December 11, 2024

Pe 28 octombrie 2024, un angajat de la uzina Volkswagen Zwickau a stat lângă sigla Volkswagen în interiorul fabricii în timpul unei conferințe de informare organizată de Consiliul Muncitorilor din Saxonia Volkswagen în Zwickau, estul Germaniei.

Jens Schrute AFP |

Analiştii spun că furtuna perfectă de provocări cu care se confruntă industria auto europeană nu dă semne de atenuare.

Producătorii de automobile s-au confruntat cu o serie de vânt în contra Calea către electrificarea totalăinclusiv lipsa de modele accesibile și o lansare mai lentă decât se aștepta a stațiilor de încărcare, Concurență acerbă din partea Chinei, Reglementări mai dure de carbon și perspective Tarifele vizate de SUA.

În acest context, industria se va confrunta cu o problemă anul viitor, spun analiștii.

Julia Poliscanova, director senior al lanțului de aprovizionare pentru vehicule și vehicule electrice la grupul Transport and Environment Campaign, a descris perspectivele pentru producătorii de automobile europeni drept „destul de sumbre”.

„Au rămas în urmă în ceea ce privește electrificarea, produsele lor nu sunt la fel de bune ca concurenții lor puternici chinezi – aceasta nu este vina nimănui, ci vina producătorilor auto”, a declarat Poliskanova pentru CNBC prin apel video.

Poliscanova a subliniat că vânzările de mașini în Europa rămân sub nivelurile pre-Covid-19, deoarece industria continuă să se confrunte cu rate ale dobânzilor mai mari.

Unii producători europeni de echipamente originale (OEM) au exprima îngrijorarea Cu privire la următorii pași pentru înăsprirea reglementărilor privind emisiile de carbon, mai ales pe măsură ce cererea de vehicule electrice scade.

Limita medie de emisii pentru vânzările de mașini noi în UE este de așteptat să scadă la 93,6 grame de dioxid de carbon pe kilometru (g/km) de anul viitor, o reducere cu 15% față de valoarea de referință din 2021 de 110,1 g/km.

Depășirea limitelor – care au fost convenite în 2019 ca parte a ambiției blocului celor 27 de națiuni de a deveni neutru din punct de vedere climatic până în 2050 – ar putea duce la amenzi usturătoare.

Asociația producătorilor europeni de automobile (ACEA) apel UE va reduce costurile de conformitate în 2025 „în timp ce tranziția la mobilitatea ecologică va fi pe drumul cel bun”.

Grupul de lobby auto, care reprezintă BMW, ferrari, Renault, Volkswagen şi VolvoLa sfârșitul lunii noiembrie, a spus că sunt necesare acțiuni pentru a sprijini în continuare industria, având în vedere cererea lentă de vehicule electrice și un mediu economic în deteriorare.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene nu a putut comenta imediat cererile de reducere a reglementărilor pentru producătorii de automobile. Un purtător de cuvânt al UE a declarat anterior pentru CNBC că brațul executiv al UE este „foarte sensibil la provocările cu care se confruntă” industrie.

Ce urmează pentru giganții auto europeni?

Poliskanova de la Ministerul Transporturilor și Mediului a spus că este „foarte frustrant” să vezi solicitările Comisiei Europene să-și reducă reglementările privind emisiile de carbon.

„Pentru mine, nu este relevant… Obiectivul privind emisiile de CO2 ale vehiculelor nu îi va ajuta să vândă sau să vândă mai multe mașini în China, nu acesta este scopul. ”, a spus Poliskanova.

„Așadar, acest lucru îi împinge, chiar dacă le afectează unele dintre marjele mai mari pe termen scurt, îi împinge să facă produse care sunt viabile în viitor”, a adăugat ea.

Analiştii spun că industria auto este „foarte provocatoare”, iar Stellantis nu face excepţie

Din punct de vedere financiar, momentan nu prevăd prea multe îmbunătățiri.

