December 30, 2024

Un Boeing 737-800 Jeju Air decolează de pe Aeroportul Osaka Kansai.

Fabrizio Gandalf |. Getty Images

Anchetatorii accidentului încearcă să afle de ce un avion de pasageri Jeju Air a aterizat pe burta pe Aeroportul Internațional Muan din Coreea de Sud fără trenul de aterizare extins. Avionul a luat foc, ucigând toate, cu excepția a două, dintre cele 181 de persoane aflate la bord, cel mai grav dezastru din Sud. Coreea de prăbușire a avionului.

Președintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang-mok, a ordonat stare de urgență examina naţional companie boeing 737-800s, tipul folosit pe zborul fatal Jeju Air 7C2216.

Boeing 737-800 este una dintre cele mai utilizate avioane din lume și are un record bun de siguranță. Este anterior modelului Boeing 737 Max, care a fost implicat în două accidente mortale în 2018 și 2019, ucigând toate cele 346 de persoane de la bord. 737 Max a fost blocat de aproape doi ani.

Există aproape 4.400 de aeronave 737-800 în operare la nivel mondial, potrivit companiei de date aviatice Cirium. Aceasta înseamnă că acest tip de aeronavă reprezintă aproximativ 17% din flota activă de avioane comerciale de pasageri din lume.

Potrivit Cirium, vârsta medie a flotei globale 737-800 este de 13 ani, ultima aeronavă din serie fiind livrată acum aproximativ cinci ani.

Jeju Air a preluat avionul implicat în prăbușirea din acest weekend din 2017. Avionul care s-a prăbușit avea aproximativ 15 ani.

Experții aerospațiali au spus că este puțin probabil ca anchetatorii să găsească probleme de proiectare cu avionul de lungă distanță.

„Ideea că ar găsi un defect de design în acest moment este aproape de neconceput”, a spus Richard Aboulafia, director general al AeroDynamic Advisory.

O investigație completă ar putea dura mai mult de un an, iar incidentul neobișnuit ridică mai multe întrebări decât răspunsuri, cum ar fi motivul pentru care trenul de aterizare nu a fost desfășurat. Chiar și în cazul unei defecțiuni hidraulice, piloții Boeing 737-800 pot coborî manual trenul de aterizare.

O teorie este că o lovitură de pasăre ar fi putut dezactiva motorul.

„Dacă acest lucru s-ar fi întâmplat la altitudinea la care se aflau, s-ar putea să nu fi avut timp să facă o listă de verificare pentru situații de urgență”, a declarat Jeff Guzzetti, un investigator pensionat în domeniul siguranței aviației de la National Transportation Safety Board și Federal Aviation Administration, pentru supraviețuirea accidentului rata ar fi putut fi mai mare dacă avionul nu ar fi lovit peretele dur de la capătul pistei.

NTSB conduce echipa de investigații din SUA, care include și companie boeing și FAA pentru că aeronava este fabricată și certificată în Statele Unite.

Conform acordurilor internaționale, țara în care s-a produs accidentul va conduce o anchetă cuprinzătoare.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *