December 4, 2024

9 Acțiuni Parusnikov |

Oxford University Press ar putea încorona “putrezirea creierului„Cuvântul anului, dar”stabilirea prețurilor dinamice„De asemenea, un candidat de top.

Prețurile dinamice, propusă inițial de economiști la sfârșitul anilor 1920, se referă la „practica de a schimba prețul unui produs sau serviciu pentru a reflecta condițiile de piață în schimbare. În special, perceperea de prețuri mai mari atunci când cererea crește”. editura spune pe site-ul său.

Mulți oameni îl asociază cu modificări ale tarifelor aeriene sau ale modului în care serviciile de transport-hailing Uber Ajustați tarifele în perioadele aglomerate. Cu toate acestea, până în 2024, gradul de conștientizare a practicii a crescut și controversele au crescut, în special atunci când se achiziționează articole foarte căutate bilete la eveniment.

Mai multe de la Personal Finance:
„Plâng mult, dar sunt eficient, este o artă”
Recession Pop: cum muzica modelează tendințele economice
“Caut pe cineva care sa lucreze in finante”

„În unele cazuri de mare profil, prețurile dinamice au fost folosite pentru a stabili prețul biletelor la concert, ceea ce a făcut ca fanii (deseori fără tragere de inimă) să plătească prețuri foarte mari pentru a-și vedea artiștii preferați. În unele cazuri, fanii au stat la coadă ore întregi în cozile virtuale înainte. realizând cât de mult li se va cere să plătească, ridicând întrebări despre transparența practicilor dinamice de stabilire a prețurilor și raportul calitate-preț”, a spus Oxford.

Cum și când artiștii folosesc prețurile dinamice

Conducătorul este În curs de anchetă Marea Britanie a folosit recent prețuri dinamice în vânzările concertului de reuniune a trupei pop britanice Oasis de anul viitor.

Mulți fani ai Oasis au apelat la rețelele de socializare pentru a se plânge că au ajuns să plătească mai mult decât dublul valorii nominale a biletelor fără niciun avertisment. Trupa a spus că va fi renunța Acesta este un antrenament pentru turneul său nord-american.

Taylor Swift cântă la Scottish Gas Murrayfield Stadium pe 7 iunie 2024 din Edinburgh, Scoția. Swift’s Eras World Tour va include 15 spectacole în Scoția, Țara Galilor și Anglia în iunie și august.

Gareth Cattermole/tas24 |. Getty Images Divertisment |

Taylor Swift Se pare că ea a refuzat să stabilească un preț dinamic pentru biletele din Eras Tour pentru că „nu a vrut să facă asta fanilor ei”, a declarat reporterilor Jay Marciano, președinte și CEO al AEG Presents, care promovează evenimentul. Popular Daily Double Octombrie.

Tot în interviu În această toamnă, solistul și chitaristul de la Cure, Robert Smith, a spus că creșterea prețurilor a fost „condusă de lăcomie”, numind practica o „înșelătorie”.

Cum și când să utilizați prețurile dinamice este stabilit la discreția artistului sau a conducerii, adesea din neatenție, a spus Andrew Mall, profesor asociat de muzică la Universitatea Northeastern.

Cu toate acestea, cu atât de multe turnee de mare profil recent, „nu există nicio îndoială că prețurile dinamice au devenit o preocupare pentru cei care participă la concerte”, a spus el.

„Inevitabilitatea capitalismului”

„Știm cu toții că, dacă cauți un Uber sau un Lyft, există anumite momente ale nopții care sunt mai scumpe”, a spus Joe Bennett, muzicolog judiciar la Berkeley School of Music adaptat la asta.” „Dar biletele la concert sunt în general prețuri fixe”.

Încet, însă, se produce schimbarea.

Întregul 21Yingshi În ultimul secol, veniturile din muzica înregistrată au scăpat Și venituri din evenimente muzicale live s-a ridicat. La mijlocul anilor 2000, concertele „ofereau interpreților o sursă de venituri mai mare decât vânzările de recorduri sau redevențele de publicare”, a scris economistul Alan Krueger într-un raport. Hârtie Probleme și tendințe economice în industria rock and roll. Potrivit datelor, doar în 2023, veniturile industriei muzicii live vor crește cu 25% politician.

În 2011, Ticketmaster a lansat o versiune timpurie a prețului dinamic al biletelor, care a devenit acum standardul pentru vânzările de bilete pentru muzică live. Bennett a spus că „vânzările de bilete au fost nebunești” în ultimii ani, din cauza cererii reținute după pandemie și a creșterii numărului de tururi la stadioane de superstar.

„Poți vedea de ce este tentant”, a spus el. „Industria muzicii live păstrează în mod constant banii pe cât sunt dispuși să plătească fanii. Prețul dinamic este oarecum o necesitate capitalistă, având în vedere factorii implicați, dar nu vreau să trăiesc într-o lume în care prețul fiicei mele este de 1.000 de dolari Taylor Swift.

Cu toate acestea, acum platformele de vânzare de bilete taxează adesea mai mult pe bilet, în funcție de cererea de eveniment la un moment dat, indiferent dacă le place consumatorilor sau nu.

„După cum vă puteți imagina, nu este foarte popular”, a spus Matt Schulz, analist șef de credit la LendingTree, „Afacerile și muzicienii încearcă să-și dea seama ce va suporta piața și face lucrurile foarte dificile pentru consumatori”.

Aduceți-l la „funflație”

În ciuda plângerilor, consumatorii au demonstrat că au o toleranță ridicată față de prețurile în creștere ale evenimentelor live, cunoscute și sub numele de „inflatia” Tinerii, în special Generația Z și Millennialsau dovedit că sunt chiar dispuși să se îndatoreze pentru a urma unele dintre aceste experiențe, Rapoartele recente arată.

Un sondaj recent arată că aproape doi din cinci călători din generația Z și Millennial cheltuiesc până la 5.000 USD doar pe bilete la evenimente live la destinație. Cercetare financiară Bread stabilit.

„Este important să vă cunoașteți limitele”, a spus Schultz. „Oricât de mult ai putea să-ți iubești muzicienii preferați, ar trebui să existe o limită a câte datorii ești dispus să-ți asumi pentru ei.”

De ce prețurile dinamice nu dispar

„Consumatorilor nu le place ideea de stabilire a prețurilor dinamice, dar în ultimii câțiva ani de la pandemie s-a observat o reapariție a atitudinii „YOLO” (traiești doar o dată) și un impuls din ce în ce mai mare pentru o atitudine „diavolul poate să-i pese”. Când vine vorba de atitudine, analistul financiar Bankrate.com Greg McBride a spus:

Chiar și cu bugete strânse ale gospodăriilor, „veți avea o situație în care consumatorii vor trage o linie și vor spune că nu sunt ceva la care sunt dispus să renunț”, a spus el.

CEO Live Nation: Divertismentul live este o marfă foarte rară

Dirijorii sunt bine conștienți de această mentalitate.

„Cercetarea noastră ne spune în mod constant că concertele sunt prioritatea principală pentru cheltuielile discreționare și una dintre ultimele experiențe pe care fanii le vor reduce”, a spus Live Nation într-un comunicat. Conferință telefonică trimestrială pentru câștiguri 2023.

Dar, deoarece consumatorii continuă să facă tot posibilul pentru a-și vedea artistul sau grupul preferat, asta înseamnă că prețurile dinamice sunt aici pentru a rămâne, cel puțin pentru moment.

„Comunitatea muzicii live s-a înclinat de mult către această atitudine”, a spus Northeastern University Mall.

Abonați-vă la CNBC pe YouTube.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *