
Pe 9 ianuarie 2024, în Londra, Anglia, bateria unui vehicul electric a fost încărcată la o stație de încărcare de pe marginea drumului.
Lionel |. Știri Getty Images |
Se așteaptă ca Regatul Unit să atingă „vârful benzinei” în 2024, vehiculele electrice (EV) fiind așteptate să ocupe o cotă mai mare din piața auto din țară, potrivit unui nou raport.
Numărul de mașini pe benzină pe drumurile din Marea Britanie este de așteptat să scadă cu aproape jumătate în următorul deceniu, pe măsură ce conducerea se va trece la vehicule electrice, a declarat Auto Trader într-o analiză publicată miercuri.
Platforma de mașini online estimează că vor exista 18,7 milioane de mașini pe benzină pe drumurile din China până în 2024, deși se preconizează că acest număr va scădea constant până la 11,1 milioane până în 2034.
În același timp, numărul de vehicule electrice pe drumurile din Marea Britanie este de așteptat să crească de la 1,25 milioane în 2024 la 13,7 milioane în următorul deceniu, pe măsură ce accesibilitatea se îmbunătățește.
Auto Trader a spus că ponderea vehiculelor electrice pe piața de mașini noi este de așteptat să crească de la aproximativ 18% în acest an la 23% în 2025, menționând că aceasta este încă mult sub ținta de vânzări a guvernului britanic de 28%. vehicule cu zero emisii autorizare (ZEV).
Ian Plummer, director comercial la Auto Trader, a declarat în raport: „Vârful de benzină este o adevărată piatră de hotar pentru Marea Britanie”.
El a adăugat: „Ne așteptăm ca industria auto din Marea Britanie să se schimbe dramatic în următorul deceniu, numărul de mașini pe benzină aproape înjumătățit, iar vehiculele electrice luând o pondere mai mare.”
„Toate acestea se întâmplă pe fundalul unei cereri excepțional de puternice pentru mașini second hand, totuși Industria se confruntă cu o serie de provocăriîn special introducerea de obiective ZEV, restricții de aprovizionare, modificarea regulilor financiare,precum și Buget”, a spus Plummer.
Comanda ZEV
Conform reglementărilor actuale, producătorii trebuie să se asigure că cel puțin 22% din mașinile noi vândute sunt vehicule cu emisii zero. Acest obiectiv ZEV va crește la 28% de anul viitor, la 80% până în 2030 și la 100% până în 2035.
Guvernul laburist de centru-stânga britanic face apel telefonic Din cauza costului relativ ridicat al vehiculelor electrice și a cererii lor slabe, se ia în considerare urgent revizuirea directivei ZEV.
Societatea Producătorilor și Comercianților de Autovehicule este un grup de lobby auto, avertiza Țintele guvernamentale de la sfârșitul lunii trecute au pus o presiune prea mare asupra industriei, ridicând posibilitatea unui „impact devastator” asupra viabilității afacerilor și a ocupării forței de muncă.

Săptămâna trecută, gigantul auto stea declara Compania intenționează să închidă fabrica de furgonete Vauxhall din Luton, sudul Angliei, o mișcare care va pune în pericol peste 1.000 de locuri de muncă.
Cu toate acestea, un grup de 14 ONG-uri, think tank-uri și grupuri de campanie a scris o scrisoare deschisă guvernului Regatului Unit la mijlocul lunii noiembrie, apel Menține directiva ZEV.
Grupul a spus că politica rămâne una dintre cele mai mari măsuri unice de reducere a carbonului din țară și consideră că flexibilitatea oferită în prezent industriei auto este suficientă.
Un purtător de cuvânt al guvernului britanic a declarat că va fi lansată în curând o consultare pentru a analiza cum să sprijine industria în îndeplinirea angajamentului său de a elimina treptat vânzarea de mașini noi alimentate exclusiv cu motoare cu ardere internă până în 2030.
„Recunoaștem provocările globale cu care se confruntă industria”, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului pentru CNBC, prin e-mail. promovează adoptarea vehiculelor electrice.