Această captură de ecran obținută din videoclip arată zborul Jeju Air 7C2216 care fuge de pe pistă înainte de a se prăbuși pe Aeroportul Internațional Muan Muan din Coreea de Sud pe 29 decembrie 2024.
Li Genying |. Li Genying Sursa foto: Reuters
Poliția sud-coreeană a declarat joi că a făcut o raiune a Jeju Air și operatorii Aeroportului Internațional Muan, ca parte a unei investigații asupra accidentului de duminică, care a ucis 179 de persoane în cel mai grav dezastru aviatic din Coreea de Sud.
Zborul Jeju Air 7C2216, care zbura din Bangkok, capitala Thailandei, către orașul Muan din sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat pe burtă și a depășit pista unui aeroport regional, a lovit un terasament și a luat foc.
Doi membri ai echipajului stând în pupa ambarcațiunii companie boeing 737-800, salvat de viu de salvatori. O persoană rămâne în stare critică, iar cealaltă este tratată pentru răni, au spus oficialii departamentului de transport.
Joo Jong-wan, ministrul adjunct al Ministerului Aviației Civile și Transporturilor, a declarat într-un briefing media că conversia datelor înregistrate de voce din cabina de pilotaj în fișiere audio, care pot oferi informații critice despre ultimele minute ale zborului, a fost finalizată joi.
Poliția Jeollanam-do a declarat într-o declarație din presă că anchetatorii poliției percheziționează birourile operatorului aeroportuar și Administrația Aviației a Ministerului Transporturilor din sud-vestul județului Muan, precum și birourile Jeju Air din Seul.
Un oficial de poliție a declarat pentru Reuters că anchetatorii plănuiau să sechestreze documente și informații legate de exploatarea și întreținerea aeronavelor și exploatarea instalațiilor aeroportuare.
Pe 30 decembrie 2024, Muan, Coreea de Sud, epava avionului Jeju Air care a depășit pista și s-a prăbușit pe Aeroportul Internațional Muan se află în apropierea structurii de beton prăbușite.
Kim Hong Gil |
Oficialul a mai spus, de asemenea, că poliția a interzis CEO-ul Jeju Air, Kim E-bae și un alt oficial neidentificat să părăsească țara, numindu-i martori cheie care ar putea fi acuzați de omor din culpă, care implică o pedeapsă maximă de cinci ani de închisoare sau Amenda maximă este de 20 de milioane. câștigat (13.600 USD).
Directorul Jeju Air, Song Kyung-hoon, a declarat într-un briefing pentru presă că compania cooperează cu poliția.
Întrebările experților în siguranța aviației cu privire la cauza exploziei fatale s-au concentrat asupra terasamentului, care este proiectat să susțină antene „de localizare” folosite pentru a ghida aterizările, despre care au spus că este prea rigid și prea aproape de capătul pistei.
„O astfel de structură rigidă s-a dovedit a fi catastrofală atunci când un avion de rulare s-a prăbușit”, a spus Najmedin Meshkati, profesor de inginerie la Universitatea din California de Sud .” pe structura standard”. Instalare turn metalic/turn”.
Joo a spus că departamentul încă nu a putut oferi detalii clare cu privire la planul de modernizare a aeroportului Muan, care a dus la adăugarea de structuri pentru a sprijini sistemele de navigație.
Joo a spus că ministerul efectuează inspecții ale echipamentelor de localizare pe aeroporturile din întreaga țară.
O investigație asupra zborului prăbușit Jeju Air este, de asemenea, în curs și implică oficiali sud-coreeni, Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA (NTSB), Administrația Federală a Aviației (FAA) din SUA și producătorul de avioane Boeing Co (Boeing BA.N).
Nu este clar de ce avionul nu și-a desfășurat trenul de aterizare și ce l-a determinat pe pilot să se grăbească pentru oa doua încercare de aterizare, după ce a spus controlului aerian că avionul a suferit o lovitură de pasăre și a declarat stare de urgență.
Înregistratorul de date de zbor al avionului a suferit unele avarii și este expediat în Statele Unite pentru analiză, în colaborare cu National Transportation Safety Board.
Joo a spus miercuri că ar putea fi dificil să elibereze fișierele audio ale înregistratorului de voce din cabina de pilotaj, deoarece acestea sunt esențiale pentru ancheta în curs.
Anchetatorii de la National Transportation Safety Board, FAA și Boeing Co. se află în Coreea de Sud pentru a ajuta investigația.
La 30 decembrie 2024, președintele interimar, viceprim-ministrul și ministrul strategiei și finanțelor Choi Sang-mok a adus un omagiu victimelor zborului 7C2216 la altarul colectiv ținut la Muan Sports Park din județul Muan, Coreea de Sud.
Jung Sung-joon |. Getty Images
Președintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang-mok, a declarat în cadrul unei reuniuni de management al dezastrelor că, dacă inspecțiile speciale ale tuturor aeronavelor Boeing 737-800 care operează în Coreea de Sud dezvăluie probleme, trebuie luate măsuri imediate.
„Deoarece publicul este foarte îngrijorat de accidentele care implică același model de aeronave, Ministerul Transporturilor și organizațiile relevante trebuie să efectueze o inspecție amănunțită a operațiunilor, întreținerii, educației și instruirii”, a spus Cui.
Comentariile sale la începutul întâlnirii au fost furnizate de biroul său.
Domnul Cui a cerut ca, în timp ce rămășițele victimelor le vor fi predate, să se depună toate eforturile pentru a ajuta familiile victimelor. De asemenea, el a cerut poliției să ia măsuri împotriva oricărei persoane care postează mesaje „răutățioase” și știri false legate de dezastru pe rețelele de socializare.