Lucrătorii Stellantis lucrează la noua fabrică de asamblare eDCT a Grupului Stellantis pentru vehicule hibride și hibride plug-in din Torino, Italia, pe 10 aprilie 2024.
Stefano Guidi |. Știri Getty Images |
producator auto stea și gigantul chinezesc al bateriei Epoca Ningde a anunțat marți planuri de a construi în comun o fabrică masivă de baterii litiu fier fosfat (LFP) de 4,1 miliarde de euro (4,3 miliarde de dolari) în Spania.
În funcție de dezvoltarea pieței europene a vehiculelor electrice și de sprijinul guvernamental necesar, joint venture-ul 50-50 ar putea genera până la 50 GWh de energie electrică.
Instalația va fi construită la uzina Stellantis din Zaragoza din nord-estul Spaniei și este de așteptat să fie operațională până la sfârșitul anului 2026.
Producătorul Dodge Stellantis a declarat că fabrica va îmbunătăți calificările LFP ale gigantului auto din Europa, permițând companiei să producă mai multe autoturisme și SUV-uri electrice pur și de înaltă calitate și la prețuri accesibile.
În acest moment, producătorii europeni de automobile se confruntă Furtuna perfectă de provocări Pe drumul către electrificarea completă, inclusiv Lipsa modelelor accesibilelansarea mai lentă decât se aștepta a stațiilor de încărcare și Tarifele vizate de SUA.
Președintele Stellantis, John Elkann, a declarat: „Această asociere importantă cu partenerul nostru CATL va aduce producția inovatoare de baterii într-un loc de producție care este deja lider în energie curată și regenerabilă. explica într-o declarație.
De asemenea, Elkann a mulțumit autorităților spaniole pentru sprijinul acordat.
Acțiunile Stellantis listate la Milano au crescut cu 0,2% marți dimineață. Acțiunile au scăzut cu peste 38% în acest an.
O baterie LFP de mare putere este expusă la standul Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) la IAA Transportation Expo din Hanovra, Germania, luni, 16 septembrie 2024.
Bloomberg |. Getty Images
Stellantis și CATL, unul dintre cei mai mari producători de baterii din lume semn În noiembrie anul trecut, cele două părți au semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu pentru a furniza la nivel local baterii și module cu fosfat de fier litiu pentru producția europeană de vehicule electrice.
Robin Zeng, directorul executiv și președintele CATL, a declarat într-o declarație: „Cred că tehnologia noastră de ultimă oră a bateriilor și cunoștințele operaționale remarcabile, împreună cu deceniile de experiență ale Stellantis în operarea operațiunilor locale din Zaragoza, vor asigura succesul nostru semnificativ în industria.
El a adăugat: „Scopul CATL este de a populariza tehnologia cu zero carbon la nivel global și așteptăm cu nerăbdare să cooperăm cu parteneri globali prin modele de cooperare mai inovatoare”.