
Candidatul republican la președinție și fostul președinte al SUA, Donald Trump, se adresează participanților la un miting de campanie la Teatrul Johnny Mercer din Savannah, Georgia, 24 septembrie 2024.
Brandon Bell |. Getty Images
Președintele ales Trump promite că va pune în aplicare tarif alb Toate bunurile care vin în SUA ar putea face ravagii producătorilor auto europeni, inclusiv celor germani. Criza pândește Industria auto este considerată deosebit de vulnerabilă.
Trump a anunțat într-un discurs de campanie la sfârșitul lunii septembrie că dorește să transforme gigantul auto german într-o companie americană de mașini.
“Vreau ca companiile germane de mașini să devină companii de mașini americane. Vreau ca ei să construiască fabrici aici”, a spus Trump explica În Savannah, Georgia. El a adăugat că cuvântul tarif este „unul dintre cele mai frumoase cuvinte pe care le-am auzit vreodată” și a fost „muzică pentru urechile mele”.
Trump are de atunci declara Planurile de a impune noi tarife asupra Chinei, Canadei și Mexicului sunt printre primele sale acțiuni în funcție. Aceste măsuri includ un tarif de 10% pentru toate produsele chinezești care intră în Statele Unite și un tarif de 25% pentru toate mărfurile din Canada și Mexic.
Europa nu a fost menționată în primul anunț tarifar al lui Trump, dar factorii de decizie din UE s-ar putea îngrijora că este doar o chestiune de timp până când președintele ales să-și îndrepte atenția asupra industriei auto din blocul celor 27 de națiuni.
Pentru Germania, perspectiva unor tarife americane pentru mașinile europene vine într-un moment în care cel mai mare producător de echipamente originale (OEM) se confruntă cu dificultăți. Deja se prăbușește.
Volkswagen, Grupul Mercedes-Benz şi BMW Toate companiile au emis avertismente de profit în ultimele luni, invocând o economie chineză slabă și cererea lentă. Cea mai mare piață auto din lume.
Rico Luman, economist senior la ING Transport and Logistics, a declarat că industria auto germană pare să fie grav afectată de amenințările tarifare ale lui Trump.
Germania este de departe cel mai mare exportator de autoturisme din Europa către Statele Unite, cu exporturi în valoare de 23 de miliarde de euro (24,2 miliarde de dolari) anul trecut, potrivit datelor compilate de Eurostat și ING Research. Aceasta reprezintă 15% din totalul exporturilor germane către Statele Unite
Luhmann a spus că tarifele pentru producătorii auto germani ar putea înrăutăți o situație deja proastă.
„Este inima producției, nu-i așa?” a spus Luhmann la CNBC prin apel video. „Așadar, industria auto este în cele din urmă legată de industria siderurgică și de industria chimică, astfel încât întregul lanț de aprovizionare este implicat”.
Un purtător de cuvânt al guvernului german a refuzat să comenteze atunci când a fost contactat de CNBC.
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz
În timp ce unii analiști aleg să nu creadă angajamentul lui Trump de a transforma companiile auto germane în companii americane, ei avertizează că tarifele suplimentare din SUA vor exacerba provocările cu care se confruntă industria auto globală.
„Aceasta a fost retorică de campanie, dar va exista o oarecare presiune asupra importurilor, fie că este vorba de tarife sau de un alt tip de acțiune unilaterală”, a declarat Michael Robinet, director executiv al S&P Global Mobility Auto Consulting, prin apel video.
„Una dintre preocupările pentru care mulți economiști, inclusiv eu, rămân îngrijorați este că rata șomajului din SUA este încă, în esență, în jurul valorii de 4%, așa că încercarea de a crea o mulțime de locuri de muncă suplimentare în SUA va fi problematică”, a adăugat el. .
Pe 20 martie 2024, parcarea angajaților uzina de asamblare Volkswagen din Chattanooga, Tennessee, a fost plină cu vehicule Volkswagen.
Elijah Nouvelage |. Elijah NouvelageGetty Images News |
Pe lângă tarifele propuse de Trump pentru China, Canada și Mexic, președintele ales al SUA a promis că va impune un pachet de tarife. 10% sau 20% Taxele sunt percepute pentru toate mărfurile care intră în țară. Cu toate acestea, nu este clar dacă acest angajament va deveni o politică a SUA.
„Evaluăm tarifele propuse de Trump”, a declarat un purtător de cuvânt Volkswagen pentru CNBC prin e-mail.
Compania cu sediul la Wolfsburg a declarat că peste 90% din mașinile vândute în prezent pe piața americană sunt produse în America de Nord și îndeplinesc criteriile de tratament fără taxe vamale conform Acordului de Liber Schimb al SUA, Canada și Mexic (USMCA).
Cu toate acestea, este idee Tarifele propuse de Trump pentru Canada și Mexic ar pune capăt acordului SUA-Mexic-Canada.

Între timp, Mercedes-Benz a declarat că are peste 11.000 de angajați în Statele Unite și construiește mașini și camioane în 12 locații importante. „Așteptăm cu nerăbdare un dialog constructiv cu noua administrație americană”, a declarat un purtător de cuvânt pentru CNBC.
BMW a refuzat să comenteze perspectiva amenințării tarifare a lui Trump. Compania are aproximativ 30 de unități de producție în 12 state din SUA, inclusiv cea mai mare fabrică de producție BMW din lume, în Spartanburg, Carolina de Sud.
Acțiunile Volkswagen și BMW au scăzut ambele cu aproximativ 23% până în acest an, în timp ce Mercedes-Benz a scăzut cu aproximativ 13% în aceeași perioadă.
„Toată lumea trebuie să fie pregătită”
„Trump vrea să impună mai multe tarife, așa că toată lumea trebuie să facă asta”, a declarat Julia Poliscanova, director senior al lanțurilor de aprovizionare pentru vehicule și vehicule electrice la grupul de campanie Transport și mediu, prin intermediul unui apel video.
“Cred că este foarte important ca Europa să-și continue propriul curs, fie că este vorba de Pactul Verde European sau de agenda de electrificare. Trump are potențialul de a face Statele Unite să rămână în urmă cu o mulțime de tehnologii curate și vehicule electrice, așa că asta este o oportunitate pentru Europa de fapt, Accelerează în același timp”, a spus Poliskanova.
„Acesta va fi o veste proastă pe termen scurt pentru producătorii de automobile germani, de exemplu, dar este important să înțelegem că așa este lumea. Trebuie doar să facem ceea ce este mai bine pentru Europa și interesele industriei europene – și nu există nicio încetinire. ”, a adăugat ea.