
Epava zborului Jeju Air 2216 pe Aeroportul Internațional Muan din județul Muan, Coreea de Sud, luni, 30 decembrie 2024.
Sung-jun Cho |. Bloomberg |
companie boeing Acțiunile au scăzut cu aproape 5% în tranzacțiile înainte de piață luni, după ce Coreea de Sud a ordonat inspecții ale tuturor aeronavelor B737-800 implicate în accidentul fatal Jeju Air în weekend.
Președintele interimar Choi Sang-mok Notificați Ministerul Transporturilor pentru a efectua inspecții de siguranță în caz de urgență ale întregului sistem de operare al companiei aeriene din întreaga țarăîn timp ce oficialii din Ministerul Funcțiilor, Infrastructurii, Transporturilor și Turismului (MOLIT) au declarat că vor „efectuați o inspecție specială cuprinzătoare la B737-800”.
Acțiunile Boeing listate la New York au scăzut cu 4,7% la tranzacționarea înainte de piață, înainte de a reduce pierderile, până la scăderea cu 4% la 6:10 a.m. ET.
Circumstanțele specifice ale accidentului sunt încă incerte. Accidentul a provocat 181 de morți, inclusiv 179 de decese.în zborul de duminică. Avionul a aterizat pe Aeroportul Internațional Muan din Coreea de Sud fără echipamentul corespunzător, a derapat de pe pistă și a lovit un perete exterior înainte de a izbucni în flăcări. Supraviețuitorii au fost doi membri ai echipajului salvați din epavă.
În timpul briefing-ului de luni, Mollett a spus că pilotul a menționat o „lovitură cu păsări” la câteva minute după ce turnul de control al aeroportului a emis un avertisment privind activitatea păsărilor. Pilotul a anunțat, de asemenea, turnul de control despre o „încercare”, referindu-se la o încercare de aterizare eșuată, și a declarat „ziua de mai”, a declarat Yu Kyung-soo, directorul politicii de siguranță a aviației la MOLIT, potrivit unei traduceri NBC News.
Două cutii negre au fost scoase din avion și au fost trimise spre analiză. Între timp, Consiliul Național de Siguranță a Transporturilor din SUA conduce o echipă de investigație formată din Administrația Federală a Aviației din SUA și Boeing Co. pentru a sprijini Consiliul de Investigare a Accidentelor Aeriene și Feroviare din Coreea în investigarea accidentului.
O aeronavă Jeju Air Boeing 737-800 pe pista de pe aeroportul Tokyo Narita în 2017.
Imagini Sopa |
Oficialii MOLIT au declarat luni că examinează dacă peretele de beton lovit de avion are legătură cu accidentul.
Ei au declarat, de asemenea, că vor „realiza o inspecție specială cuprinzătoare a aeronavei B737-800”.
Populara aeronavă Boeing cu corp îngust este în funcțiune de aproape trei decenii, iar dezvoltarea sa este anterioară Avionul cu probleme B737-Max al producătorului americaniterațiile ulterioare ale modelului.
MOLIT a declarat luni că B737-800 este utilizat pe scară largă de companiile aeriene low-cost sud-coreene, Jeju Air fiind cel mai mare operator cu 39 de avioane. Altele includ T’way Air, Jin Air, Eastar Air și Incheon Air, în timp ce transportatorul emblematic Korean Air operează două dintre modele.

„Vom verifica respectarea diferitelor reglementări, inclusiv înregistrările operaționale, inspecțiile și întreținerea efectuate înainte și după zboruri”, a declarat luni Ju Jong-wan, directorul biroului de politică aeriană al MOLIT, potrivit NBC News.
„Plănuim să revizuim reglementările de consolidare în ceea ce privește loviturile cu păsări, care sunt considerate o cauză potențială a accidentelor, în special în noile aeroporturi în construcție”.
CNBC a contactat Boeing pentru comentarii.
relatările din presa locală Un alt avion Jeju Air de același model s-a întors luni pe aeroportul Gimpo din Coreea de Sud, la scurt timp după decolare, după ce a raportat o problemă cu trenul de aterizare.
La o conferință de presă de duminică, Song Kyung-hoon, directorul Biroului de asistență pentru managementul aerian din Jeju, a declarat că compania aeriană va oferi sprijin victimelor și familiilor acestora și că avionul a achiziționat asigurare de un miliard de dolari. Potrivit rapoartelor site-ului de știri Agenția de știri Yonhap.
Song a negat, de asemenea, că defecțiunea mecanică sau pregătirile inadecvate de siguranță ar fi fost cauza accidentului.
“Acest accident nu are nimic de-a face cu probleme de întreținere. Nu trebuie să existe niciun compromis când vine vorba de întreținerea aeronavei”, a spus Song.
Datele FactSet arată că prețul acțiunilor Jeju Air a atins luni un minim record, închizându-se cu 8,65%.
— Yeo Boon Ping de la CNBC a contribuit la acest raport.