
Un taxi autonom de croazieră în San Francisco, California, SUA, joi, 10 august 2023.
David Paul Morris |. David Paul Morris Bloomberg |
DETROIT – De-a lungul anilor, General Motors CEO-ul și președintele Mary Barra a promis un nou viitor pentru companie, transformând-o dintr-un producător de automobile serios de curbare a metalelor într-o companie orientată spre tehnologie, cu gândire de viitor, pregătită pentru creștere.
O parte a planului este ca componenta de inovare a GM să identifice trilioane de dolari — Da, trilioane – Dolari pentru noi oportunități de piață, cum ar fi vehicule comerciale electrice, asigurări auto, apărare militară, vehicule autonome și, în cele din urmă, chiar și potențialul de „mașini zburătoare” (cunoscut și ca mobilitate aeriană urbană).
„Creăm soluții și servicii tehnologice de clasă mondială, precum și soluții noi pentru flote și modele de afaceri complet noi, care vor schimba modul în care oamenii călătoresc”, a spus Barra într-o conferință. Virtual CES Keynote ianuarie 2022.
În timp ce GM a refuzat să spună cât de mult au generat aceste operațiuni, Barra Sfârșitul afacerii cu robotaxi de croazieră Marți, a arătat clar că prioritățile de creștere ale producătorului auto s-au schimbat. Retragere mai amplă la nivel de industriepentru a păstra capitalul. Companii, inclusiv General Motors, se concentrează acum pe mai multe afaceri „de bază” și oportunități de afaceri conexe, inclusiv software, vehicule electrice și „mașini personale cu conducere autonomă”.
„Trebuie să te uiți cu adevărat la costul operațiunii unei flote de robotaxi, care este destul de semnificativ și, din nou, nu este afacerea noastră de bază”, a spus Barra într-o conferință telefonică cu analiștii de pe Wall Street marți.
Serviciile de transport fără șofer trebuiau să fie stea strălucitoare Oportunitatea de creștere a GM, cu doar câțiva ani în urmă, directorii o numeau o oportunitate de piață de 8.000 de miliarde de dolari pe care producătorul auto o va conduce. Printre ei au fost promovați de foști directori seniori 50 de miliarde de dolari în venituri până la sfârșitul acestui deceniu și Navele de croazieră sunt luate în serios Peste 30 de miliarde de dolari.
În schimb, GM își încetează afacerea cu taxiuri autonome și replică operațiunile Cruise și un număr nedeterminat de cei aproape 2.300 de angajați ai săi în companie, după ce a cheltuit peste 10 miliarde de dolari pe companie de la achiziționarea producătorului Cruise în 2016.
economisi bani
Ca parte a disponibilizărilor, GM este de așteptat să dezvăluie costuri suplimentare anul viitor din planurile de separare a angajaților și răscumpărarea de investiții de capital de la investitori externi.
GM a citat piața din ce în ce mai competitivă a robo-taxiului, prioritățile de alocare a capitalului și timpul și resursele semnificative necesare pentru a crește afacerea ca motive pentru decizia sa.
Principalii concurenți ai producătorului auto sunt scrisoare– Susținut de Waymo, în prezent ultima entitate cu afaceri publice semnificative. Alții, mai ales Teslaambițios Afaceri cu robot-taxidar până acum nu au reușit să comercializeze aceste afaceri.
Spre meritul său, Wall Street, care anterior a făcut eforturi pentru astfel de afaceri în creștere, a aplaudat decizia GM de a pune capăt ambițiilor sale cu robotaxi de croazieră. Acțiunile companiei au crescut inițial, ajungând în cele din urmă la niveluri la care erau la momentul anunțului.
Inventarul GM din 9 decembrie 2024
Ca și alte companii, GM a încetat rapid să încerce să impresioneze Wall Street cu inițiative de creștere care au inclus generarea de energie. 280 de miliarde de dolari în afaceri noi Până în 2030, reorientați eforturile asupra activităților de bază în creștere pentru a genera profituri pe fondul preocupărilor economice și de recesiune.
Analiștii au considerat, în general, decizia GM ca fiind o pozitivă, economisind producătorului de automobile mai mult de 1 miliard de dolari anual în capital pe care se așteaptă că poate fi folosit. Răscumpărări suplimentare de acțiuniinclusiv scopul de a reduce acțiunile sale în circulație la mai puțin de 1 miliard de acțiuni.
„Este clar că majoritatea investitorilor au scos prețul pe Cruise din evaluarea GM de ceva timp, așa că știrile de astăzi nu înseamnă că este o afacere mare”, a scris analistul de la Wells Fargo, Colin Langan, într-o notă adresată investitorilor marți.
Gata cu croaziera
CEO-ul General Motors, Mary Barra, vorbește în timpul unei vizite a președintelui Statelor Unite la fabrica de asamblare a vehiculelor electrice zero a General Motors din Detroit, Michigan, pe 17 noiembrie 2021.
Mandel și |. AFP |
GM va fuziona deținutul majoritar Cruise LLC cu grupul tehnologic al GM. Barra a spus de mai multe ori săptămâna trecută că producătorul auto nu va renunța la autonomia vehiculului, se va concentra mai degrabă pe mașinile personale cu conducere autonomă decât pe robo-taxi.
Dar este greu de ignorat că Cruise este cea mai recentă afacere de mobilitate sau de creștere de la GM, care fie eșuează, fie nu se ridică la nivelul așteptărilor.
