November 29, 2024

O pălărie „Keep America Great” atârnă de pomul de Crăciun în timpul mitingului „Crăciun fericit” al președintelui Donald Trump pe stadionul Kellogg din Battle Creek, Michigan, pe 18 decembrie 2019.

Scott Olson |. Știri Getty Images

Vinerea Neagră va căpăta noi nuanțe de roșu, alb și albastru anul acesta, după ceea ce mulți au considerat alegeri eșuate. castiga si pierde Încrederea consumatorilor și economia.

CNBC a analizat tendințele de expediere în statele roșii și albastre și a vorbit cu cumpărători din Texas, Michigan, New Jersey, New York, Connecticut, Carolina de Nord și Virginia pentru a înțelege mai bine învățarea Rezultatele alegerilor prezidențiale din 2024 Poate afecta sezonul cumpărăturilor de sărbători.

Oamenii care l-au votat pe președintele ales Donald Trump au fost covârșitor de pozitivi în ceea ce privește viitorul economiei, în timp ce susținătorii vicepreședintelui Kamala Harris au fost mai pesimiști și s-au îngrijorat că politicile viitorului președinte ar putea afecta perspectivele economice. îngreunează lucrurile Despre clasa de mijloc. Într-o lume în care emoțiile determină deciziile de cumpărare, aceste diferențe de opinie ar putea afecta cât de mult petrec oamenii în acest sezon de vacanță.

De exemplu, constituenta lui Harris, Amanda Davila, o educatoare în vârstă de 30 de ani din New York City, a declarat pentru CNBC că intenționează să cheltuiască mai puțin în acest sezon de vacanță și „încearcă să fie mai precaută” cu cheltuielile ei înainte ca Trump să preia mandatul. lună.

„Sunt îngrijorat de propriile mele împrumuturi pentru studenți și dacă vor fi anulate pentru amânare, cât de mult voi datora dacă programul SAVE (pentru rambursarea împrumuturilor pentru studenți) este anulat etc.”, a spus Davila. „În calitate de milenar, trebuie să vă faceți griji cu privire la cumpărarea unei case, la cumpărarea de alimente, la închiriere etc., este foarte dificil cu veniturile noastre în acest moment.”

Între timp, Armando Duarte, un lucrător pensionar de utilități în vârstă de 62 de ani și alegător Trump din Fort Lee, New Jersey, a declarat pentru CNBC că se simte mai bine în privința sezonului cumpărăturilor de sărbători după victoria lui Trump.

„Sunt optimist că oamenii vor fi mai motivați să cheltuiască, deoarece s-ar putea să simtă că economia probabil se va îmbunătăți și se redresează”, a spus Duarte Oportunitățile de angajare sunt bune, dar se vor îmbunătăți și sperăm că salariile vor crește și oamenii vor putea să-și permită cheltuielile de bază.”

În lunile premergătoare alegerilor din 2024, Comercianții cu amănuntul îngrijorați Dacă acest lucru va afecta vânzările și sezonul foarte important de cumpărături de sărbători, care se confruntă deja cu o perspectivă sumbră din cauza timpului scurt între Ziua Recunoștinței și Crăciun, printre alte provocări. multe companii Emite îndrumări prudente O parte din motivul pentru a doua jumătate a anului este teama că alegerile vor fi Distrageți atenția consumatorilor de la cumpărături Sau un proces îndelungat de certificare ar putea provoca tulburări și înăbuși vânzările.

Cu toate acestea, acum că Trump a câștigat decisiv votul popular, alegerile par probabil să stimuleze vânzările – cel puțin în multe părți ale țării – deoarece susținătorii săi cred în mare măsură că sub conducerea sa economia se va îmbunătăți. Dacă majoritatea americanilor se simt mai bine în privința economiei, înseamnă că probabil că vor cheltui mai mult, spun experții.

„Dacă se simt optimiști cu privire la lucrurile care vor urma, atunci sunt dispuși să cheltuiască mai mulți bani, chiar și pe un card de credit, pentru că știu sau se așteaptă că vor avea bani pentru a plăti”, spune Mel Staman, expert în finanțe comportamentale. Profesor la Levy School of Business de la Universitatea Santa Clara. „Deci, în general, optimismul general în rândul republicanilor este probabil să le influențeze cheltuielile. Știm că sentimentul afectează în general comportamentul, inclusiv cheltuielile și, dimpotrivă, cu siguranță poate diminua sentimentul în rândul democraților și posibilitatea generală, având un impact negativ asupra cheltuielilor lor.

Modul în care unii americani au făcut cumpărături online după alegeri susține acest argument.

Furnizorul de logistică de comerț electronic Grip, care mută miliarde de articole în toată țara în fiecare an și este specializat în mărfuri perisabile, a colectat date de transport care arată diferite modele de expediere în stările albastre și roșii. Compania a examinat numărul total de pachete trimise în cele două luni înainte de alegeri, numărul total de pachete trimise în fiecare stat și cum s-a schimbat acest lucru în cele două săptămâni de după alegeri.

În statele câștigate de republicani, volumul de transport a crescut cu 50,4% după alegeri, în timp ce în statele câștigate de democrați, volumul de transport a scăzut cu o medie de 11,2%. Doar două state albastre – Illinois și Minnesota – au văzut volumele de transport maritime crescute după alegeri, în timp ce toate celelalte state au văzut tarifele scăzute.

„Datele noastre arată cum evenimentele majore, cum ar fi alegerile, pot avea un impact semnificativ asupra sentimentului consumatorilor, conducând la schimbări în comportamentul de cumpărături din comerțul electronic și în modelele logistice”, a declarat CEO-ul Grip, Juan Meisel, pentru CNBC. „Am observat o schimbare semnificativă în activitatea de cheltuieli după alegerile din acest an . Schimbările au avut ca rezultat creșterea cheltuielilor în unele domenii și scăderea în altele, odată cu creșterea încrederii consumatorilor.”

Într-un sondaj național efectuat după alegeri, GlobalData a constatat că 51,3% dintre respondenți credeau că alegerea lui Trump ca președinte va avea un impact pozitiv asupra economiei, în timp ce 13,5% plănuiau să crească cheltuielile în acest trimestru după alegerea lui Trump. În schimb, 7,2% au spus că plănuiesc să cheltuiască mai puțin.

Într-un sondaj separat realizat de firma de analiză cu amănuntul First Insight, o treime dintre consumatori au spus că plănuiesc să-și reducă bugetele pentru cheltuielile de vacanță din cauza alegerilor.

Neil Saunders, director general și analist de retail la GlobalData, a declarat: „Părerile consumatorilor cu privire la rezultatele alegerilor sunt mixte. Cu toate acestea, în general, mai mulți oameni cred că rezultatele alegerilor vor fi bune pentru economie decât cei care cred că sunt rele. oamenii se simt bine, este mai probabil să cheltuiască puțin mai mult în timpul sărbătorilor, s-ar putea ca Trump să nu aibă un impact mare asupra Crăciunului, dar în ceea ce privește cheltuielile, seamănă mai mult cu Moș Crăciun decât cu Grinch.

Poate Trump să salveze Crăciunul?

Prognozele de vânzări de la Federația Națională de Retail și diverși consultanți sunt ușor în scădere în direcția sezonului de cumpărături de sărbători. Câțiva ani de creștere puternicăstimulată de inflație și controale de stimulare a pandemiei.

În cei 10 ani înainte de pandemie și după Marea Recesiune, vânzările cu amănuntul de sărbători au crescut în medie cu 3,68% anual. În anumite privințe, prognoza din acest an este o revenire la mediile istorice.

NRF spune că se așteaptă la cheltuielile sărbătorilor de iarnă în noiembrie și decembriecresc între 2,5% și 3,5%. La nivelul superior, este aproape de media pe 10 ani înainte de pandemie, dar la nivelul inferior, este cu 32% sub media istorică.

Indiferent cum ați privi, prognoza ar fi cea mai lentă creștere din 2018, când vânzările cu amănuntul de sărbători au crescut cu 1,8% față de un an mai devreme.

„Cred că vom avea un Crăciun greu în acest an”, a spus Isaac Krakovsky, liderul EY Americas, „Toți clienții mei, clienții mari, îmi spun că CapEx este scăzut, nu? dintre ele este determinată de ceea ce văd pe piață, ceea ce mă face să cred că vom avea un sezon de vacanță greu.

Un bărbat îmbrăcat în Moș Crăciun ține în mână o pancartă pe care scrie „Crăciun fericit Trump”, când sosește la un eveniment de campanie pentru candidatul republican la președinție și fostul președinte Donald Trump în Waterloo, Iowa, pe 19 decembrie 2023.