Rico Luhmann

Economist Senior de Sector, Transport & Logistică, ING

Stellantis, listată la Milano, a condus declinul, cu 37% până în acest an, cu cel mai mare învins din Germania, Stellantis. Criza pândește În aceeași perioadă, acțiunile Volkswagen au scăzut cu 23%, iar acțiunile BMW din Munchen au scăzut cu 21%.

Între timp, acțiunile Renault au crescut cu 19% în speranța că producătorul auto ar putea performa mai bine decât rivalii din cauza prezenței sale relativ limitate în China și Statele Unite.

„Nu se așteaptă prea multe îmbunătățiri”

Analiștii Deutsche Bank au declarat într-un raport de cercetare publicat pe 9 decembrie că „acțiunile auto globale trec printr-o perioadă dificilă”.

„Din păcate, credem că industria s-ar putea îndrepta către un alt an de volatilitate și vânturi contrare în diferite regiuni. Ne așteptăm la mai multă zgomot cu privire la potențialele impacturi ale politicii în SUA, anunțuri de restructurare în continuare în Europa, cerere mai slabă în afara Chinei și prețuri reduse”, au spus ei. adăugat.

Această fotografie aeriană făcută pe 28 iunie 2024 arată mașini BMW proaspăt produse, parcate într-o fabrică din Shenyang, provincia Liaoning din nord-estul Chinei.

STER |. AFP |

Rico Luman, economist senior de sector pentru transport și logistică la ING, a avut o viziune pesimistă asupra perspectivelor producătorilor europeni de echipamente originale.

„Din perspectivă financiară, mă tem că nu va fi mai bine pentru că (vehiculele electrice) vor ajunge să fie un model mai puțin profitabil”, a declarat Luhmann pentru CNBC prin apel video.

„Ei tind să se concentreze mai mult pe hibrizii convenționali și, de asemenea, pe hibrizii plug-in din cauza rentabilității. Deci, dacă sunt forțați să treacă mai mult la vehicule electrice, atunci asta va afecta profitabilitatea. Deci, din perspectivă financiară, nu Nu cred că se așteaptă multe îmbunătățiri în acest moment”, a adăugat el.

„Ceea ce au nevoie oamenii sunt mașini electrice mai ieftine”

Cei mai mari producători auto din Europa Lansarea unei game de vehicule electrice low-cost exista Salonul Auto de la Paris în octombrie, încercând să inverseze cererea lent și să recâștige o parte din cota de piață deținută în prezent de mărcile chineze.

Se spera ca noul model să reprezinte un punct de cotitură pentru industria auto din regiune.

Analiştii spun că va fi un prim trimestru „foarte dificil” pentru Volkswagen

Horst Schneider, șeful departamentului de cercetare auto europeană la Bank of America, a declarat că parlamentarii europeni ar putea avea nevoie să acorde producătorilor de mașini un spațiu de lucru anul viitor, chiar dacă companiile au avut la dispoziție câțiva ani pentru a se pregăti pentru noile reglementări privind carbonul.

„Majoritatea producătorilor de automobile sunt în urmă, cu excepția poate BMW și Stellantis. Volkswagen are cel mai mare decalaj, deoarece este, de asemenea, cel mai mare producător de automobile și are cea mai mare expunere (la motoarele cu ardere internă). a fost de asemenea afectat.

„Așadar, aș spune că toți producătorii de automobile de pe piața de masă, cu excepția Stellantis, sunt sub presiune, deoarece prețurile vehiculelor electrice sunt încă mult peste prețurile ICE, aproximativ 20 sau 25 la sută”, a spus Schneider.

„Ceea ce își doresc oamenii sunt mașini electrice mai ieftine. Vor fi lansate în 2025, așa că unii producători de automobile spun că nu este nevoie să reducă cu adevărat obiectivele – dar cred că, în general, este bine să le oferim producătorilor de automobile mai mult timp, pentru că oamenii sunt foarte receptiv la mașinile electrice.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *