![](https://i2.wp.com/image.cnbcfm.com/api/v1/image/108079974-1735231568892-241224-mi-06-oo-dungeons-dragons-clean00_08_31_08Still033.jpg?v=1735231790&w=1920&h=1080&w=1920&resize=1920,1080&ssl=1)
Dungeons & Dragons a parcurs un drum lung de la debutul său, acum 50 de ani.
După ce s-a aflat de zeci de ani în culmea culturii tocilari, popularul joc de masă a intrat în mainstream, mulțumită, în parte, succesului emisiunii de succes de la Netflix Stranger Things și celui mai bine vândut joc video Baldur’s Gate 3.
De fapt, veniturile anuale ale editorului D&D Wizards of the Coast au crescut de la 761 de milioane de dolari în 2019 la 1,17 miliarde de dolari în octombrie 2024. joc, un număr echivalent cu populația Germaniei.
„Dacă mi-ai spune acel număr când eram mai tânăr, aș fi râs”, a declarat Jess Lanzillo, liderul de design și dezvoltare a jocurilor, pentru CNBC Make It. „Inima mi-ar fi uimit”.
Dar Wizards nu este singura companie care beneficiază de noul succes al lui Dungeons & Dragons. The Last Place on Earth, un magazin de jocuri din Brooklyn, a câștigat aproape 110.000 de dolari în 2024 găzduind nopți D&D.
Popularitatea acestor evenimente față în față a ajutat să schimbe averea afacerii aflate în dificultate, parțial prin deschiderea înainte de începerea blocării coronavirusului. Aproximativ 50% din veniturile magazinului provin din D&D.
„Dungeons and Dragons chiar au salvat industria”, a spus proprietarul Whitney Wolfe.
Whitney Wolfe (în centru) deține Last Place on Earth, o cafenea cu jocuri de societate din Brooklyn, care găzduiește nopți populare Dungeons & Dragons.
Succes CNBC
Popularitatea jocului a fost alimentată de o industrie de cabană de emisiuni în flux și podcasturi în care oamenii pot juca campanii Dungeons & Dragons în timp real. Una dintre emisiuni, „Critical Role”, a generat milioane de dolari în bacșiș și venituri din publicitate.
De fapt, a devenit atât de popular încât a putut strânge peste 11 milioane de dolari pe Kickstarter pentru a finanța un pilot de televiziune animat. Emisiunea „The Legend of Vox Machina” este pe cale să difuzeze al patrulea sezon pe Amazon Prime.
Un alt spectacol, Dimension 20, s-a epuizat la emblematicul Madison Square Garden, fanii cheltuind în medie 119 de dolari pentru a-i urmări pe comedianți jucând jocuri pe scenă.
„Ceea ce face cu adevărat Dungeons and Dragons să funcționeze este proprietatea intelectuală care este generată în afara ecosistemului Wizards și Hasbro”, a spus dr. Emily Friedman, profesor la Universitatea Auburn.
Pentru povestea completă despre cum Dungeons & Dragons a devenit un fenomen global, urmăriți videoclipul CNBC Make It’s.
Vrei să câștigi niște bani în plus în afara serviciului tău de zi cu zi? Înscrieți-vă la cursul online al CNBCCum să faci venit pasiv online Aflați despre fluxurile de venit pasive comune, sfaturi pentru început și povești de succes din viața reală.
adăuga,Abonați-vă la buletinul informativ CNBC Make It Obțineți sfaturi și trucuri pentru a avea succes în muncă, bani și viață.