Kamil Krzaczynski |. AFP |

Majoritatea prognozelor de sărbători au fost făcute publice înainte de alegeri, așa că nu au luat în considerare niciun impact al câștigului lui Trump. Dar majoritatea experților sunt de acord că o victorie decisivă este bună pentru afaceri, indiferent de situație.

„Vestea bună este că certitudinea este mai bună decât incertitudinea, chiar dacă oamenii tăi nu câștigă… așa că cred că asta te va ajuta”, a spus Aaron Cheris, partener la firma de consultanță Bain & Company. „De obicei, într-un an electoral, vezi o încărcare în urmă, în care oamenii s-ar putea să nu facă lucrurile din timp pentru că așteaptă să vadă ce se întâmplă, așa că vei vedea ceva din asta la margine? Probabil”.

Deși mulți americani pare să se simtă mai bine În ceea ce privește economia după alegerile lui Trump, durerea inflaționistă rămâne și se așteaptă să reducă cheltuielile de sărbători. În plus, se așteaptă ca unele categorii să aibă performanțe mai bune decât altele, ceea ce ar putea crea o altă situație de câștigător și învins pentru retaileri în ianuarie.

Se preconizează că vânzările de mobilă și mobilier pentru locuință de sărbători vor scădea cu o cifră ridicată, electronice și electrocasnice sunt de așteptat să rămână constante, în timp ce articolele de îmbrăcăminte și produse alimentare se așteaptă să înregistreze câștiguri reduse cu o singură cifră. Previziunea lui Bain. Diferențele dintre aceste categorii au fost dezvăluite la începutul acestei săptămâni, când companiilor le plac Abercrombie & Fitch şi cel mai bun cumpăr Câștigurile raportate. Lansat de Abercrombie Îndrumare robustă de vacanță Depășind așteptările în același timp Best Buy nu îndeplinește standardelea avertizat că cererea de electronice de larg consum este în slăbire.

Când se ia în considerare inflația, previziunile privind vânzările cu amănuntul devin mai sumbre sau chiar mai rele. Prognoza NRF nu este ajustată pentru inflație, precum și perspectivele de creștere de 3% ale lui Bain și EY. Krakovsky a estimat că, dacă creșterile de preț ar fi excluse din ghid, creșterea reală ar fi de așteptat să fie de aproximativ 0,5%. Sherris a fost de acord că creșterea reală ar trebui să fie mult mai mică după luarea în considerare a inflației.

„Nu este negativ, nu este o recesiune, dar nu este interesant”, a spus Sherris.

Analiza datelor publicată de Bain arată că între 2010 și 2019, după deducerea factorilor de inflație, vânzările cu amănuntul de sărbători au crescut în medie cu 4,41%. Dacă vânzările reale cresc cu doar 0,5% până la 1% în acest sezon de sărbători, aceasta ar fi o scădere semnificativă față de media istorică pre-pandemie.

Cumpărătorii fac cumpărături pentru rochii în timpul reducerii de Vinerea Neagră la magazinul de îmbrăcăminte pentru femei Vivo Activewear din centrul orașului Nairobi, Kenya, pe 24 noiembrie 2023.

Thomas Mukoya |

În general, inflația a susținut vânzările cu amănuntul în ultimii ani, iar mulți cumpărători intervievați de CNBC au deplâns impactul creșterii prețurilor, indiferent de afilierea lor politică. Unii oameni au spus că plănuiesc să cheltuiască mai mult în acest an, dar doar pentru că prețurile au crescut, nu pentru că cumpără mai mult.

Pentru Meri Pitts, o studentă în vârstă de 24 de ani care lucrează în serviciul pentru clienți în Detroit, prețurile mai mari fac vacanța să pară mai mult o corvoadă decât ceva de așteptat.

“Sunt genul de persoană care, chiar dacă nu sunt sărbători, îmi place să merg la cumpărături. Îmi place să cumpăr mici cadouri pentru prietenii mei și chestii de genul acesta”, a spus Pitts. „Prețurile au crescut vertiginos până la punctul în care m-am bucurat de această distracție încă de la liceu… pur și simplu nu este la fel de distractiv ca odinioară, pentru că acum sunt mai îngrijorat că am frâu. Este ca și cum le-aș oferi oamenilor cadourile care Cred că merită”. “

— Raportare suplimentară de Michael Wayland, Melissa Repko, Sarah Whitten și Kristian Burt de la CNBC

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *