January 3, 2025

FOTO DE FIȘAR: Rosita Missoni pozează înaintea show-ului Missoni Spring Summer 2018 în timpul Săptămânii Modei de la Milano, pe 23 septembrie 2017, la Milano, Italia.

Stefano Relandini |

Designerul italian Rosita Missoni, co-fondatorul casei de modă omonimă, cunoscută pentru stilul său grafic luminos, a murit joi, la vârsta de 93 de ani, a declarat un oficial al companiei.

Ea a fondat compania împreună cu soțul ei Ottavio Missoni în 1953, dezvoltând un brand care a devenit popular pentru tricotajele sale colorate, cu modele geometrice și dungi, inclusiv modelul în zig-zag, cunoscut sub numele de fiammato.

Rosita s-a născut într-o familie de meșteșugari din domeniul textilelor de lângă Varese, un mic oraș din nordul Italiei, și a studiat limbile moderne.

În 1948, într-o călătorie la Londra pentru a-și îmbunătăți limba engleză, ea l-a întâlnit pe Ottavio, care concura la echipa italiană de 400 de metri garduri la Jocurile Olimpice de la Londra.

Brandul Missoni a primit recunoaștere internațională și premii pentru modelele sale unice și utilizarea avangardă a textilelor, precum și pentru abordarea modei care este adesea comparată cu arta modernă.

A ajutat și așa-numitul „Război al sutienului” din 1967.

Missoni a fost invitată să susțină o prezentare de modă la Palatul Pitti din Florența, dar înainte ca modelele să coboare pe podium, Rosita a observat că sutienele lor erau vizibile prin vârfuri, stricând efectele de culoare și model.

Ea a făcut furori atunci când le-a cerut modelelor să-și dea jos sutienele, doar pentru ca hainele lor să devină complet transparente sub luminile catwalkului.

Ei nu au fost invitați înapoi pentru un al doilea an, dar Missoni a apărut curând pe copertele revistelor importante de modă, inclusiv Vogue, Elle și Marie Claire.

Designurile lor grafice, stratificate, au atras atenția unei lumi modei care s-a îndepărtat de haute couture și au devenit standardele așa-numitului stil „patchwork”.

Când compania și-a mutat baza în Sumirago, un oraș italian la nord de Milano, familia Missoni și-a stabilit casa alături, cu majoritatea ferestrelor cu vedere la iubitul Monte Rosa al Rositei.

Rosita a fost director de creație al colecțiilor pentru femei până la sfârșitul anilor 1990, când a predat această sarcină fiicei sale Angela.

În 2013, cuplul a suferit o tragedie când fiul lor cel mare și directorul de marketing al companiei, Vittorio Missoni, a murit într-un accident de avion în largul coastei Venezuelei.

Ottavio a murit în mai 2013, la vârsta de 92 de ani, la patru luni după ce avionul fiului lor a dispărut, dar epava nu a fost încă găsită.

Brandul sa extins în colecții de casă și hoteluri. În 2018, fondul italian de investiții FSI a investit 70 de milioane de euro în această companie de familie și a obținut 41% din acțiuni, cu scopul de a consolida influența mărcii în străinătate.

Missoni a ales Rothschild ca consilier financiar în 2023 pentru a explora posibilitatea de a vinde afacerea de familie.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *