana, a declarat că formula câștigătoare în acest sezon de sărbători va fi valoarea, nu doar prețuri mai mici, ci și sentimentul că articolele noi sau de înaltă calitate sunt „bun pentru banii tai”.
El a adăugat că comercianții cu amănuntul sunt gata să dea vina pe factorii externi pentru performanța slabă în timpul sezonului festiv.
„În fiecare an, comercianții cu amănuntul se poziționează întotdeauna pentru a-și oferi motive întemeiate pentru care nu își pot atinge obiectivele”, a spus Cohen, „Așa că, atunci când vorbesc despre vreme, grevele la andocare sau problemele lanțului de aprovizionare, este mai mult pentru că se acoperă împotriva țintelor. viitor pot exista unele provocări.”
„Întotdeauna spun: „Bine, aici vine scuza anul acesta. Ce va fi?”
Dezvăluit: Comcast este compania-mamă a CNBC și NBCUniversal. NBCUniversal distribuie „Wicked”.
— Gabrielle Fonrouge de la CNBC a contribuit la acest raport.