O stație Tesla Supercharger este vizibilă într-o parcare din Austin, Texas, pe 16 septembrie 2024.
Brandon Bell |. Getty Images
Tesla Familia unui șofer ucis într-un accident din 2023 a dat compania în judecată, susținând că „declarările frauduloase” ale companiei cu privire la tehnologia sa Autopilot sunt de vină.
Șoferul Tesla Genesis Giovanni Mendoza-Martinez a murit într-un accident de sedan Model S în Walnut Creek, California. Fratele său Caleb, care la acea vreme era pasager, a fost grav rănit.
Familia Mendoza a dat în judecată Tesla în județul Contra Costa în octombrie, dar în ultimele zile Tesla a mutat cazul de la o instanță de stat la o instanță federală din districtul de nord al Californiei. independent Schimbarea locului de desfășurare a fost raportată pentru prima dată. De obicei, reclamanții se confruntă cu o sarcină mai mare a probei în cazul cererilor de fraudă în instanța federală.
Incidentul a implicat un Model S din 2021 care s-a prăbușit într-o mașină de pompieri parcata în timp ce șoferul folosea Autopilot Tesla, un sistem de conducere semi-autonom.
Avocații lui Mendoza îi acuză pe Tesla și Musk că au exagerat sau au promovat în mod fals sistemul Autopilot de ani de zile într-un efort de a „stimula interesul pentru vehiculele companiei și, prin urmare, de a-și îmbunătăți poziția financiară”. Ei au indicat tweet-uri, postări pe blogul companiei și comentarii făcute la apelurile privind veniturile și interviurile media.
Avocații Tesla au spus, ca răspuns, că accidentul a fost atribuit „actelor și/sau omisiunilor proprii ale șoferului” și că „încrederea în orice declarații, dacă există, făcute de Tesla nu a fost o cauză a rănirii”. șofer sau pasager. Ei susțin că vehiculele și sistemele Tesla au „design rezonabil de sigure” și respectă legile statale și federale.
Tesla nu a răspuns la o solicitare de comentarii asupra cazului. Brett Schreiber, un avocat care reprezintă familia Mendoza, a refuzat să-și pună clienții disponibili pentru interviuri.
Există cel puțin alte 15 cazuri active care se concentrează pe afirmații similare care implică accidente Tesla în care Autopilot sau FSD-ul său (Fully Self-Driving (Supervizat)) a fost folosit înainte de un accident fatal sau legat de vătămări. Trei dintre cazuri au fost transferate la tribunalul federal. FSD este o versiune avansată a sistemului de conducere autonom parțial al Tesla. În timp ce Autopilot este standard pentru toate vehiculele Tesla noi, proprietarii vor trebui să plătească o taxă în avans sau să se aboneze lunar pentru a utiliza FSD.
Accidentul din centrul procesului Mendoza-Martinez face, de asemenea, parte din investigația mai amplă a pilotului automat Tesla a NHTSA, iniţia august 2021.
Agenția a lansat o a doua anchetă, care este în curs de desfășurare, Evalua Dacă „acțiunea de remediere a retragerii” Tesla pentru a rezolva problemele cu comportamentul Autopilot în jurul vehiculelor fixe de urgență este eficientă.
Administrația Națională pentru Siguranța Circulației Rutiere are Avertizează-l pe Tesla Postările sale pe rețelele sociale ar putea induce șoferii să creadă că mașinile sale sunt robotaxis. asemenea, California DMV dă în judecată Teslasusținând că afirmațiile sale Autopilot și FSD constituie publicitate falsă.
Tesla lansează în prezent o nouă versiune de FSD pentru clienți. Weekend, Musk instrui El a atras peste 206,5 milioane de urmăritori pe X pentru a „arăta Tesla Autopilot prietenilor mâine”, adăugând: „Se simte ca o magie”.
Din aproximativ 2014, Musk le-a promis investitorilor că mașinile Tesla vor putea în curând să circule autonom fără șofer. Tesla încă nu a pus-o în practică.
În același timp, concurenți precum WeRide ponei.ai în China, și alfabetic Waymo, cu sediul în SUA, operează deja o flotă comercială de robotaxi și servicii.