December 1, 2024

CEO-ul Stellantis NV, Carlos Tavares, vorbește cu presa la uzina de producție de automobile Stellantis din Sochaux, Franța, joi, 3 octombrie 2024.

Nathan Lane |. Bloomberg |

Detroit- stea Directorul executiv Carlos Tavares a demisionat în mod neașteptat de la producătorul de automobile, pe fondul „dezacordurilor” tot mai mari dintre directori și consiliu, a anunțat compania duminică.

Al patrulea mare producător auto din lume a declarat duminică că consiliul său de administrație a acceptat demisia lui Tavares. Plecarea lui este efectivă imediat.

Producătorul de jeep-uri Stellantis a declarat că procesul de numire a unui nou director executiv este „bine în curs” și se așteaptă să finalizeze selecția în prima jumătate a anului viitor. Înainte de aceasta, compania a spus că va forma un nou comitet executiv interimar condus de președintele John Elkann.

“Succesul lui Stellantis de la crearea sa a fost înrădăcinat în sinergia perfectă dintre acționari, Consiliul de Administrație și CEO. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni au apărut perspective diferite, ceea ce a determinat Consiliul și CEO-ul să ia decizia de astăzi”, Henri de Castries, Senior Director independent al Stellantis, a spus într-un comunicat de presă.

Un purtător de cuvânt al Stellantis a refuzat să dezvăluie orice altă informație despre demisie.

Demisia lui Tavares vine la mai puțin de două luni după ce compania a anunțat că se va retrage la sfârșitul contractului La începutul anului 2026. La acea vreme, Stellantis a declarat că plănuiește să numească un înlocuitor până în al patrulea trimestru al anului viitor.

Pictograma graficului bursierPictograma graficului bursier

Ascunde conținutul

Stocuri Stellantis în 2024

Tavares a condus Stellantis de la fuziunea sa din 2021 cu Fiat Chrysler Automobiles NV și PSA Group, unde este președinte al consiliului de administrație din 2014.

Veteranul din industria auto este o creație a fostului director Nissan Carlos Ghosn și a fost lăudat pe scară largă în ultimii ani pentru că a condus fuziunea care a transformat Stellantis într-unul dintre cei mai profitabili producători de automobile din lume.

Dar în acest an, rezultatele financiare ale companiei au fost semnificativ sub așteptări din cauza administrării defectuoase a pieței din SUA (principala sa sursă de numerar), a lipsei de investiții în produse noi sau actualizate, a prețurilor istorice ridicate și a măsurilor extreme de reducere a costurilor.

Compania, care deține și mărcile Dodge, Fiat, Chrysler și Peugeot, și-a redus orientarea anuală în septembrie, cu o lună înaintea producătorului auto. A raportat o scădere de 27% în al treilea trimestru Venitul net.

Până în 2024, acțiunile companiei listate în SUA vor scădea cu aproximativ 43%.

Tavares face din reducerea costurilor o misiune cheie pentru Stellantis, inclusiv auto-raportarea 8,4 trilioane de euro (9 trilioane de dolari) Reduceri din fuziuni.

Măsurile de economisire a costurilor includ remodelarea lanțului de aprovizionare și a operațiunilor companiei, precum și reducerea numărului de angajați în Statele Unite și creșterea volumului de muncă în țări cu costuri mai mici, cum ar fi Brazilia și Mexic.

Mai mulți directori ai Stellantis au vorbit sub condiția anonimatului din cauza impactului potențial. Descris mai înainte CNBC consideră că reducerea cheltuielilor a mers prea departe și provoacă probleme în SUA.

Tavares a contestat sugestia că eforturile masive de reducere a costurilor ale companiei ar fi cauzat probleme.

“Când nu livrați din orice motiv… s-ar putea să doriți să găsiți un țap ispășitor. Este ușor să reduceți bugetul. Este greșit”, a spus Tavares în iulie.

Potrivit documentelor publice, din decembrie 2019 până la sfârșitul anului 2023, Stellantis a concediat 15,5% dintre angajați, adică aproximativ 47.500 de angajați. Disponibilizări suplimentare în SUA și Italia în acest an care implică mii de muncitori din fabrici au stârnit indignarea sindicatelor din ambele țări.

Sindicatul United Auto Workers a cerut Tavares coboară De luni de zile, membrii săi s-au confruntat cu disponibilizări și reduceri de producție. Rețeaua de dealeri a lui Stellantis din SUA a vorbit și împotriva lui Tavares din cauza stocului în exces și a lipsei de sprijin financiar al companiei pentru a vinde vehiculele.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *