Pe 14 noiembrie 2024, o mașină a trecut pe lângă aparatul de taxare de pe Broadway Avenue din Manhattan, New York City.
Charlie Triballo |. AFP |
Au mai rămas doar câteva zile până la alegerile naționale Prima taxă de congestionare Începând cu orașul New York, planul de prețuri poate să fi depășit obstacolul final într-o hotărâre a Tribunalului Districtual al SUA care a audiat un proces intentat de New Jersey pe motive de mediu, potrivit MTA. Dar un avocat din New Jersey spune că nu se va întâmpla atât de repede.
În timp ce judecătorul a hotărât că Administrația Federală a Autostrăzilor (FHWA) trebuie să intervină, MTA a declarat pentru NBC New York că a fost autorizat să inițieze prețurile pentru congestionare în acest weekend și a spus că contestația judecătorului la planul nu se va ridica la nivelul unei interdicții. .
Legea de taxare a congestionării din New York va intra în vigoare la câteva secunde după miezul nopții pe 5 ianuarie. În cadrul schemei de tarifare a congestionării, mașinile vor plăti o taxă de vârf de 9 USD între orele 5:00 și 21:00 în zilele lucrătoare și între 9:00 și 21:00 în weekend. Reducere de 75% în afara orelor de vârf – 2,25 USD.
Procesul din New Jersey costă zeci de milioane de dolari și prezice daune mediului dacă traficul se înrăutățește peste râu.
Judecătorul și-a emis decizia într-o decizie de 72 de pagini luni seară.
Președintele și CEO-ul MTA, Janno Lieber, a declarat într-o declarație: „Suntem încântați că judecătorul Gordon a fost de acord cu curtea federală din New York cu privire la aproape toate problemele și a respins termenul de 18 luni din New Jersey. Cel mai important, decizia nu va interfera cu planul care urmează să fie implementat. duminica, 5 ianuarie.
În hotărâre, judecătorul a spus că, având în vedere problemele ridicate de guvernul federal, „problema va fi retrimisă FHWA până la 17 ianuarie 2025, pentru a permite FHWA să ia măsuri în conformitate cu această opinie”.
Pentru New Jersey, indiferent de modul în care MTA interpretează hotărârea, acest lucru este suficient pentru a întârzia lansarea prețurilor de congestionare.
„Salutăm decizia judecătorească de astăzi în procesul privind prețul congestionării. Judecătorul a ordonat o arestare preventivă din cauza procesului din New Jersey, așa că MTA nu poate avansa cu propunerea sa actuală de preț pentru congestionare în 5 ianuarie 2025”, a declarat avocatul Randy Maas , reprezentând New Jersey.
Mastro a spus că New Jersey rămâne „ferm opus” implementării prețurilor de congestionare.
Ca răspuns la procesul din New Jersey, guvernatorul New York-ului, Kathy Hochul, a spus că este dispusă să ofere finanțare pentru a rezolva problema, dar nu s-a ajuns la niciun acord.
„Am oferit mai multe așezări care sunt foarte generoase”, a spus Hochul anterior.
După hotărâre, Hochul a spus că taxa de congestionare va începe așa cum era planificat în acest weekend.
„În ciuda eforturilor depuse de New Jersey de a bloca capacitatea New York-ului de a reduce aglomerația de pe străzile sale, în timp ce face investiții cu întârziere în transportul public, pozițiile noastre au prevalat în instanță în aproape toate problemele. Acesta este un spin în partea statului New York. victorie pentru navetiștii din New York și New Jersey”, a spus guvernatorul New York-ului într-un comunicat.
MTA prevede că numărul de mașini și camioane va scădea cu 10% odată cu începerea taxelor.
Directorii MTA s-au angajat că miliardele de dolari strânse prin tarifarea congestionării vor fi folosite pentru a moderniza sistemul în întreaga regiune.
Hotărârea din New Jersey vine la o săptămână după ce un judecător federal din New York a respins un alt proces care urmărea oprirea prețurilor pentru congestionare.
Ca răspuns la un proces intentat de Federația Profesorilor, Asociația de Camioane din New York și rezidenții din Manhattan, judecătorul Lewis Liman a emis o hotărâre de 111 pagini în acest caz, respingând cererea de interdicție temporară.
„Reclamanții nu au reușit să stabilească o probabilitate de succes pe fondul vreunei cereri”, a scris judecătorul în concluzia sa.