
La locația Tesla Berlin Brandenburg Gigafactory, un transportator de mașini încarcă noul vehicul electric Tesla Model Y.
Patrick Puller |. Image Alliance |
Echipa de tranziție a lui Trump dorește ca administrația viitoare să renunțe la cerințele de raportare a accidentelor de mașină la care Elon Musk i se opune TeslaMișcarea ar putea submina capacitatea guvernului de a investiga și reglementa siguranța vehiculelor cu sisteme de conducere autonomă, potrivit documentelor văzute de Reuters.
Musk, cel mai bogat om din lume, petrece Peste 2,5 miliarde de dolari l-au ajutat să-l aleagă pe Trump ca președinte în noiembrie. Eliminarea prevederii de dezvăluire a accidentelor ar fi deosebit de benefică pentru Tesla, care a raportat majoritatea accidentelor sale (mai mult de 1.500) autorităților federale de reglementare în materie de siguranță în cadrul programului. Tesla a fost ținta investigațiilor de la National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), inclusiv trei din date.
Recomandarea de a anula regulile de raportare a accidentelor vine de la o echipă de tranziție însărcinată cu dezvoltarea unei strategii de 100 de zile pentru politica auto. Organizația a numit măsura un mandat „excesiv” de colectare a datelor, potrivit documentelor văzute de Reuters.
Echipa de tranziție a lui Trump, Musk și Tesla nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Reuters nu a putut determina ce rol, dacă este cazul, ar fi jucat Musk în dezvoltarea recomandărilor echipei de tranziție sau probabilitatea ca guvernul să le adopte. Alliance for Automotive Innovation, un grup comercial care reprezintă majoritatea producătorilor de automobile importanți, în afară de Tesla, a criticat, de asemenea, cerința ca fiind prea oneroasă.
O analiză Reuters a datelor privind accidentele NHTSA arată că, începând cu 15 octombrie, Tesla a reprezentat 40 din cele 45 de accidente mortale raportate de NHTSA.
Într-un accident Tesla care a implicat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) investigat Conform acestei prevederi, un accident mortal a avut loc în Virginia în 2023, când un șofer care folosea funcția de „conducere autonomă” a mașinii s-a izbit de un tractor-remorcă și de un vehicul. naufragiu din California În același an, o Tesla autonomă s-a izbit de o mașină de pompieri, ucigând șoferul și rănind patru pompieri.
Pe 19 noiembrie 2024, președintele ales al SUA Donald Trump și Elon Musk au urmărit cel de-al șaselea zbor de testare al rachetei SpaceX Starship în Brownsville, Texas.
Brandon Bell | prin Reuters
NHTSA a declarat într-o declarație că astfel de date sunt esențiale pentru evaluarea siguranței tehnologiilor emergente de conducere autonomă. Doi foști angajați NHTSA spun că cerințele de raportare a accidentelor sunt esențiale pentru investigația agenției cu privire la funcțiile de asistență pentru șofer ale Tesla care au dus la rechemarea din 2023. Fără aceste date, NHTSA nu poate detecta cu ușurință modelele de accidente care evidențiază preocupările de siguranță, spun ei.
NHTSA a declarat că a primit și analizat date de la peste 2.700 de accidente de la reglementarea din 2021. reamintire.
Într-un exemplu, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi amendat Cruise, o întreprindere care se conduce singur deținută de General Motors, a fost amendată cu 1,5 milioane de dolari în septembrie pentru că nu a raportat un accident din 2023 în care un vehicul a lovit și târât un bărbat care a fost lovit de un alt pieton. General Motors a spus săptămâna aceasta că va fi Încheierea dezvoltării robotaxi Cruise și l-a integrat în echipa sa de tehnologie de asistență pentru șofer.
raport de accident
Așa-numita ordine generală permanentă a NHTSA cere producătorilor de automobile să raporteze accidentele dacă tehnologia avansată de asistență a șoferului sau autonomă este activată în 30 de secunde de la un accident, printre altele.
Pe lângă renunțarea la regulile de raportare, recomandările solicită guvernelor să „liberalizeze” reglementările privind mașinile autonome și să dezvolte „regulamente de bază pentru a promova dezvoltarea industriei”.
În timpul apelului Tesla pentru veniturile din octombrie, Musk a cerut un „proces de aprobare federală pentru mașinile cu conducere autonomă”, mai degrabă decât să pună laolaltă ceea ce el a numit legile de stat „extrem de dureroase”. El a spus că își va folosi poziția de țar al eficienței guvernamentale – ceva ce i-a promis Trump – pentru a face eforturi pentru astfel de schimbări de reglementare.
După alegeri, Trump l-a numit pe Musk să co-conduce Departamentul pentru Eficacitatea Guvernului, nou creat, pentru a oferi sfaturi „în afara guvernului” în probleme precum reducerea personalului federal, cheltuielile și reglementările.
Mai multe date, mai multe blocări
Tesla este unul dintre cei mai cunoscuți producători de automobile pentru dezvoltarea unor funcții avansate de asistență a șoferului care ajută la schimbarea benzii, viteza de conducere și direcția.
Sistemele Tesla Autopilot și „Full Self-Driving” nu sunt complet autonome și au fost supuse unei examinări intense în procese și procese. Departamentul de Investigații Criminale al Justiției din SUA Investigând dacă Tesla a exagerat capacitățile de conducere autonomă ale vehiculelor sale, inducând investitorii în eroare și dăunând consumatorilor.
Tesla disprețuiește cerințele de notificare a accidentelor și consideră că datele furnizate de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi induc în eroare consumatorii cu privire la siguranța producătorului de automobile, au declarat pentru Reuters două surse familiare cu cei mai buni membri ai Tesla.

Directorii Tesla au discutat cu Musk despre necesitatea de a face eforturi pentru abrogarea cerințelor de raportare a accidentelor în ultimii ani, potrivit unei surse. Dar, pe măsură ce oficialii Biden și-au exprimat entuziasmul pentru plan, directorii Tesla au concluzionat în cele din urmă că au nevoie de o schimbare în administrație pentru a ridica cerințele, potrivit surselor.
Tesla consideră că regulile sunt nedrepte, deoarece consideră că raportează date mai bune decât alți producători de automobile, făcându-l să pară responsabil pentru un număr mare de accidente care implică sisteme avansate de asistență a șoferului, a spus una dintre surse.
NHTSA a avertizat că datele nu ar trebui folosite pentru a compara siguranța unui producător auto cu altul, deoarece diferite companii colectează informații despre accidente în moduri diferite.
Bryant Walker Smith, profesor de drept la Universitatea din Carolina de Sud, specializat în conducerea autonomă, a declarat că Tesla colectează date în timp real despre accidente pe care alte companii nu le obțin și raportează „probabil o proporție mult mai mare de accidente decât alte mașini”.
Smith a spus că Tesla ar putea fi, de asemenea, implicată în accidente care implică tehnologie asistată de șofer, deoarece compania are mai multe vehicule echipate cu aceste tehnologii pe drum, iar șoferii folosesc sistemele mai des. El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele pot ajunge mai frecvent în „situații pe care nu le pot face față”.