
Un robot-axial Waymo destinat exclusiv pasagerilor poate fi văzut într-o călătorie de testare în San Francisco, pe 9 decembrie 2022.
Paresh Dev |
scrisoareWaymo, deținută de Waymo, a anunțat luni că va începe testarea mașinilor sale autonome la Tokyo la începutul anului 2025, primul pas al companiei către extinderea internațională.
Waymo nu s-a angajat încă să lanseze serviciul comercial în Tokyo, dar dezvoltatorul robotaxi va începe să testeze vehiculele sale Jaguar I-PACE pe străzile din Tokyo, în parteneriat cu cel mai mare operator de taxi din Japonia, Nihon Kotsu și aplicația de taxi GO.
În primul rând, șoferii Nihon Kotsu vor opera manual vehiculele Waymo pentru a cartografi zonele majore ale capitalei japoneze, inclusiv Minato, Shinjuku, Shibuya, Chiyoda, Chuo, Shinagawa și Koto.
Datele de la testele cu echipaj personal vor ajuta la instruirea sistemelor de inteligență artificială ale companiei. Waymo își va testa, de asemenea, axa robotică pe piste închise din Statele Unite, care imită condițiile de conducere din Japonia.
Waymo a declarat pentru CNBC că aceasta este prima fază a parteneriatului și va dura câteva trimestre, adăugând că se așteaptă să rămână în Japonia pe termen lung.
„Viitoarea noastră călătorie la Tokyo ne oferă oportunitatea de a lucra cu parteneri locali, oficiali guvernamentali și grupuri comunitare pentru a înțelege noi peisaje”, a spus Waymo într-o declarație „Vom afla cum poate Waymo să servească rezidenții din Tokyo și să devină un beneficiu parte a ecosistemului de transport urban.”
Nihon Kotsu va fi responsabil pentru managementul și service-ul vehiculelor Waymo în Japonia, au spus companiile.
Waymo a anunțat o serie de extinderi în Statele Unite în 2024. Noul test de la Miami În 2025, lansați servicii de transport fără șofer Peste tot Los Angelesul În noiembrie și septembrie, compania a anunțat planuri de extindere în Austin și Atlanta. Partener cu Uber.
Mutarea în Japonia marchează prima incursiune a companiei pe piața traficului pe partea stângă.
Atât guvernul central al Japoniei, cât și guvernul metropolitan din Tokyo văd că tehnologia fără șofer este un potențial avantaj pentru populația în vârstă a țării. forum economic mondial.
Tokyo a desemnat anumite zone drept „zone de testare” pentru mașinile care se conduc singure, în speranța de a grăbi sosirea sistemelor de transport fără șofer sigure.
Mai mulți dezvoltatori dezvoltă mașini autonome în Japonia, inclusiv startup-ul local Tier IV și ZMP, o companie de robotică care testează vehicule de livrare și autobuze în Tokyo. Deținut parțial de Monet Technologies Toyota,Anunta testul planului La începutul acestui an, cartierul Odaiba din Tokyo a lansat un serviciu de taxi cu conducere autonomă.
O săptămână mai târziu, Waymo a anunțat extinderea în Japonia General Motors declara asta Abandonați divizia de robotaxi de croazieră. Honda, un investitor extern în Cruise, a declarat pentru CNBC că compania își propune să lanseze un serviciu de transport fără șofer în Japonia la începutul anului 2026, dar va reevalua aceste planuri și va face ajustări dacă este necesar.
Cruise fusese unul dintre principalii concurenți interni ai Waymo până când General Motors s-a retras din robo-taxii.
