Investițiile directe în family office se confruntă cu riscuri
Ana Popescu
December 16, 2024
4 min read

O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ Inside Wealth al CNBC cu Robert Frank, un ghid săptămânal pentru investitori și consumatori cu valoare netă ridicată. Înscrieți-vă pentru a primi edițiile viitoare livrate direct în căsuța dvs. de e-mail. Birourile de familie care investesc direct în companii private ar putea să își asume riscuri mai mari decât își dau seama, sugerează un nou sondaj. Potrivit sondajului Wharton Family Office din 2024, tranzacțiile directe, în care un family office cumpără acțiuni ale unei companii private, mai degrabă decât prin intermediul unui manager de capital privat, sunt extrem de populare în rândul birourilor de familie și reprezintă o pondere din ce în ce mai mare din portofoliile lor. Cu toate acestea, mulți oameni nu reușesc să-și folosească punctele forte ca investitori. De asemenea, le lipsesc din ce în ce mai mult monitorizarea și vânătoarea de afaceri. Sondajul arată că doar jumătate dintre birourile de familie care fac investiții private directe au profesioniști în capitalul privat care sunt instruiți pentru a structura și identifica cele mai bune tranzacții private. În plus, sondajul a arătat că doar 20% dintre birourile de familie cu tranzacții directe includ scaune de consiliu ca parte a investițiilor lor, ceea ce indică o lipsă de supraveghere și monitorizare puternică. „Juriul este încă în discuție dacă această strategie funcționează”, a declarat Raphael „Raffi” Amit, profesor de management Wharton și fondator și lider al Wharton Global Family Alliance. Un sondaj recent realizat de Bastiat Partners și Kharis Capital a arătat că jumătate din family office-urile intenționează să efectueze tranzacții în următorii doi ani. Multe birouri de familie văd investiția directă ca o modalitate de a obține profituri mai mari oferite în mod tradițional de capitalul privat, dar fără a plăti comisioane, deoarece își investesc proprii bani. Ei se pot baza, de asemenea, pe propria experiență în conducerea afacerilor private, deoarece multe birouri de familie au fost înființate de antreprenori care au fondat și vândut afaceri de familie. Cu toate acestea, sondajele sugerează că s-ar putea să nu profite la maximum de experiența lor. Doar 12% dintre birourile de familie intervievate au declarat că investesc în alte afaceri de familie. Amit a spus că descoperirile pot indica, de asemenea, că birourile de familie văd pur și simplu oportunități mai bune în afacerile non-familiale. Birourile de familie se mândresc cu capitalul lor pacient, investind în companii timp de un deceniu sau mai mult pentru a profita de „prima lor de lipsă de lichiditate”. Cu toate acestea, atunci când concurează pentru investiții în companii private, birourile de familie subliniază adesea că nu trebuie să părăsească la fel de repede ca firmele de capital privat. Majoritatea family office-urilor chestionate (60%) au declarat că orizontul lor total de investiții este de peste zece ani. Când vine vorba de tranzacționare directă, teoria lor pare să difere de practică. Aproape o treime dintre birourile de familie intervievate au declarat că orizontul lor de timp pentru tranzacțiile directe este de doar trei până la cinci ani. Aproximativ jumătate au spus că orizontul lor de investiții este de șase sau 10 ani, iar doar 16% au spus că orizontul lor de investiții este de 10 ani sau mai mult. „Nu profită de ceea ce este unic la capitalul privat – natura sa mai durabilă și mai flexibilă”, a spus Amit. Birourile de familie preferă sindicatele și „acordurile de club”, în care familiile fac echipă cu alte familii pentru a investi sau lasă loc firmelor de capital privat care conduc investițiile. Sondajul a arătat că, atunci când au fost întrebați cum au găsit oferte directe, majoritatea oamenilor au spus că a fost prin rețeaua lor profesională, prin rețeaua de birouri de familie sau prin crearea lor ei înșiși. De asemenea, ei tind să investească în etapele ulterioare, mai degrabă decât în runde de început sau de pornire. Sondajele arată că 60% dintre oferte sunt din seria B sau mai târziu. Atunci când decizi să investești într-o companie, family office-urile pun accent pe echipa de management și conducerea produsului. 91% dintre respondenți au spus că principalul criteriu este calitatea și experiența echipei de management. Amit a spus că, în timp ce family office-urile ar putea reuși în tranzacții directe, lipsa de expertiză, orizonturile scurte de timp și lipsa locurilor în consiliu au fost „descurcate”. „Va dura ani să știm dacă acest lucru va avea succes”, a spus Amit.
O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ Inside Wealth al CNBC cu Robert Frank, un ghid săptămânal pentru investitori și consumatori cu valoare netă ridicată.Înscrie-te Primiți edițiile viitoare livrate direct în căsuța dvs. de e-mail.
Birourile de familie care investesc direct în companii private ar putea să își asume riscuri mai mari decât își dau seama, sugerează un nou sondaj.