Air China este considerată principalul candidat pentru a reveni pe fondul tulburărilor Continental Airlines

Analiștii indică Air China, listată în Hong Kong, drept principalul candidat de redresare printre companiile aeriene chineze cu probleme. Redresarea Chinei după șocul pandemiei din 2020-2023 a fost mult mai lentă decât cea a Statelor Unite, deoarece a doua economie a lumii se confruntă cu propriile provocări unice. Dar analiștii, de la DBS la Citigroup, cred că Air China, cu sediul în Beijing, este cea mai bună alegere pentru a stimula creșterea continuă a turismului intern și străin în China. Air China, parte a grupului United Airlines Star Alliance, „este singura companie aeriană din rețeaua chineză care deservește șase continente din întreaga lume, cu o poziție deosebit de puternică pe rutele profitabile China-Europa și China-America de Nord”, analistul DBS Jason Sum. și Paul Yong a spus într-un raport de joi. DBS Bank menține un rating de cumpărare cu un preț țintă de 5,60 USD (72 de cenți), care este cu 13% mai mare decât prețul de închidere al Air China vineri. Ruta 753-HK 5Y Air China este cu 60% sub vârful său Deși indicele Hang Seng din Hong Kong a crescut cu aproape 18% în 2024, câștigurile cu o singură cifră ale Air China au fost mai modeste și mai scăzute, lăsând prețul acțiunilor sale cu peste 60% sub total. maxim de timp în 2018. Maxim de. Analiștii DBS au spus că acest lucru a făcut ca evaluarea Air China să fie „semnificativ mai atractivă” și aproape de media celor cinci ani de dinaintea pandemiei. „Fluxul de numerar mai puternic decât se aștepta va permite grupului să-și reducă rapid efectul de îndatorare și să-și repare bilanțul stricat. Site-ul chinezesc de rezervări Ctrip a observat o creștere a interesului pentru călătoriile internaționale în timpul sărbătorilor. Trip.com a declarat într-o prognoză de marți că cererea de bilete de avion din China continentală către anumite părți ale Europei este cu aproximativ 50% mai mare decât acum un an, în timp ce cererea de intrare s-a triplat, vizitatorii venind din atât de departe ca Japonia și atât de departe. precum Statele Unite. Extinderea călătoriilor fără viză În ultimele luni, autoritățile chineze au extins călătoriile fără viză pentru călătorii din mai multe țări, inclusiv părți ale Europei și în special Japonia. Analiștii Citi au reiterat un rating de cumpărare pentru Air China la începutul lunii decembrie, numind-o cel mai mare stoc de călătorii dintre companiile aeriene chineze. Ei se așteaptă ca politicile economice guvernamentale să susțină consumul în anul viitor. Analiștii JPMorgan și-au exprimat un optimism similar la sfârșitul lunii noiembrie, invocând prezența mai mare a Air China în călătoriile internaționale decât rivalii și participația sa de aproximativ 30% în Cathay Pacific din Hong Kong. Potrivit FactSet, analiștii au îmbunătățit ratingul Air China de la neutru la supraponderal, inversând o retrogradare la începutul lunii octombrie. Pe baza așteptărilor privind îmbunătățirea semnificativă a profiturilor în următorii doi ani, analiștii JP Morgan au crescut și prețul țintă la 5,90 USD. Analiștii JPMorgan se așteaptă, de asemenea, că companiile aeriene vor beneficia de costuri mai mici ale combustibilului dacă președintele ales Trump își respectă angajamentul de a mai scădea prețurile la energie. Analiștii JPMorgan au spus că acțiunile companiilor aeriene din SUA au depășit performanța S&P 500 de la începutul lunii octombrie. Încă de la începutul lunii noiembrie, analiștii Goldman Sachs au enumerat Air China drept „beneficiar major” al creșterii călătoriilor de afaceri și al reluării zborurilor pe distanțe lungi. Goldman Sachs prezice că traficul aerian intern de pasageri va crește cu 11% în 2024, depășind nivelul din 2019, și va crește cu încă 6% în 2025. Cu toate acestea, Air China mai are încă un drum lung de parcurs pentru a-și ajunge din urmă partenerul său United, care sa încheiat la un nivel record la începutul lunii decembrie și a crescut cu 135% în 2024, pentru cel mai mare câștig anual de până acum. United, cu sediul în Chicago, care operează mai multe rute internaționale decât orice companie aeriană din SUA, a beneficiat de scăderea costurilor cu combustibilul pentru avioane și de o redresare continuă a cererii de călătorii post-pandemie. — Michael Bloom și Sean Conlon de la CNBC au contribuit la acest raport