General Motors intenționează să-și diversifice afacerile în industrii la modă, cum ar fi transportul în comun și alte companii de „mobilitate” – cuvinte în vogă Industria l-a folosit anterior pentru inițiative de creștere, sau startup-urile au avut performanțe în mare măsură slabe de când producătorul auto a început să investească în astfel de zone de creștere în 2016.
La începutul acestui an, producătorul auto și-a pliat camioneta comercială BrightDrop EV în Chevrolet, pe fondul vânzărilor lente. De asemenea, nu a reușit să anunțe niciun plan semnificativ pentru ca celulele de combustibil să funcționeze cu nave, trenuri și avioane și Mai multe au fost închise înainte Afaceri „mobile”.
Nu toate afacerile non-core pe care GM le-a lansat în ultimii ani au eșuat. General Motors Energy și divizia de vehicule electrice comerciale BrightDrop continuă Afacerea de flote „Envolve” a producătorului de automobile.
Între timp, brațul financiar al GM continuă să funcționeze afaceri de asigurare Produsul a fost lansat la sfârșitul anului 2020, ca parte a planului de creștere al diviziei de prelucrare a informațiilor și date de la distanță OnStar. GM a declarat vineri că operațiunile se întind acum în 12 state și rămân „bine poziționate pentru succes pe termen lung”.
De asemenea, GM continuă să opereze segmentul său de apărare militară și afacerea cu celule de combustibil, care au anunțat recent noi contracte sau parteneriate. Acestea includ contracte în valoare de sute de milioane de dolari pentru General Motors Defense.
super navă de croazieră
Pe lângă economisirea de capital, motivul pentru anularea de către GM a afacerii de robo-taxi a lui Cruise este că vede mai multe speranțe în continuarea creșterii afacerii sale cu robo-taxi. super navă de croazieră Nu este nevoie de sisteme avansate de asistență pentru șofer. Aceasta include mai multe semi-automatizare și eventual capabilități autonome.
General Motors a fost primul producător auto care a oferit un astfel de sistem hands-free în 2016. Programul a început în 2021 și continuă să se extindă la peste 20 de modele de vehicule, inclusiv vehicule de mare volum, cum ar fi camionete mari și SUV-uri.
Interiorul Cadillac Optiq 2025 este echipat cu sistemul de asistență pentru șofer cu mâini libere Super Cruise de la General Motors.
General Motors
„Această schimbare a strategiei demonstrează că GM continuă să creadă în potențialul tehnologiei de auto-conducere pentru vehiculele personale. În viitor, GM se va concentra pe îmbunătățirea capacităților SuperCruise, iar progresele tehnologice continue în domenii precum inteligența artificială (AI) vor conduce și mai mult. Funcția SuperCruise.”
Pe de altă parte, Murphy a subliniat, de asemenea, că această mișcare poate însemna că Waymo și Tesla „A avea o tehnologie și/sau piețe mai bune ar putea să nu fie atractiv pentru participanții ulterioare.”
Avantajul primului jucător a fost pierdut
General Motors nu se așteaptă să fie un „întârziat” în domeniu axa robotului. De fapt, aceasta este Primul care a oferit astfel de curse Considerată de mulți drept unul dintre lideri până anul trecut, compania și-a întemeiat operațiunile autonome în octombrie 2023. Accidente în care sunt implicați pietoni În San Francisco.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi Cruise a fost amendat cu 1,5 milioane de dolari Compania nu a dezvăluit detaliile incidentului, care a inclus un pieton care a fost târât 20 de picioare de un robotaxie Cruise după ce a fost lovit de un alt vehicul.
O investigație terță parte asupra incidentului ordonată de GM și Cruise a constatat că problemele culturale, incompetența și conducerea slabă au exacerbat supravegherea reglementară, provoca accidente. Ancheta a analizat, de asemenea, acuzațiile de mușamalizare din partea conducerii lui Cruise, dar nu a găsit nicio dovadă care să susțină aceste afirmații.
Raportul evidențiază mai multe situații în care CEO-ul și cofondatorul de atunci Kyle Vogt, care a părăsit compania în noiembrie 2023, a luat decizii finale de a reține informații, în special din partea presei.
Vogt nu este entuziasmat de decizia GM de a-și pune capăt afacerii cu robotaxi. el Postat pe X După anunț, „Dacă nu era clar înainte, acum e clar: GM este o grămadă de proști”.
Vogt la începutul acestui an Subliniind istoria GM de a avea avantaje de primă mutare în tehnologie, așa cum a făcut cu Cruise și Super Cruise, dar apoi risipirea acesteia. GM a adoptat o abordare similară cu tehnologia vehiculelor electrice, cum ar fi EV1, un vehicul electric cu baterie produs în anii 1990, și hibridul plug-in Chevrolet Volt produs în anii 2010, ambele fiind abandonate de companie.

GM urmărește alte câteva companii care abandonează robotaxis, inclusiv cel mai apropiat rival din orașe Compania Ford Motorcare își închide Unitate de conducere autonomă Argo AI 2022 cu Volkswagen.
Liderul de robo-taxi din SUA rămâne Waymo, care continuă să-și extindă operațiunile flotei publice în Los Angeles, Phoenix și San Francisco și va debuta în curând la Miami, Atlanta și Austin, Texas.
„În multe feluri, acest anunț evidențiază provocările economice ale extinderii rețelelor de robo-taxi și rolul pe care platformele de ride-sharing îl pot juca în încercarea de a comercializa vehicule autonome (un indicator optimist), dar credem că, având în vedere analistul Waymo Bernstein, Daniel Roeska a spus într-o notă a investitorilor săptămâna trecută, că Tesla se extinde deja în ciuda costurilor mari și are ambiția de a face acest lucru.