Un producător auto indian tocmai a lansat două mașini electrice la un preț de aproximativ 25.000 de dolari. Analistii numesc actiunile o cumparare
Mahindra & Mahindra, unul dintre cei mai mari producători auto din India, au lansat săptămâna trecută două noi vehicule electrice la prețul de aproximativ 25.000 de dolari, provocând rivalii interni și străini de pe piața indiană de vehicule electrice în creștere. Știrea i-a determinat pe unii analiști să devină mai optimiști în ceea ce privește acțiunile, aproape 90% dând companiei un rating de cumpărare sau supraponderare, potrivit datelor FactSet. Compania a lansat marți modelele BE 6e și XEV 9e la un eveniment de lansare la Chennai, la prețuri în jur de 24.100 USD, respectiv 27.800 USD. Ambele mașini sunt construite pe noua platformă complet electrică a lui Mahindra, numită Inglo. Această strategie de preț este deosebit de agresivă pe o piață în care adoptarea vehiculelor electrice este încă scăzută. Potrivit datelor de la Bank of America, vehiculele electrice reprezintă în prezent doar 2% din cele 4,1 milioane de vehicule vândute anual în India, în timp ce în China reprezintă aproape o treime. „Prețurile sunt competitive, cel puțin pentru versiunea de bază”, a declarat analistul Citi Arvind Sharma într-o notă pentru clienți pe 27 noiembrie. Banca din Wall Street are un rating de cumpărare pentru acțiunile Mahindra cu un preț țintă de 3.520,00 India pentru rupia ( 41 USD), aceasta implică un potențial de creștere de 18%. Sharma de la Citi a adăugat că vânzările viitoare de vehicule electrice nu sunt luate în considerare în prețul țintă actual, oferindu-i spațiu de creștere în viitor. Acțiunea este listată la Bursa Națională de Valori din India și se tranzacționează, de asemenea, la bursă în Statele Unite și Germania. Linia MAHM-IN 1Y Mahindra & Mahindra spune că vehiculele vor avea o autonomie de până la 682 de kilometri (424 de mile) dacă optați pentru o baterie mai mare. Modelul 3 de la Tesla se spune că oferă o autonomie de 800 de kilometri (436 mile), deși cele două companii își măsoară vehiculele după standarde diferite. Agentul de bursă indian Motilal Oswal și-a exprimat, de asemenea, optimismul cu privire la vehiculele recent lansate de Mahindra, subliniind unele provocări. „Aceste caracteristici, combinate cu prețurile introductive, le fac o propunere de valoare cu adevărat puternică pentru clienți”, a declarat Aniket Mhatre, analist de acțiuni la Motilal, într-o notă către clienți am văzut cum se manifestă interesul clienților în ceea ce privește infrastructura de încărcare”, a adăugat Mhatre, adăugând: „Rămânem precauți cu privire la creșterea incrementală a acestui segment, cel puțin pe termen scurt.” El are o țintă de preț de 3.420 de rupie. care reprezintă 15% în sus și este, de asemenea, prețul țintă median printre toți analiștii care acoperă acțiunile. Motilal Oswal prezice că veniturile lui Mahindra vor crește la o rată de creștere anuală compusă de aproximativ 13% în următorii trei ani, iar câștigurile sale ajustate vor crește la o rată de creștere anuală compusă de 16% (excluzând vânzările de vehicule electrice). După ce compania a lansat cele două produse, Kapil Singh de la banca de investiții Nomura și-a eliminat și ratingul de cumpărare al acțiunilor, cu un preț țintă de 3.664 INR (în creștere cu 23%). Tata Motors, un alt mare producător auto, domină în prezent piața de mașini electrice mici din India, reprezentând aproximativ 70% din piață. Compania vinde vehicule cu prețuri cuprinse între 10.000 USD și 20.000 USD. Între timp, Hyundai Motor Co. din Coreea de Sud, al doilea cel mai mare producător auto din India după vânzări, și-a listat recent unitatea indiană.