General Motors și Tesla se luptă în China, dar stocurile de vehicule electrice vor fi puternice în 2025
Dacă 2024 este anul în care producătorii auto tradiționali străini se retrag de pe piața auto chineză, atunci 2025 pare să fie anul în care câteva companii locale de vehicule electrice își consolidează poziția de lider. Nomura Securities a declarat în Global Auto Outlook 2025, lansat pe 4 decembrie: „În China, liderii (vehiculelor cu energie nouă) precum BYD își vor consolida și mai mult pozițiile pe piață, în timp ce mărcile străine vor scădea treptat, BYD a deținut o poziție de lider pe piața globală de automobile de 16 ani. Producătorul auto cotat la Hong Kong este cea mai bună alegere a Nomura pentru piața auto chineză. Analiștii au acordat BYD un rating de cumpărare și un preț țintă de 375 USD (48,20 USD), care este cu puțin mai mult de 3% mai mare decât prețul de închidere de vinerea trecută. Veniturile BYD din trimestrul trei l-au depășit pentru prima dată pe cele ale Tesla. Până în 2023, producătorul auto chinez va produce mai multe mașini decât producătorul auto al lui Elon Musk pentru al doilea an consecutiv. Tesla produce în continuare mai multe mașini doar cu baterie decât BYD, ai cărui hibrizi reprezintă cel puțin jumătate din vânzări. Dar prețurile companiei de mașini electrice din SUA sunt mult mai mari decât majoritatea modelelor BYD. Conform calculului CNBC al datelor de la China Passenger Car Association, vânzările Tesla în China au scăzut cu 4,3% de la an la an în noiembrie, în timp ce vânzările BYD au crescut cu 67%. Nomura Securities a declarat că BYD este cu mult înaintea rivalilor săi, în timp ce Geely Automobile, a doua cea mai mare cotă de piață a Chinei, are doar 8%. Analiștii de la HSBC și-au majorat prețul țintă pentru Geely Automobile listată la Hong Kong la 19,30 USD la sfârșitul lunii noiembrie, cu aproape 31% mai mare decât prețul de închidere al acțiunilor de vineri. Firma evaluează acțiunile la o cumpărare. Analiștii de la HSBC au spus: „Credem că, susținută de performanța puternică a modelelor nou lansate, se așteaptă ca compania să depășească ținta anuală de 2 milioane de unități, iar rata de penetrare a vehiculelor electrice ar putea ajunge la 40% ei se așteaptă la Geely vânzările anul viitor vor fi Creştere de 22% la 2,6 milioane de vehicule. Geely deține compania de vehicule electrice listată în SUA Zeekr și alte mărci de mașini, inclusiv marca suedeză Volvo, pe care compania chineză a achiziționat-o de la Ford în 2010. . General Motors a anunțat săptămâna trecută că se așteaptă să suporte costuri de miliarde de dolari pe măsură ce își restructura joint-venture-ul cu SAIC Motor din China. Schimbările includ planuri de închidere a fabricilor. Nomura Securities a declarat că SAIC-GM-Wuling, un joint venture local General Motors, deținea 3% din piața auto din China din octombrie. Datele arată că compania deține 6% din acțiunile din domeniul vehiculelor cu energie nouă. În comparație cu cei mai buni producători de vehicule electrice BYD și Geely, startup-urile chineze de vehicule electrice reprezintă doar o mică parte a pieței interne. Una dintre companiile pe care analiștii Citi le-au acordat un rating de cumpărare este Yongda, cotată la Hong Kong, care operează magazine în China pentru mai multe mărci noi de vehicule energetice, inclusiv Aito de la Huawei. În timp ce gigantul chinez de smartphone-uri și telecomunicații subliniază că nu produce mașini, Huawei a încheiat un parteneriat cu producători auto tradiționali pentru a vinde vehicule hibride și numai cu baterie, care includ sisteme de divertisment în mașină, tehnologie de asistență pentru șofer și alte software-uri. Analiștii Citi au spus că, pe baza conversațiilor cu conducerea Yongda din 4 decembrie, vânzările de mașini care rulează sistemele auto Huawei ar putea ajunge la 1 milion de unități anul viitor, mai mult decât previziunile interne de 700.000 de unități. Citigroup a declarat că Yongda se așteaptă ca numărul total de magazine autorizate Huawei să depășească 20 la începutul anului viitor, de la actualele opt. Compania a stabilit prețul țintă pentru Yongda la 2,98 USD, o creștere de aproape 47% față de prețul de închidere de vinerea trecută. Yongda operează și magazine de vehicule electrice pentru Xiaomi și Xpeng Motors, potrivit Citi. Printre startup-urile de vehicule electrice listate din China, analiștii Citi au evaluări de cumpărare pentru NIO și Zero Sports Car, dar au evaluări neutre pentru Xpeng Motors și Li Auto. Citi a declarat într-un raport de la sfârșitul lunii noiembrie că Zero Roadster, listat în Hong Kong, a cheltuit mai eficient pentru cercetare și dezvoltare decât colegii săi, cheltuind aproximativ 7.400 de yuani (1.017 USD) per vehicul. Citi a spus că, în comparație, Xpeng Motors costă 25.900 de yuani, NIO costă 26.900 de yuani, iar Li Auto costă 21.000 de yuani. Analiștii au crescut prețul țintă al Leapmotor de la 44,20 USD la 45,10 USD, o creștere de aproape 62% față de prețul de închidere de vinerea trecută. Citigroup se așteaptă ca prețul acțiunilor NIO listate în SUA să se dubleze aproape de la nivelul actual la 8,90 USD. Citi a declarat, la o întâlnire cu NIO din 3 decembrie, că compania își propune să atingă pragul de rentabilitate la nivel de grup în 2026, parțial prin limitarea creșterii cheltuielilor pentru cercetare și dezvoltare la mai puțin de 10% anual și prin creșterea livrărilor de vehicule. Citi a raportat că compania își propune să crească vânzările mărcii sale high-end Nio cu 10% până la 20% anul viitor și să accelereze vânzările mărcii Onvo, recent lansate, la prețuri reduse, până la 20.000 de vehicule pe lună în martie. Citi a spus că producătorul auto se așteaptă ca vânzările Onvo să ajungă la 30.000 până la 50.000 de unități pe lună, după lansarea a două noi SUV-uri în a doua jumătate a anului viitor.