Aeromexico a fost Cea mai punctuală companie aeriană globală în 2024, Asta arată un raport publicat de firma de analiză a aviației Cirium.
Dintre zborurile pe care le urmărește, aproximativ 86,7% ajung „la timp”, adică în 15 minute de la ora de sosire programată.
Acest rezultat este „absolut”Directorul executiv al Cirium, Jeremy Bowen, a spus că a fost o surpriză “Squawk Box Asia” Vineri.
„Au avut un an fenomenal”, a spus el. “Performanța lor la timp s-a îmbunătățit… cu până la 9 la sută. Trecerea din afara top 10 la locul 1 este fără precedent.”
Bowen atribuie ascensiunea Aeromexico culturii companiei, investițiilor în echipamente noi și relațiilor cu hub-ul său de la Aeroportul Internațional Mexico City, despre care Cirium raportează că ocupă locul al patrulea între aeroporturile din întreaga lume pentru performanța de zbor la timp. Când o companie aeriană și hub-urile sale obțin rezultate bune, „este pentru că lucrează eficient ca o echipă”, a spus el.
Saudi Arabian Airlines (cunoscută anterior ca Saudi Arabian Airlines) ocupă locul al doilea în rândul companiilor aeriene globale – pe locul 9 în 2019 Clasamentul Cirium 2023 — 86,35% dintre zboruri au sosit la timp, potrivit unui raport publicat joi.
Delta Air Lines (83,46%) s-a clasat pe locul al treilea, urmată de LATAM Airlines (82,89%) și Qatar Airways (82,83%), potrivit Cirium.Evaluări ale performanței la timp în 2024Pentru al patrulea an consecutiv, Cirium a numit Delta Air Lines „Cea mai bună companie aeriană din lume pentru excelență operațională”, drept recunoaștere pentru performanța și amploarea la timp. Este una dintre cele mai mari companii aeriene din lume.
Bowen a spus că, în general, sosirile de zboruri la timp în 2024 au scăzut cu 0,5% față de anul precedent.
El a spus că actualizarea software-ului CrowdStrike a blocat din greșeală mii de zboruri, în special cele operate de Delta Air Lines, dăunând punctualității generale a industriei.
„Există, de asemenea, o mulțime de condiții meteorologice anormale în întreaga lume”, a spus el.
Performanța la timp este un factor cheie în satisfacția pasagerilor și un indicator cheie al controlului de sănătate al industriei aviației. Întârzierile tind să crească costurile companiilor aeriene, reducând în același timp moralul în rândul membrilor echipajului, în special al celor care interacționează direct cu călătorii care caută răspunsuri la întârzieri.
Câștigătorii companiilor aeriene regionale
Raportul analizează, de asemenea, performanța la timp a companiilor aeriene regionale, mai multe companii aeriene regionale obținând performanțe la timp mai bune decât companiile aeriene globale.
Raportul a precizat că aproximativ 93,82% din zborurile programate ale companiei Saffir Airways din Africa de Sud au aterizat la timp. Oman Air a făcut același lucru pentru 90,27% din zborurile sale, la fel ca și transportatorul pavilion panamez Copa Air (88,22%) și Royal Jordanian Airlines (87,02%).
În Europa, Iberia Express (84,69%) și Iberia (81,58%) se situează pe primul și pe al doilea, așa cum o fac și în Clasamentul la timp Cirium 2023.
Cele mai mari două companii aeriene din Japonia, Japan Airlines (80,90%) și All Nippon Airways (80,62%), au ocupat din nou capul listei în regiunea Asia-Pacific, dar performanța la timp a ambelor companii aeriene a scăzut anul trecut comparativ cu 2023, arată datele Cirium. .
Delta Air Lines ocupă primul loc în America de Nord, urmată de United Airlines (80,93%) și Alaska Airlines (79,25%).
Cel mai bun aeroport pentru punctualitate
Aeroportul Internațional King Khalid din Arabia Saudită se află pe primul loc între aeroporturile globale, cu peste 86% dintre zborurile plecând la timp în 2024, potrivit raportului anual al Cirium.
Un zbor la timp la aeroport se referă la un zbor care decolează în 15 minute de la ora programată de plecare.
Raportul a arătat că Aeroportul Internațional Tocumen din Panama (90,34%) a ocupat fruntea clasamentului aeroporturilor de dimensiuni medii, iar Aeroportul Internațional José Joaquín de Olmedo din Ecuador (91,38%) a fost desemnat cel mai punctual aeroport mic din lume.
Lista de verificare
Iată primele cinci clasamente ale Cirium pentru 2024:
companii aeriene globale
- Aeromexico — 86,7%
- Arabia Saudită — 86,35%
- Delta Air Lines — 83,46%
- LATAM Airlines — 82,89%
- Qatar Airways — 82,83%
Europa
- Iberia Express (Spania) – 84,69% (#1 în 2023)
- Iberia (Spania) – 81,58%
- Scandinavian Airlines — 81,4%
- Vueling (Spania) – 81,2%
- norvegiană — 79,23%
Orientul Mijlociu și Africa
- Saffir (Africa de Sud) – 93,82%
- Oman Air — 90,27% (nr. 1 în 2023)
- Royal Jordanian Airlines — 87,02%
- Arabia Saudită — 86,35%
- Kuwait Airways — 84,63%
Asia Pacific
- Japan Airlines — 80,9%
- ANA — 80,62% (nr. 1 în 2023)
- Singapore Airlines — 78,67%
- Air New Zealand — 77,58%
- Thai AirAsia — 77,46%
America de Nord
- Delta Air Lines — 83,46% (nr. 1 în 2023)
- United Airlines — 80,93%
- Alaska Airlines — 79,25%
- American Airlines — 77,78%
- Southwest Airlines — 77,77%
America Latină
- Copa Airlines (Panama) – 88,22% (#1 în 2023)
- Aeromexico — 86,7%
- Caribbean Airlines — 85,47%
- Gol Linhas Aereas (Brazilia) – 84,09%
- Aerolineas Argentinas — 83,06%
companie aeriană low cost
- Iberia Express (Spania) – 84,69%
- Al Gore (Brazilia) -84,09%
- Azul Airlines (Brazilia) – 82,42%
- Peach Airlines (Japonia)-82,32%
- Vueling (Spania) – 81,2%