Tesla Anunț privind producția și livrările de vehicule în trimestrul IV Raport Joi. Iată numerele cheie:
Total livrări în T4 2024: 495.570
Productie totala in T4 2024: 459.445
Livrări anuale totale în 2024: 1.789.226
Productie totala in 2024: 1.773.443
Rezultatele trimestrului au reprezentat prima scădere anuală a livrărilor Tesla, compania raportând 1,81 milioane de livrări în 2023.
Acțiunile Tesla au scăzut cu 7% în tranzacțiile de joi.
Analiștii se așteptau ca Tesla să livreze 504.770 de vehicule în trimestrul respectiv, inclusiv 474.000 de vehicule electrice Model 3 și Model Y, conform estimărilor de consens compilate de StreetAccount. Tesla le-a trimis unor investitori un consens de livrare a vehiculelor compilat de companie de 506.763, pe baza unui sondaj de 26 de analiști. Un cercetător independent Tesla urmărit pe scară largă (publicat ca Troy Teslike) prezice livrări de 501.000 de vehicule.
Livrările sunt cel mai apropiat lucru pe care Tesla îl raportează la vânzări, dar nu este definit clar în comunicările cu acționarii companiei.
Înainte de raportul Tesla din trimestrul al patrulea, acțiunile Tesla au crescut la sfârșitul anului, crescând cu 63% pentru tot 2024. La mijlocul lunii decembrie, stocul record atinsdepășind maximul istoric din 2021.
Aceasta este o schimbare uriașă față de primul sezon, când stocul Cu 29%Este cea mai proastă perioadă din 2022, compania încă se confruntă cu o scădere a vânzărilor, în ciuda reducerilor de prețuri și a stimulentelor pentru cumpărători. În timpul apelului companiei privind veniturile din primul trimestru din aprilie, CEO Mosc El le-a spus investitorilor că, deși se așteaptă ca „vânzările din acest an să fie mai mari decât anul trecut”, creșterea va încetini la 38% în 2023.
Cea mai mare veste Tesla din a doua jumătate a anului este rolul lui Musk în alegerile prezidențiale a lui Donald Trump campanie. Musk, cel mai bogat om din lume, a cheltuit aproximativ 277 de milioane de dolari pentru a promova Trump și alți candidați republicani și a petrecut săptămâni întregi făcând campanie în state swing.
Elon Musk vorbește cu președintele ales al SUA, Donald Trump, în timp ce urmărește lansarea celui de-al șaselea zbor de testare al rachetei SpaceX Starship, pe 19 noiembrie 2024, în Brownsville, Texas, SUA.
Brandon Bell |
Musk, care conduce, de asemenea, SpaceX și xAI și deține rețeaua socială X, a fost numit să co-conducă un grup consultativ al administrației Trump care vizează reduceri ale cheltuielilor federale, personalului și reglementărilor.
Sam Fiorani, vicepreședinte pentru soluții de prognoză auto la grupul de cercetare din industrie, a declarat într-un e-mail pentru CNBC că implicarea lui Musk în politică i-ar putea „ditrage atenția de la activitatea sa de bază”. Cu toate acestea, el a spus că nivelul de îngrijorare din partea investitorilor sau a cumpărătorilor de vehicule electrice nu se va reflecta în cifrele Tesla până în primul trimestru.
Până de curând, Tesla a fost unul dintre puținii producători auto care produceau vehicule electrice la scară. Compania se confruntă acum cu o concurență acerbă din partea producătorilor auto interni, inclusiv General Motors, Vad şi Rivian precum și BYD din China, Hyundai din Coreea de Sud și giganții auto europeni BMW şi Volkswagen.
Editorul-șef al InsideEVs, Patrick George, a declarat pentru CNBC că crede că Tesla face încă multe lucruri mai bine decât alți producători de vehicule electrice, mai ales când vine vorba de rețelele de încărcare. Dar cea mai mare provocare operațională cu care s-a confruntat Tesla în cel mai recent trimestru a fost „munca specifică de a fi o companie auto”.
„Mașinile second-hand se adună ca munții”
Tesla a investit în proiecte de roboți umanoizi și în dezvoltarea de cipuri și intenționează să producă robotaxis dedicate și să lanseze servicii de călătorie fără șofer până în 2027. , dar majoritatea profiturilor provin în continuare din vânzările de mașini.
George a spus că Tesla a făcut o greșeală ne „lansând un vehicul electric mai accesibil în 2024”, adăugând că cel mai nou vehicul al companiei, Cybertruck, „se adună în loturi de mașini second hand”. Prețurile Cybertruck din oțel unghiular încep de la aproximativ 80.000 USD.
Vânzările Tesla în Europa au scăzut brusc în al patrulea trimestru, deoarece rivalii au câștigat cotă de piață în regiune.
Potrivit datelor de înmatriculare de la Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), Tesla a vândut 283.000 de vehicule în Europa din ianuarie până la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, o scădere anuală de aproximativ 14%. Înmatriculările în Europa au scăzut la 18.786 de vehicule în noiembrie, de la aproximativ 31.810 vehicule cu un an mai devreme.
Afacerile companiei în China au fost, de asemenea, sub presiune în al patrulea trimestru.
Fiorani a spus că, deși Modelul Y este al doilea cel mai bine vândut model din China, „creșterea sa nu a ținut pasul cu creșterea pieței Vânzările totale de vehicule electrice ale țării au crescut cu 8%.
În același timp, mărcile chineze precum BYD și Chery, Li Auto, Jietu, Leapmo și Alto cresc semnificativ mai repede decât Tesla. BYD construiește și fabrici în afara Chinei și exportă multe dintre ele.
În America de Nord, Tesla domină încă. Compania oferă o gamă largă de stimulente și reducere de prețchiar și pe cel mai popular SUV al său Model Y, a sporit vânzările în al patrulea trimestru. Totuși, Tesla s-a confruntat cu acumularea de stocuri.
Compania a trimis acasă lucrătorii din linia de asamblare Cybertruck pentru câteva zile în trimestrul al patrulea, semn că ar putea dori să evite inundarea pieței cu prea multe vehicule.
Privind în 2025, Musk a declarat în timpul unui apel pentru veniturile din octombrie că Tesla se aștepta să ofere mașini cu auto-conducere la prețuri mai mici în 2025, ceea ce ar duce la o „creștere de 20% până la 30%” în 2024.